Lekko opóźniona aktualizacja TU 9.1 do The Division 2 trafiła dzisiaj na serwery Live. Wprowadza ona wiele poprawek związanych z agresywnością, celnością i umiejętnościami stosowanymi przez NPC.

Więcej poprawek tego typu – o ile będą one konieczne, spodziewać się możemy w TU10.

NPC i SI

Wprowadzane zmiany mają na celu wyeliminowanie dziwnych wartości broni, umiejętności i zachowań NPC. Są to konkretne poprawki i pierwsze podejście do balansu tych zachowań.

NPC – Efekty statusu

Niektóre efekty statusu nakładane przez NPC były zbyt silne i dlatego zmienione zostały obrażenia zadawane graczom. Zmiany te obejmują także Strefy Mroku.

  • Zmniejszone obrażenia zadawane graczom przez status krwawienia i podpalenia

NPC – Bronie

Niektóre bronie NPC zadawały znacznie większe obrażenia niż powinny. Zmiany te powinny przybliżyć zadawane przez nie obrażenia do możliwości innych NPC.

  • Szturmowiec Hien z SMG – obniżone obrażenia i celność;
  • Zmniejszono zasięg miotacza ognia tanków Czyścicieli;
  • Sterowany samochodzik Hien:
    • Zmniejszono obrażenia od wybuchu;
    • Skrócono czas trwania ognia na ziemi po wybuchu samochodu;
    • Skrócono czas trwania efektu podpalenia i dezorientacji po wybuchu samochodu;
    • Zmniejszono częstotliwość wysyłania sterowanych samochodzików.
  • Samobójcze drony Czarnych Kłów
    • Zmniejszono obrażenia od wybuchu;
    • Zmniejszono częstotliwość wysyłania drona.
  • Naprawiono błąd, w którym Ćma wysyłana przez NPC zadawała zbyt duże obrażenia graczom.

NPC – Celność rzutu

Przeciwnicy niezależni mieli zbyt dużą celność przy rzucie granatami i koktajlami Mołotowa. Dzisiejsze zmiany wprowadzają ideę, że każdy NPC ma optymalną odległość rzutu jeśli chodzi o celność. Im dalej cel znajduje się od NPC, tym mniej celne będą rzuty.

Optymalna odległość różni się w zależności od frakcji i trudności przeciwnika. Na przykład: optymalna odległość miotacza Wygnańców wynosi ~20m, podczas gdy miotacza Hien ~30m. Jeżeli gracz znajduje się w odległości 35 metrów od tych NPC, to celność wygnańca będzie znacznie mniejsza od celności Hieny.

Odległość od celu ma znacznie mniejszy efekt w przypadku przeciwników elitarnych, Łowców, Zbuntowanych Agentów i Legendarnych NPC.

  • Zmniejszono celność granatów w związku z odległością od celu;
  • Zmniejszono celność wyrzutni granatów Hien, Mini-tanka Czarnych Kłów oraz Wieżyczki z Napalmem Czyścicieli.

NPC – Strzał w ciemno

NPC byli zbyt skuteczni strzelając w ciemno. Zmiany te zmniejszają potencjalne obrażenia zadawane przez NPC podczas gdy ostrzeliwuja oni graczy w ciemno.

  • Zredukowano dokładność strzelania NPC w ciemno
    • Im dłużej legendarne NPC strzelają w celność, tym bardziej wzrasta ich dokładność (ale nadal są mniej dokładne niż przed zmianą);
  • NPC nie mogą już strzelać w ciemno używając karabinu snajperskiego i strzelby
    • Zamiast tego zmieniają broń na pistolet;
    • UWAGA: Zmiany te nie dotyczą Łowców, Zbuntowanych Agentów i niektórych bossów;
  • NPC-tanki nie strzelają już w ciemno.

NPC – Agresywność

Nie ma łatwej globalnej poprawki związanej z agresywnością NPC. Zwiększenie ich agresywności nie było zamierzonym działaniem. Zamiast tego zmiana globalnej trudności pomiędzy TU7 i TU8 odsłoniła podstawowe problemy z różnymi zachowaniami NPC, które mogą powodować, że niektóre z nich są zbyt agresywne.

