Zamiast wydać kolejną część, czy też płatne rozszerzenie, studio Hello Games skupiło się na ciągłym rozwoju i udoskonalaniu No Man’s Sky. Wcześniejsze aktualizacje tej gry dodały między innymi pojazdy, możliwość budowania baz, a także odświeżyły i ulepszyły funkcje związane z generowaniem światów oraz wprowadziły tryb multiplayer.
Zaplanowane na przyszły tydzień bezpłatne rozszerzenie „Beyond”, ma być największą aktualizacją w burzliwej historii tej gry. Nowy zwiastun pokazuje jedynie niewielką część nowości, jakich mogą spodziewać się gracze.
Już kilka miesięcy temu studio Hello Games zapowiedziało, że No Man’s Sky: Beyond składać się będzie z trzech głównych części. Wiemy już co nieco o znacznym ulepszeniu funkcji multiplayer oraz wsparciu dla gogli VR, ale trzecia funkcja pozostawała dotychczas tajemnicą. Okazuje się jednak, że ten trzeci filar odnosi się do szeregu innych planowanych ulepszeń, które może nie są tak wielkie jak pierwsze dwie części, ale ich wprowadzenie znacznie zmieni dotychczasowe oblicze tej gry.
Developerzy wiedzą już, że użytkownicy No Man’s Sky grają na wiele różnych sposobów. I to właśnie dlatego w ostatnich miesiącach studio pracowało nad wieloma mniejszymi funkcjami, które będą wspierać różne style gry.
Niewątpliwie największym dodatkiem w „Beyond” będzie centrum społecznościowe, czy też lobby dla graczy, zwane Nexus, które może zostać przyzwane w dowolnym miejscu w kosmosie. Na zewnątrz wyglądać będzie ono jak gigantyczna kula, a wewnątrz jak jakiś klub rodem z filmów sci-fi.
Nexus, prócz możliwości spotkania oraz interakcji z innymi graczami, oferować będzie także dostęp do wielu nowych handlarzy, możliwości dalszej personalizacji wyglądu postaci, chwalenia się stworzoną przez siebie bazą oraz swoim statkiem, czy też misji społecznościowych. Misje te czasami wysyłać będą graczy na tą sama planetę w poszukiwaniu archeologicznych artefaktów, innym razem trzeba będzie walczyć z piratami, czy też zbudować bazę lub zrobić zdjęcia. To co jednak najważniejsze, to możliwość wspólnego uczestniczenia w misjach wszystkich graczy znajdujących się w danym momencie w Nexus, bez konieczności dołączania do czteroosobowej drużyny.
No Man’s Sky: Beyond sprawi, że gra stanie się czymś w rodzaju MMO. Każda planeta stanie się pewnego rodzaju instancją/ strefą, w której jednocześnie przebywać będzie mogło do 32 graczy! Kiedy użytkownik wyląduje na planecie, to płynnie przeniesiony zostanie do instancji z wolnym miejscem. Dzięki temu rozwiązaniu gracze będą mogli chwalić się swoimi bazami oraz grać wspólnie z innymi użytkownikami, którzy nie muszą znajdować się na liście ich znajomych.
Kolejną ważną funkcją, która pojawi się wraz z rozszerzeniem Beyond będzie możliwość oswajania stworzeń i używania ich jako środka transportu na powierzchni planet. Ale to nie wszystko, bo do gry zawita także system hodowli tych stworzeń, dzięki któremu będzie można z nich pozyskać różnego rodzaju zasoby, takie jak chociażby mleko.
Hodowla stworzeń oraz obecna w grze od kilku miesięcy uprawa roślin, łączą się ładnie z kolejnym nowym systemem, który zawita do No Man’s Sky: przygotowywaniem potraw. Dzięki niemu gracze będą mogli eksperymentować z pozyskanymi zasobami i tworzyć różnego rodzaju posiłki, po czym dzielić się nimi z innymi użytkownikami.
Prócz tego gracze będą mogli znacznie bardziej rozbudowywać oraz upiększać swoje bazy, a nawet pozyskiwać energię i eksperymentować z logiką komputerową. Osoby, które lubią eksplorację odkryją nowe światy zamieszkiwane przez obcych. Z innych rzeczy warto wspomnieć pojawienie się postaci NPC na niektórych planetach, nowe odkrycia, a także funkcję siadania postaci – mała rzecz, a cieszy.
I jak Wam się podobają te zapowiedzi? Zagracie w No Man’s Sky po wprowadzeniu rozszerzenia Beyond?