Po długim oczekiwaniu i dość rozległym testowaniu, na serwery The Division 2 trafiła darmowa aktualizacja TU5 wraz z Epizodem 1, która z pewnością spodoba sie wielu osobom.

Dzisiajsza aktualizacja dodaje dwie nowe misje fabularne, nowy rodzaj misji – Ekspedycje, łatwiejszą wersję najazdu z dobieraniem graczy, nowe egzotyki, bronie, znacznie wzmocnienie umiejętności oraz modyfikacji, a także usprawnienia związane z rzemiosłem. Część z tych rzeczy udostępniona zostanie wszytskim graczom już dzisiaj (np. umiejętności i najazd), podczas gdy reszta dopiero 30 lipca. Pełen harmonogram co kiedy i dla kogo będzie dostępne, znajdziecie w tym miejscu.

 

Nowa misja główna: Manning National Zoo

Po swojej porażce na wyspie Roosvelta,  Emeline Shaw – przywódczyni Wyrzutków, wycofała się i zabarykadowała w Zoo, gdzie odzyskuje siły. Agenci The Division poszukują Shaw, żeby nie dopuścić do ponownego pojawienia się wygnańców.

Nagroda: karabinek szturmowy Carbine 7

Nowa misja główna: Obozowisko White Oak

Czarne Kły i ich przywódca zajęli strategiczną pozycję w pobliżu obozowiska położonego głęboko w lasach. Twoim zadaniem jest likwidacja przeciwników oraz schwytanie przywódcy.

Nagroda: Stoner LAMG

The Division 2: nowe misje fabularne

Nowa rozgrywka: Ekspedycje

Ekspedycje to specjalne wydarzenia, które zabierają graczy do niezbadanych miejsc wokół DC, zawierające w sobie nową formę narracji oraz możliwości rozgrywki. Miejsca te oferują unikalne wyzwania i wiedzę, której nie będzie można znaleźć nigdzie indziej: nowe przedmioty kolekcjonerskie, ukryte pomieszczenia ze skarbami, zagadki, unikalne mechaniki walki z bossami i wiele innych wyzwań czekających na Agentów.

Pierwszą ekspedycją jest Konwój składający się z trzech rozgałęzień – każde z nich ma własny klimat i motyw przewodni, które udostępniane będą po kolei co tydzień:

  • Pierwszy obszar ekspedycji w Bibliotece Uniwersytetu Kenly’ego otwiera się dla posiadaczy Przepustki Roku 1 już 23 lipca.
  • Od 30 lipca Biblioteka nadal będzie otwarta, ale udostępniony zostanie kolejny obszar eksploracji, Stacja Metra Uniwersytet Kenly’ego.
  • W trzecim tygodniu, począwszy od 6 sierpnia, otwarte będą już wszystkie trzy obszary ekspedycji, wraz z ostatnim, czyli Stowarzyszeniem Studentów Uniwersytetu Kenly’ego.

Gracze udają się do Kenly College, gdzie utracono kontakt z konwojem wojskowym przewożącym niezbędne zasoby. Odebrawszy prawdopodobnie ostatni komunikat, organizują wyprawę ratunkową, której zadaniem jest odnalezienie ocalałych.

Ukończenie wszystkich trzech zostanie nagrodzone dostępem do ekskluzywnej sali skarbów pełnej nagród oraz możliwością zdobycia karabinu egzotycznego Diamondback (opis poniżej).

The Division 2: Czym róznią się Ekspedycje od misji fabularnych

Nowe tajne przydziały

Nowe specjalne misje dla posiadaczy Przepustki Sezonowej na Rok 1:

  • Akwarium Waszyngtońskie
  • Placówka NSA B13

Nagrody za pomoc

Dodano możliwość zdobycia tytułu „Shepherd (pasterz) za odpowiadanie na wezwanie o pomoc od innych graczy, a także zdobywanie punktów aprobaty. Agent, który otrzymał pomoc, będzie mógł w ten sposób nagrodzić wybawcę.

Szczegółowy opis systemu znajdziecie TUTAJ

Najazd

Nowy poziom trudności dla najazdu Operacja Czarna Godzina – Eksploracja – dostępny dla wszystkich graczy już od dzisiaj.