Poniższe poprawki dotyczą tylko niektórych powodów agresywności NPC, nadal trwają prace nad poprawkami związanymi z innymi przyczynami.

  • Zredukowano agresywność przeciwko ukrytym graczom – wydłużono czas, kiedy NPC zaczyna poruszać się w stronę gracza;
  • Zmieniono sposób w jaki NPC poruszają się w kierunku gracza;
  • Naprawiono błąd z wielokrotnym okrążaniem gracza znajdującego się w promieniu 5m przez NPC (szturmowcy Hien, Czyścicieli i Wygnańców) redukując czas tego zachowania do 6 sekund;
  • Ponownie zmniejszono szansę ataku tanka na rozstawione umiejętności gracza;
  • Skorygowano priorytety efektów statusu nałożone na NPC, by naprawić błąd, który pozwalał unieruchomionym przeciwnikom poruszać się, jeśli zostali także oślepieni/ podpaleni;
  • Naprawiono niektóre reakcje na efekty statusu, które powodowały agresywne podążanie NPC w kierunku graczy.

NPC – Umiejętności

Niektóre zdolności leczące NPC były zbyt silne.

  • Stacja wsparcia Czarnych Kłów
    • Stacja wsparcia nie leczy już mechanicznych NPC (ogary, mini-tanki);
    • Stacja wsparcia nie leczy już innych zniszczalnych przedmiotów (np. drzwi), które gracze muszą zniszczyć podczas misji;
  • Legendarna wersja Stacji Wsparcia sprawdza teraz linię wzroku i ma podobne limity w leczeniu, jak wersja zwykła;
  • Zestaw pancerza nie leczy już do 100% Celu polowań i innych bossów
    • UWAGA: Łowcy nadal leczą się do 100%.

GRACZE

Poniższe zmiany powinny poprawić opcje graczy w przypadku walki z NPC. Więcej podobnych zmian wprowadzonych zostanie w TU10.

  • Zmniejszono ilość obrażeń zadawanych przez NPC rozstawionym umiejętnościom graczy;
  • Wzmocniono obrażenia efektów statusu nakładanych przez gracza: krwawienia, trucizny i unieruchomienia napalmem;
  • Wzmocniono strzelanie w ciemno przez graczy
    • Zmniejszono rozmiar hitboxa gracza w walce z NPC, gdy znajduje się on za osłoną i prowadzi ostrzał w ciemno.

POPRAWKI BŁĘDÓW

  • Pierwsze poprawki problemów powodujących spadki FPS w Strefach Mroku podczas ekstrakcji i dłuższych sesji gry;
  •  Naprawiono problemy, które mogły powodować, że NPC dla obławy na Saturna i Złotego Króla pojawiają się obok zamkniętej bramy i uniemożliwiają dostęp do nich;
  • Naprawiono błąd uniemożliwiający wejście do laboratorium technologicznego w Kenly College;
  • Naprawiono błąd, który powodował, że Utleniacz Wyrzutni Chemiczna wystrzelony przez członka grupy, powodował uszkodzenia rozstawionych umiejętności innych członków grupy;
  • Naprawiono błąd, który mógł powodować, że umiejętność Mina Poszukująca miała krótszy niż zamierzony czas odnawiania;
  • Naprawiono błąd, który powodował, że gracze nie mogli wchodzić w interakcje z szyfratorem podczas aktywności „Blokada Osady”;
  • Naprawiono błąd z drzwiami w misji głównej w Laboratorium DARPA;
  •   Naprawiono błąd, który mógł powodować blokowanie postępów po zabiciu przez Zbuntowanych Sgentów podczas głównej misji Grand Washington Hotel na Inwazji;
  • Naprawiono błąd, który powodował, że gracze nie mogli podnieść kluczy w trybie normalnym Operacji Czarna Godzina po interakcji z skrzyniami;
  • Naprawiono błąd, który mógł powodować pojawienie się kilku bossów Kajiki w głównej misji Pathway Park;
  •  Naprawiono błąd, w wyniku którego wrogie postacie niezależne odradzały się w powietrzu podczas działań w otwartym świecie.

Dajcie znać w komentarzach poniżej, co sądzicie o wprowadzonych dzisiaj zmianach do The Division 2.