QuakeCon 2019 już za nami. I mimo, że większość fanów Bethesdy podniecała się nowym Doomem, to fani Fallout 76 z pewnością nie są zawiedzeni zapowiedzianymi nowościami. Na nieco krótkim panelu poświęconym przyszłości tej gry, twórcy zapowiedzieli nową mapę do Nuklearnej Zimy, rajdy, powrót NPC oraz uaktualnili plan aktualizacji na lato 2019.
Jeszcze w tym tygodniu do Fallout 76 zawita nowe wydarzenie sezonowe „Mięsny tydzień„. W sierpniu twórcy udostępnią także możliwość wybierania perków z trybie battle royale w przypadku zduplikowania karty, półki i szafki pozwalające na prezentowanie znalezionych w świecie przedmiotów, a także pierwszy rajd dla czteroosobowych drużyn.
Krypta 94 otworzy swoje podwoje już 20 sierpnia i – zgodnie ze słowami twórców, po pokonaniu licznych wyzwań związanych z legendarnymi przeciwnikami oraz rozwiązywaniem zagadek, gracze mają szanse otrzymać bardzo atrakcyjne nagrody. Jedną z nich będą elementy nowego power armora, który dodatkowo zaoferuje bonus w postaci maskowania.
Pierwszy rajd udostępniony zostanie na trzech poziomach trudności. Pierwszy z nich skierowany jest do nowicjuszy, którzy chcą zapoznać się z układem pomieszczeń, mechanikami oraz zagadkami, podczas gdy dwa pozostałe prócz trudniejszych wyzwań, ograniczone zostaną także czasowo. Nagrody przyznawane będą w połowie oraz po ukończeniu rajdu, a nowością mają być bonusy za ilość założonych elementów z nowych zestawów.
Dodatkowo trwają już prace nad drugim rajdem, ale jego ostateczna wersja opierać się będzie na opiniach graczy, którzy ukończą Kryptę 94.
Na wrzesień Bethesda zapowiedziała liczne usprawnienia związane z wydarzeniami w trybie PvE oraz nową mapę do trybu Battle Royale: Morgantown. Na mapie tej gracze znajdą o wiele więcej obszarów miejskich, nowych przeciwników oraz radioaktywne jezioro, które powoli fanom mutacji na cieszenie się z bonusów z tym związanych.
Największe zmiany zawitają jednak do Fallout 76 w listopadzie. To właśnie wtedy do gry trafi darmowe rozszerzenie Wastelanders, a wraz z nim powrócą ludzkie postacie niezależne, pojawią nowe osady, bronie, frakcje i kompaniony.
Wraz z powrotem ludzkich postaci NPC do Wild Appalachia, gracze uzyskają dostęp do wielu nowych misji fabularnych. Misje te opierać się mają na zaawansowanym systemie dialogów oraz mechanizmie wyborów i konsekwencji, na który wpływać będą nie tylko atrybuty postaci, ale i przynależność do frakcji. Porównane to zastało przez developerów do systemu znanego graczom z Fallout 3.
Wraz z Wastlanders do Fallout 76 zawita także system reputacji związany z nowymi frakcjami (Ocaleńcy, Raiderzy) oraz sub-frakcjami (Kult Ćmoczłowieka). Dodatkowo zwiedzając świat natknąć się będzie można na kompanionów, czyli postacie niezależne, które będzie można przyprowadzić do własnego obozu, czy też zabrać ze sobą na przygody. Co ciekawe, to będzie można z nimi nawet romansować.
W planach twórców jest także wprowadzenie legendarnego systemu perków, gdzie co 50 poziomów gracze mogą wybrać jeden unikalny i bardzo mocny perk, który będzie współdzielony na wszystkich postaciach. Prócz tego gracze spodziewać się mogą też potężnego balansu całej gry, nowych broni – wliczając w to łuki i umiejętność łucznictwa, a także nowych perków oraz przeciwników.
Studio Bethesda przygląda się także możliwości powiększenia budżetu CAMP, pracuje nad nowymi wydarzeniami sezonowymi (Halloween i wczesna zima) oraz zapowiedziało prywatne serwery, które mają pojawić się „szybciej niż myślicie„.