UWAGA: W trybie tym NIE będzie można zdobyć rajdowych zestawów wyposażenia oraz egzotycznego karabinka szturmowego.

Egzotyki

Nowy karabin egzotyczny Diamondback

  • Karabinek z zamkiem dźwigniowym
  • 5 pocisków w magazynku
  • 100 SNM (strzał na minutę)
  • Talenty (zamieszczę prawidłowe opisy, gdy tylko broń ta będzie dostępna na serwerze testowym):
    • Agonizing Bite – Diamondback losowo oznacza wroga, Trafienie tego przeciwnika pochłania oznaczenie gwarantując krytyczne obrażenia zwiększone o 20%. Po tym oraz po przeładowaniu broni, nowy losowy przeciwnik zostaje oznaczony.
    • Deep Fangs – Po trafieniu 5 oznaczonych przeciwników przez kolejne 10 sekund zdobywasz +50% do szybkości przeładowania, + 20% do obrażeń, a wszystkie trafione strzały są gwarantowanymi trafieniami krytycznymi.
    • Shedding Skin – Podczas używania, za każdym razem gdy ładowany jest pocisk, zyskujesz +20% do pancerza na 3 sekundy. Gdy w kaburze, za każdym razem gdy przeładowujesz lub zmieniasz broń, otrzymujesz +8% do pancerza na 2 sekundy.

Nowy egzotyk: Rękawiczki BTSU

Egzotyczne rękawice sił specjalnych Czarnego Kła umożliwią hybrydowy rozwój postaci. Będziecie mogli na przykład łączyć ze sobą umiejętności takie jak wypuszczanie zdalnego impulsu sprawiając, że będzie on pełnił przy tym funkcję granatu.

Talenty:

    • Gadżeciaż – Umiejętności, które stosują efekty statusu, zyskują +50% do czasu trwania statusu i +50% do skill haste (przyspieszenie czasu ponownego użycia);
    • Energetyczna Infuzja – Za każdym razem gdy zastosujesz efekt statusu, twoje rękawiczki zostaną doładowane na 60 sekund. Podczas tego efektu otrzymujesz +10% do obrażeń od umiejętności, + 10% do leczenia oraz naprawy, a także +10% do czasu trwania umiejętności za każdy współczynnik umiejętności (żółty) w Twoim wyposażeniu.
    • Naładowanie – Za każdym razem gdy rzucisz przedmiot związany z umiejętnością (np. wieżyczka, miny, itd), 1,25 sekundy po rzuceniu, wywołuje on eksplozję nakładając efekt statusu na wszystkich przeciwników znajdujących się w promieniu 6m od niego. Wrogowie dotknięci efektem infuzji otrzymują 50% więcej do obrażeń od twoich umiejętności.

Inne

  • Bossy na poziomie heroicznym mają szansę upuścić egzotyk.
  • Gracze otrzymują tylko te egzotyki, na które się kwalifikują
    • W przypadku egzotyków do znalezienia w świecie, gracz musi go wcześniej otrzymać.
    • W przypadku egzotyków wytwarzanych, gracz musi mieć schemat.Gracze otrzymują tylko te egzotyki, na które się kwalifikują:
      • Wolność
      • Szczekaczka
      • Nemezis
      • Kabura rewolwerowca z Dodge City
    • Egzotyki te mogą być dzielone z innymi graczami.
    • Karabin szturmowy Wojowniczka z Orłem nadal można zdobyć TYLKO z najazdu Operacja Czarna godzina na poziomie trudności normalny.
  • Egzotyki zostały wzmocnione – wszystkie będą miały najwyższy poziom klasy wyposażenia na danym poziomie oraz zadawane obrażenia – dotyczy to również przedmiotów egzotycznych, które już posiadają gracze.
    • Przedmioty egzotyczne, które zostaną podniesione do maksymalnej klasy wyposażenia, uzyskają też maksymalne statystyki. Oznacza to, że jeśli podniesiecie przedmiot egzotyczny do klasy wyposażenia 500, będzie on miał maksymalne statystyki.

