W Elder Scrolls Online rozpoczyna się dzisiaj nowa przygoda na rok 2021: Wrota Oblivionu. DLC Flames of Ambition jest już dostępny, a wraz z nim nowe lochy dla 4-osobowych grup, nowe wyposażenie oraz osiągnięcia.

Prócz tego do gry zawitała także darmowa, dostępna dla wszystkich graczy, aktualizacja 29, która wprowadziła szereg znaczących zmian i nowych funkcji. Przede wszystkim zaktualizowano system Champion Points (Punktów Bohatera) oraz działanie pancerzy, a do tego ulepszono interfejs postaci dodając dodatkowe statystyki.

Fani housingu będą z pewnością podekscytowani możliwością skorzystania z nowej funkcji umożliwiającej szybkie podróżowanie poza dom, a do tego wprowadzono kilka ulepszeń podglądu mebli oraz domowników. Dodano także nowe przedmioty wyposażenia wnętrz, więc jest się z czego cieszyć.

DLC: FLAMES OF AMBITION

Dodano dwa nowe lochy dla grup 4-osobowych: Black Drake Villa z wejściem w Gold Coast oraz The Cauldron z wejściem w Deshaan. Oba lochy oferują wersję normalną oraz weteran, a dodatkowo w Black Villa można wybrać także walkę z bossem w trybie hard mode.

W obu tych miejscach gracze znajdą nowe zestawy wyposażenia, w tym dwa zestawy Monster Set, a także wyjątkowe nagrody za osiągnięcia, unikalną skórę, memento, tytuły i elementy wyposażenia wnętrz.

SYSTEM CHAMPION POINTS 2.0

W tej aktualizacji zmieniono cały system Champion Points wprowadzając nowy interfejs użytkownika i nowe gwiazdy do wyboru. A do tego zwiększono maksymalną ilość punktów do wydania na 3600.

  • Z powodu zmian w systemie i wynikającej z tego stracie w podstawowych statystykach, wszystkie postacie mają teraz
    • Bazowe punkty życia podniesione z 8744 na 16.000, a magicke i staminę z 7958 na 12.000;
    • bazowe zmniejszenie obrażeń o 10%;
    • postacie zaczynają teraz także z 1000 obrażeń od broni i zaklęć niezależnie od poziomu.
  • Nowy system zmniejsza liczbę umiejętności pasywnych dla postaci, zmniejszając jednocześnie liczbę obliczeń dokonywanych przez serwer;
  • Nazwy konstelacji zmieniono z Maga, Wojownika i Złodzieja na Wojnę, Sprawność i Rzemiosło;
  • Zmniejszono ilość konstelacji z 9 na 3, ale zwiększono różnorodność gwiazd, na które można wydać punkty;
  • Gwiazdy są ze sobą połączone w taki sposób, że wydanie wystarczającej liczby punktów na odblokowanie premii, odblokuje także ścieżkę do połączonych gwiazd;
  • Gwiazdy w konstelacjach podzielone zostały na dwa główne typy:
    • Pasywne – są to gwiazdy, które od razu dają przypisane im statystyki i nie wymagają dalszej interakcji poza dodaniem punktów;
    • Do aktywacji – są to gwiazdy, które aktywują przypisane im statystyki dopiero po  umieszczeniu je na pasku Championa.

Więcej informacji na temat tego systemu przeczytacie w moim artykule: System Champion Points 2.0.

ZMIANY W PANCERZU

Poniższe zmiany zostały wprowadzone, by pomóc zwiększyć efekt, jaki ma wyposażony pancerz na mechanikę walki. Dodatkowo wszystkie umiejętności pasywne pancerzy skalują się teraz także w zależności od ilości wyposażonych elementów, a nie jak było dotychczas, że trzeba było mieć ich na sobie określoną ilość, a do tego zmieniono ich wartość.

Dodatkowo, prócz bonusów wykupywanych za punkty umiejętności, elementy zbroi zwiększają teraz skuteczność postaci także na poziomie podstawowym.

Pancerz lekki
  • Premie za każdy założony element:
    • Zmniejsza obrażenia otrzymywane od ataków magicznych o 1%;
    • Zmniejsza koszt przewrotu o 3%;
    • Zmniejsza karę do prędkości ruchu podczas skradania się o 5% za każdy założony element:
    • Zmniejsza koszt uwolnienia się o 5%;
    • Zmniejsza koszt pchnięcia o 3%.
  • Kary za każdy założony element:
    • Zwiększa obrażenia otrzymywane od ataków fizycznych (wręcz, trucizna, krwawienie, choroba) o 1% za każdy użyty element;
    • Zwiększa koszt blokowania o 3%;
    • Zmniejsza obrażenia zadawane pchnięciem o 1%.
Pancerz średni
  • Premie za każdy założony element:
    • Zmniejsza koszt sprintu o 1%;
    • Zmniejsza koszt skradania się o 5%;
    • Zmniejsza koszt blokowania o 3%;
    • Zmniejsza obrażenia otrzymywane od ataków obszarowych o 2% przez 2 sekundy po wykonaniu uniku;
    • Będąc odpornym ne efekty kontroli tłumu, zwiększa szybkość ruchu o 2%.
Pancerz ciężki
  • Premie za każdy założony element:
    • Zmniejsza obrażenia otrzymywane od ataków fizycznych o 1%;
    • Zwiększa ilość zablokowanych obrażeń o 1%;
    • Zwiększa obrażenia zadawane przez pchnięcie o 3%;
    • Będąc odpornym ne efekty kontroli tłumu, zmniejsza otrzymywane obrażenia o 1%.
  • Kary za każdy założony element:
    • Zwiększa obrażenia otrzymywane od ataków magicznych o 1%;
    • Zmniejsza premię do szybkości ruchu podczas sprintu o 1%;
    • Zwiększa koszt przewrotu o 3%;
    • Zwiększa 10% (za każdy element) rozmiar obszaru wykrywania postaci podczas skradania się, dzięki czemu jest ją łatwiej wykryć.

Ponieważ powyższe zmiany wymagają obowiązkowego resetowania punktów czempiona, jak i umiejętności, przez kolejne dwa tygodnie gracze ESO mogą skorzystać z darmowego resetowania punktów oraz atrybutów, a do tego jako rekompensatę mogą odebrać nowego chowańca. Więcej informacji na ten temat znajdziecie w tym miejscu.

Dajcie znać w komentarzach na Facebooku co sądzicie o zmianach, które trafiły dzisiaj do The Elder Scrolls Online.