Dawno nie pisałam o PlanetSide 2, ale tak naprawdę wiele dram związanych z Daybreak Games nieco mnie zniechęciły do tego tytułu. Nie do końca byłam zadowolona z przerzucania developerów oraz pieniędzy z tej gry do innych produkcji DBG. Chyba wszyscy pamiętają jeszcze, gdy w pewnym momencie ta kapitalna strzelanka miała całe dwie osoby utrzymujące tę grę i zero aktualizacji przez wiele miesięcy.

A jednak jakimś cudem ten kapitalny i unikalny MMOFPS zdołał przetrwać tę zawieruchę! I całe szczęście.

Styczniowy podział sztandarowych produkcji Daybreak Games na oddzielne studia może z jednej strony budzić niepokój (łatwiejsza sprzedaż), ale z drugiej strony oznacza to także, że pieniądze zarobione przez te studia w końcu będą wspierały rozwój danego tytułu, a nie rozmywały się na kilkanaście innych projektów.  A to jest naprawdę duży plus i coś, co może sprawić, że PlanetSide 2 doczeka się w końcu ciekawych aktualizacji.

Pierwsza z nich – Eskalacja – ma zostać udostępniona już w lutym i wprowadzi multum nowości oraz ciekawych funkcjonalności dla outfitów (klanów).

Sanktuarium

Escalacja doda do gry od dawna zapowiadane Sanktuarium, czyli nowe centrum społecznościowe wspólne dla wszystkich graczy. Początkowo miejsce to będzie służyło jako miejsce służące do rekrutacji graczy do outfitów oraz dowiedzieć się ci nieco o lore związanym z PlanetSide 2.

Dodatkowo w Sanktuarium pojawią się także handlarze podzieleni na kategorie:

  • Alerty – za uczestnictwo w alertach gracze otrzymywać będa walutę A7, za którą zakupić będą mogli różnego rodzaju wyposażenie. Asortyment tego sklepu będzie ulegał zmianie.

  • Outfit – przedmioty kosmetyczne i boosty
    • Asortyment zależeć będzie od poziomu lojalności.
  • Ekspedycje – wymiana surowców na rzadsze

W planach twórców jest, by miejsce to rozwijać, więc w przyszłości spodziewać się będzie można dodania także innych funkcjonalności.

Lojalność

Do PlanetSide 2 zawita także nowy system progresji dla każdego członka outfitu: Lojalność.

Poziom lojalności wzrastać będzie wraz z upływem czasu i wykonywanie wspólnych akcji z członkami własnego outfitu. Lojalność przekładać się będzie na nową walutę Merit, za którą to w Sanktuarium będzie można zakupić różnego rodzaju przedmioty, wliczając w to przedmioty kosmetyczne i boosty.

Oferta handlarzy zależeć będzie od posiadanego poziomu lojalności w outficie.

Zasoby wojenne

Zasoby wojenne to nowy sposób, który pozwoli outfitom na wpływanie na przebieg walki, a dodatkowo zapewni większą różnorodność rozgrywki.

Podczas przejmowania baz na mapach gracze zdobywać będą także nowe rodzaje surowców, które będzie można wykorzystać do tworzenia nowych zasobów w zbrojowni (armory) outfitu. Zasoby te można będzie następnie przywołać na pola bitwy. Należeć do nich będą na przykład:

  • Bastion – powietrzny moloch służący za punkt odradzania oraz miejsce przywoływania samolotów;
  • Steel rain (stalowy deszcz) – skoordynowany atak i jednoczesne przemieszczenie się wszystkich członków drużyny / plutonu w wybrane miejsce (za pomocą kapsuł);
  • Tarcza – masywna tarcza blokująca pociski, którą można czasowo przywołać by ochronić bazy (czas trwania 6 min, generator można zniszczyć);
  • Atak orbitalny w dowolnym miejscu na polu bitwy;
  • Kontenery z pojazdami.

Wytworzenie tych zasobów wymagać będzie czasu oraz posiadania odpowiednich surowców. Dodatkowo liderzy outfitów będą mieli możliwość ustalenia, które rango w outficie będą mogły je tworzyć oraz przywoływać.

Poniższe zdjęcie przedstawia wartości testowe.

BASTION

Lutowa aktualizacja połozy duży nacisk na system klanowy (outfity), wprowadzając wiele nowości. Jedną z nich będzie wielki transportowiec Bastion, o którym to po raz pierwszy usłyszeliśmy w 2012 roku! Osiem lat później w końcu doczekamy się tego molocha.

Każdy Outfit będzie mógł przywołać Bastion, ale tylko jeden Bastion z danego Imperium będzie mógł być aktywny.

Ten ogromny statek międzyplanetarny zdolny jest do atakowania wrogów na duże odległości, a także służyć będzie jako miejsce przywoływania samolotów dla członków outfitu do którego należy.

Bastion można zniszczyć tylko poprzez skoordynowany atak na jego słabe punkty (jest ich osiem), których nie można naprawiać.

WOJNA OUTFITÓW

Do PlanetSide 2 trafi także rozgrywka skierowana do osób lubiących uczestnictwo w kompetytywnych walkach: Wojny Outfitów (48vs48vs48).

Wszystkie outfity będą miały możliwość wzięcia udziału w bitwie o dominację poza planeta Auraxis. Każdy outfit może się zgłosić, po czym w wyznaczonych godzinach rozgrywane będą mecze pomiędzy outfitami z przeciwnych frakcji.

Sezon trwać będzie maksymalnie cztery tygodnie, a zwycięzca otrzyma dodatkowe zasoby oraz inne nagrody.

Developerzy mają nadzieję, że ograniczenie ilości graczy mogących wziąć udział w tych meczach do 48 na outfit, spowoduje, iż część członków z tych największych klanów, zacznie szukać nieco mniejszych, by móc wziąć udział w walce.

Walki rozgrywać się będą na nowej mapie Desolation (Pustkowie) ulokowanej na asteroidzie krążącym na orbicie Auraxis.

Przedstawione powyżej nowości dostępne są już na serwerze testowym PlanetSide 2.

Dajcie znać, co sądzicie o tej aktualizacji.

Poprzedni artykułFinal Fantasy XIV: Heavensward skończony, Alexander ukatrupiony
Następny artykułCitadel: Forged with Fire z linią questów fabularnych
1 Komentarz
Inline Feedbacks
View all comments
Zhar

Ehhhh … no i ściągnąłem PS2 po jakichś … 3 latach nie grania xD
Bóg już mnie do nieba nie przyjmie za ten grzech xD