Bronie

Nowy karabinek szturmowy: Carbine 7

  • 30 pocisków w magazynku
  • 790 SNM
  • Domyślny nowy talent:
    • Przeładowanie – Każde co 3 przeładowanie magazynka zwiększa jego pojemność o 100%

Nowy lekki karabin maszynowy: Stoner LAMG

  • 200 pocisków w magazynku
  • 580 SNM
  • Domyślny nowy talent:
    • Przyciśnięcie – Przyciśnięcie przeciwnika ogniem zapewnia +5% do obrażeń od broni na 10 sekund. Maksymalna kumulacja wynosi 5.

Modyfikacja do broni

  • Dodano latarkę do pistoletów
    • Spoiler: Przedmiot ten można otrzymać w kanałach po zabiciu „grubasa” z piłą łańcuchową

Specjalizacja

  • Snajperka TAC-50 – zmniejszono ilość zadawanych obrażeń na strzał

Umiejętności

  • Wszystkie umiejętności wraz z ich modyfikacjami ulegają przeprojektowaniu w celu zwiększenia ich przydatności i ogólnej skuteczności.
  • Wiele postaci koncentruje się obecnie na wzmocnieniu zadawanych obrażeniach, zmiany w obszarze umiejętności mają uatrakcyjnić także rozwijanie postaci opartych właśnie na umiejętnościach.
  • Na przykład modyfikacje umiejętności, które dotychczas zwiększały obrażenia zadawane przez wieżyczkę o 25-30%, teraz zapewnią premię nawet do 150%. Umiejętności będą teraz szerzyły dużo większe zniszczenia.
  • Skrócenie czasu odnawiania umiejętności zostało zastąpione przyspieszeniem umiejętności, a jego wartość sprzętowa wzrosła o 33%. Teraz przyspieszenie umiejętności jest skalowane wraz z siłą umiejętności. Jeśli macie dużą siłę umiejętności i wysoki procent przyspieszenia umiejętności, możecie korzystać z modyfikacji przyspieszenia umiejętności i skrócić czasy ich odnawiania nawet o 90%.

Komentarz twórców:

Przyjrzeliśmy się obecnej endgame, ustawieniom postaci, które są zabawne, efektywne i popularne. Wiemy, że ustawienia „pod umiejętności” – o ile gracze chcieliby ich używać, nie były nawet w przybliżeniu konkurencyjne. Wiemy też, że gracze używają ustawienia pod wybuchy, które jest w miarę popularne. Nie ma jednak ustawień wyposażenia opartych na naprawdę dobrych modyfikacjach do umiejętności, do których wymagana jest duża ilość mocy.

Przeanalizowaliśmy najlepsze ustawienia pod zadawanie obrażeń i przetrwanie, sprawdziliśmy ich skuteczność oraz jak szybko zabijają przeciwnika i przenieśliśmy tę moc do umiejętności.

Przyjrzeliśmy się każdej umiejętności i temu co powinno być dobre (zadawanie obrażeń, wytrzymałość, ciągłość obrażeń) i zmieniliśmy modyfikacje tak, by ustawienie wyposażenia pod umiejętności było tak samo efektywne, jak ustawienie pod „czerwone” współczynniki do obrażeń, czy też „niebieskie” do przetrwania.”

Przyspieszenie umiejętności

Redukcja czasu odnawiania (cooldown reduction) została zastąpiona przyspieszeniem umiejętności (skill haste).

100 % skill haste skraca czas odnawiania umiejętności o 50%.

Cooldown
(w sekundach)
Redukcja
czasu odnawiania
Skill Haste
100 0% 0%
90 10% 11%
80 20% 25%
70 30% 43%
60 40% 67%
50 50% 100%
40 60% 150%
30 70% 233%
20 80% 400%
10 90% 900%
  • Usunięto górną granicę na przyspieszenie umiejętności.
  • Wszystkie obecne współczynniki skracające czas odnawiania na istniejącym wyposażeniu otrzymają skill haste zwiększony o 33% w stosunku do ich wartości.
  • Minimalny limit czasu odnawiania umiejętności, wynoszący dotychczas 10 sekund, został skrócony do 3 sekund dla wszystkich umiejętności, z wyjątkiem wyrzutni chemicznej, dla której wynosi on 8 sekund.
  • Zmieniono nazwę „Redukcja czasu odnawiania” na istniejącym ekwipunku na „Przyspieszenie umiejętności” oraz zwiększono ten współczynnik o 50%.
  • Talent „Fala” (maska, nakolanniki) – przyspieszenie odnawiania umiejętności zwiększone z 10% na 20%.
  • Zwiększono premię do przyspieszenia umiejętności, dawaną przez pierwszą część zestawu Alps Summit Armament z 10% na 20%
  • Zwiększono premię do przyspieszenia umiejętności, dawaną przez trzy części zestawu China Light Industries Corporation z 10% na 30%
  • Zwiększono premię do przyspieszenia umiejętności, dawaną przez trzy części zestawu Petrov Defense Group z 10% na 30%
  • Zwiększono premię do przyspieszenia umiejętności, dawaną przez trzy części zestawu Grot Włóczni z 20% na 40%
  • Zwiększono premię do przyspieszenia umiejętności, zdobywaną w wyniku ponownych losowań atrybutów użytkowych o dodatkowe 25%

Impuls

  • Skaner impulsu
    • Czas odnawiania z 90 sekund do 40
    • Czas odnawiania impulsu skanującego rozpoczyna teraz swój bieg z trzysekundowym opóźnieniem względem aktywacji, a nie po upływie działania efektu impulsu.
    • Zmniejszono podstawowy zasięg impulsu skanującego z 52 do 50 metrów.
  • Zdalny impuls
    • Czas odnawiania ze 120 do 60
  • Zagłuszacz
    • Czas odnawiania ze 120 do 90
  • Banshee
    • Wydłużono podstawowy czas odnawiania impulsu banshee z 40 do 60 sekund.

Wieżyczka

  • Wieżyczka szturmowa
    • Czas odnawiania ze 120 do 60
    • Zwiększono podstawowe obrażenia zadawane przez wieżyczkę szturmową o 22.5%.
    • Wydłużono podstawowy czas trwania wieżyczki szturmowej ze 120 do 300 sekund.
  • Wieżyczka podpalająca
    • Czas odnawiania ze 120 na 90
    • Wydłużono podstawowy czas trwania wieżyczki podpalającej ze 120 do 300 sekund.
    • Zwiększono podstawową wytrzymałość platformy wieżyczki o 100%
  • Wieżyczka snajperska
    • Czas odnawiania z 240 na 60
    • Zmniejszono podstawową liczbę amunicji wieżyczki snajperskiej z 15 do 6 sztuk.
    • Zmniejszono pojemność zasobnika z dodatkową amunicją snajperską do wieżyczki z +30 do +12 sztuk.
    • Do list łupów na wszystkich poziomach świata gry dodano wariant magazynku wirowego (podstawowego) z dodatkową amunicją snajperską.
  • Wieżyczka artyleryjska
    • Czas odnawiania z 240 na 60
    • Zmniejszono podstawową liczbę amunicji wieżyczki artyleryjskiej z 10 do 4 sztuk.
    • Zmniejszono pojemność magazynku wirowego wieżyczki z amunicją moździerzową z +20 do +8 sztuk.
    • Zmniejszono pojemność zasobnika z dodatkową amunicją moździerzową do wieżyczki z +20 do +8 sztuk.

Ul

  • Ul – Odnowiciel
    • Czas odnawiania z 240 do 90
    • Zwiększono bazowe życie Ula o 20%
    • Zwiększono ilość odnawianego życia o 50%
  • Ul – Osa
    • Czas odnawiania z 240 do 90
    • Na obrażenia Osy nie wpływają już modyfikatory zwiększające wybuchy.
    • Zwiększono bazową ilość punktów HP Ula o 50%
  • Ul –  Dopalacz
    • Czas odnawiania z 240 do 90
    • Zwiększono bazową ilość punktów HP Ula o 33%

Wyrzutnia chemiczna

  • Podpalająca
    • Skrócono podstawowy czas trwania odpalacza wyrzutni chemicznej z 5 do 4 sekund.
    • Zwiększono podstawowe obrażenia od podpalenia o +60%
  • Unieruchamiająca
    • Zwiększono zasięg wyrzutni chemicznej z pianą do walki z tłumem z 1.5 do 3 metrów.

Ćma

  • Oślepiacz
    • Zmniejszono czas trwania z 8s na 6s
  • Przerywacz
    • Czas odnawiania z 90s na 60s
    • Zmniejszono podstawowe obrażenia o 20%
  • Wyburzacz
    • Czas odnawiania z 90s na 60s
    • Zmniejszono podstawowe obrażenia o 25%

Mina poszukująca

  • Wybuchowa
    • Zwiększono podstawowe obrażenia zadawane przez wybuchową minę poszukującą o 42.8%.
  • Powietrzna
    • Zwiększono podstawowe obrażenia zadawane przez wybuchową minę poszukującą o 60%.
    • Zmniejszono podstawowy czas trwania z 5s na 4s
  • Kasetowa
    • Zwiększono podstawowe obrażenia zadawane przez kasetową minę poszukującą o 33.3%.
    • Zwiększono zasięg eksplozji z 3m na 4m
    • Czas odnawiania ze 180s na 60s
  • Naprawiacz
    • Zwiększono podstawowy czas trwania ze 120s na 300s
    • Czas odnawiania ze 180s na 60s

Dron

  • Szturmowy
    • Zwiększono podstawowe obrażenia zadawane przez drona szturmowego o 7.1%.
    • Wydłużono podstawowy czas działania drona szturmowego ze 120 do 300 sekund.
    • Zmniejszono podstawową wytrzymałość drona szturmowego o -20%.
    • Czas odnawiania ze 180s na 60s
  • Obronny
    • Wydłużono podstawowy czas działania drona obronnego z 20 do 30 sekund.
    • Zmniejszono redukcję obrażeń ze 100% na 80% (20% w PvP)
    • Zwiększono podstawową wytrzymałość drona obronnego o 100%.
  • Bombardujący
    • Zmniejszono podstawową wytrzymałość drona bombardującego o -46.6%.
    • Zwiększono zasięg eksplozji z 3m na 4m
    • Czas odnawiania ze 120s na 60s
  •  Naprawczy
    • Wydłużono podstawowy czas działania drona naprawczego ze 180 do 300 sekund.
    • Zwiększono podstawową wytrzymałość drona naprawczego o 60%.
    • Czas odnawiania ze 180s na 60s
  • Taktyczny
    • Wydłużono podstawowy czas działania drona taktycznego ze 180 do 300 sekund.
    • Zmniejszono podstawową wytrzymałość drona taktycznego o -73.3%.
    • Czas odnawiania ze 180s na 60s

Tarcza

  • Zwiększono bazową wytrzymałość wszystkich tarcz o 15%
  • Zmiana logiki regeneracji tarczy – teraz liczona jest ona na podstawie współczynnika procentowego
    • bazowo 5% na sekundę, jeśli nie jest używana
    • bazowo 2,5% na sekundę, jeśli jest rozłożona.
  • Bastion
    • Czas odnawiania z 240 na 40
  • Krzyżowiec
    • Czas odnawiania z 240 na 40
  • Odbijacz
    • Czas odnawiania z 240 na 40

Modyfikacje

Znacznie wzmocniono wszystkie modyfikacje. Olbrzymiastą listę zmian w języku angielskim, gdzie bazowano na posiadaniu 3000 umiejętności, znajdziecie w tym miejscu.

Modyfikacje ze specjalizacji

  • Wymagają one teraz 0 mocy umiejętności by móc je stosować.
  • Mają dość wysokie bonusy, co czyni je najlepszymi modyfikacjami w grze.
  • W puli łupów można znaleźć modyfikacje o wyższych wartościach, które jednak wymagają odpowiedniej mocy umiejętności.

Niszczyciel

  • Magazynek Cyclone – Dodatkowa premia amunicji zwiększona z +1 na +3
  • SHD CPU V.2 – Obrażenia zwiększone z +7% na +100%

Surwiwalista

  • Dysk magnetyczny – Szybkość umiejętności zwiększona z +14,5% na +80%
  • Larrea Tridenta Infusion – Bonus do leczenia zwiększony z 14,5% na + 50%

Snajper

  • Bateria grafenowa – Czas trwania zwiększony z +14,5% na 80%
  • Rama z włókna węglowego – Przyspieszenie umiejętności (Skill Haste) zwiększone z 9,7% na +80%

Strzelec

  • Wzmacniacz – Czas trwania oszołomienia z Banshee zwiększony o 30%
  • Nadajnik kierunkowy – Wielkość stożka umiejętności Banshee zwiększona o 30%

Rzemiosło

  • Można ulepszyć swój warsztat w poziom świata 5, dzięki czemu możliwe jest wytwarzanie przedmiotu z klasą wyposażenia 500. Ulepszenie jest dostępne automatycznie, jeśli udało ci się już dotrzeć na piąty poziom świata.
  • Ulepszenie warsztatu wymaga zużycia jednej broni i jednego elementu wyposażenia o klasie wyposażenia co najmniej 490.
  • Wytworzone przedmioty od teraz mogą być również używane w punkcie rekalibracyjnym, dzięki czemu wytwarzanie przedmiotów stanowić będzie jeszcze skuteczniejsze źródło pozyskiwania wyposażenia w końcowej fazie gry.
  • Rozkładanie przedmiotów topowych częściej kończyć się będzie teraz materiałami firmowymi, dzięki czemu gracze będą mogli wytwarzać topowe przedmioty firmowe o klasie wyposażenia 500. To pozwoli graczom skupić się na przedmiotach konkretnej marki.
  • Schematy są teraz współdzielone przez wszystkie aktywności, które dają schematy w nagrodę.
    • Oznacza to, że jeśli szukacie konkretnego schematu, który można było zdobyć tylko ze skończonych projektów (np. magazynek na 20 naboi do karabinku szturmowego), to po wprowadzeniu tej zmiany może wypaść po przejęciu punktu kontrolnego
  • Dodano opcjonalny profit dla gracza umożliwiający na dzielenie się planami i materiałami pomiędzy postaciami.
    • Niektóre plany i materiały są wykluczone – np. materiały egzotyczne.
    • Plan profitu dostępny jest do kupienia u Inaya
    • UWAGA: Na PTS osoby, które się na to zdecydowały mieły wspólną ilośc materiałów rzemieślniczych na wszytskich postaciach, co zredukowało ich ilość z np. 1600 pomiędzy postaciami na 400. Nie wiem czy zostało to zmienione.

Handlarz

Cassie Mendoza sprzedaje teraz przedmioty na poziomie GS 500. Prócz normalnego ekwipunku, można będzie u niej zakupić także niektóre egzotyki i broń nazwaną.

NPC

  • Przeciwnicy NPC nie leczą się już podwójnie;
  • Gracze mogą teraz zadawać obrażenia NPC znajdującym się na linach za pomocą materiałów wybuchowych;
  • Naprawiono błąd podczas obliczania statystyk słabych punktów;
  • Gracze mogą już przechodzić przez ogary Czarnych Kłów;
  • Oficerzy punktów kontrolnych nie podnoszą już natychmiastowo graczy, którzy chwilę wcześniej użyli wyrzutni chemicznej;
  • Samobójcy Wygnańców wysadzają się teraz znacznie bliżej celu.

Inne

  • Talent Chłodna Kalkulacja (nakolanniki) – Zabójstwa zza osłony skracają czas odnawiania umiejętności o 20%
    • Bonus zmniejszony z 20% na 10%.
    • Teraz działa przy każdym zabójstwie, a nie tylko z broni.
  • Granaty
    • Zwiększono promień granatu ze specjalizacji Strzelca z 2m na 3m
  • Talent
    • Berserker – dodano LKM do listy broni

Artykuły kosmetyczne

Wydarzenie – Fala Upałów

  • Rozpoczęło się nowe wydarzenie, które potrwa do 1 sierpnia.

Skórki na broń

  • Do sklepu dodano skórki na broń ze specjalizacji

Prócz tego naprawiono multum błędów. Listę w języku angielskim znajdziecie w tym miejscu.

Dajcie znać w komentarzach jak podobają się Wam wprowadzane nowości oraz co myślicie o zmianach.

P.S. Chyba za długa ściana tekstu mi wyszła – może powinnam rozbić ten artykuł na kilka mniejszych? Jak sądzicie?

3 KOMENTARZE

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here