Do sierpniowej premiery New World jeszcze kilka miesięcy (i trzymam kciuki, by termin nie uległ kolejnej zmianie), ale to nie znaczy, że developerzy próżnują. Wręcz przeciwnie.

Zeszłoroczna promocja umożliwiająca tysiącom graczy kilkudniowe pogranie w New World za darmo z pewnością udowodniła, że gra ta wzbudza zainteresowanie wśród fanów tego gatunku. Nie ma się więc co dziwić, że w ostatnich miesiącach otrzymaliśmy sporo informacji o nadchodzących nowościach, ale i developerzy – bazując na opiniach graczy – wprowadzili do gry multum zmian mających usprawnić rozgrywkę.

Najnowsza aktualizacja jest iście cesarska. Nie tylko udostępniono nową strefę – Ebonscale Reach, ale i nowych przeciwników oraz ekspedycję, czyli wyzwania dla grupy. Ponadto wprowadzono nowe zadania związane z wyposażeniem graczy, ulepszono łup, rzemiosło i zbieractwo, zaktualizowano wygląd ekranu ekwipunku oraz znacznie udoskonalono walkę i zbalansowano bronie.

A jedną z najważniejszych – jak dla mnie zmian – jest dodanie podkładu głosowego w języku angielskim dla misji głównych do poziomu 40 oraz początkowych na plaży!

Nowa strefa: Ebonscale Reach

Ebonscale Reach to żyzne terytorium nazwane tak ze względu na hebanowego grzyba, który rośnie tu w dużych ilościach. Obszar ten jest domem niedobitków dawno zapomnianej Dynastii, którzy walczą z demonami swojej przeszłości w postaci obalonej Cesarzowej. Tutaj, wśród bujnych mokradeł, majestatycznych wodospadów oraz zadziwiającej architektury, gracze zetkną się z okrucieństwami popełnionymi przez Skażone siły Cesarzowej oraz Magicznego Smoka, którego hoduje od stuleci, ostatecznie ujawniając swój prawdziwy plan, którego konsekwencje wykraczają poza brzegi Aeternum.

Nowa Ekspedycja: Ogród Genezy

Ogród Genezy to ekspedycja prowadząca do miejsca narodzin Wściekłej Ziemi, gdzie gracze muszą stawić czoła żywiołowym obrońcom w celu przeniknięcia do pierwotnego serca ogrodu. Podobnie jak pozostała część Rajskiego Gaju, Ogród został zainfekowany tajemniczą Zarazą, a chociaż Wściekła Ziemia nigdy nie akceptowała osób z zewnątrz na swoim świętym terytorium, tylko gracze mają moc wypalenia Zarazy i rozpoczęcia odnowy Ogrodu.

OGÓLNE

Poniżej lista najważniejszych zmian:

  • Dodano nowe zadania dotyczące broni, polegające na wytworzeniu i uzyskaniu rzadkich zbroi i broni, począwszy od poziomu 40.

    • Sprzęt uzyskany podczas takich zadań nie będzie najlepszy w slocie, a więc nie zaszkodzi wyrobom rzemieślników.

    • Każde zadanie posiada następujące wymagania wstępne: ukończenie wszystkich stref misji dla obszaru misji, ukończenie wątku głównego do określonego progu, poziom gracza wyższy niż 40.

  • Na poziomach 8 do 60 zmniejszono o 10% ilość punktów doświadczenia wymaganych do osiągnięcia poziomu.
  • Gracze zabijający słabsze stworzenia otrzymają teraz zwrot na XP mniejszy o: 40% dla stworzeń znajdujących o 10-19 poziomów niżej, oraz o 80% dla stworzeń znajdujących się o ponad 20 poziomów niżej.
  • Zmieniono logikę dropu, zwiększając prawdopodobieństwo dropu z cechami bardziej istotnymi dla broni.
  • Zwiększono szansę dropu elementów z gniazdem kamienia szlachetnego, przez co są takie same jak wylosowanie innych korzyści i cech.
  • Dodano dodatkowe nazwane elementy, takie jak dropy Ekspedycji.
  • By chronić gospodarkę, wszystkie przedmioty, w które można się wyposażyć, są teraz typu „przypisywanie do postaci przy podniesieniu” lub „przypisywanie do postaci przy wyposażeniu”.
  • Zaktualizowano częstotliwość dropów dla rzadko zbieranych surowców (np. żelazo wróżek). Dropy są teraz częstsze i bardziej podlegają wpływowi premii do szczęścia z żywności i zbroi.

  • Zwiększono premie dla cech zapewnianych przez żywność na każdym poziomie.
  • Zmieniliśmy ogólny wygląd ekranu ekwipunku:
    • Dodano pełny widok postaci, tak żeby gracze mogli się oglądać w całym splendorze dodatków;
    • Dodano nowy, dynamiczny układ, który ułatwia nakładanie ekwipunku;

    • Dodano wartości ciężaru wyposażenia.

WALKA

Zespół New World kontynuuje ulepszanie SI sterującej walką. W najnowszej aktualizacji przyspieszono spożycie eliksirów oraz wprowadzono czas uniemożliwiający spożycie kolejnego podobnego. Dodatkowo zaktualizowano funkcjonalność ataków podczas potyczek, szczególnie jeśli chodzi o walkę z mniejszymi przeciwnikami.

Cechy broni

Poza tym zmieniono sposób, w jaki broń dwucechowa skaluje się w celu uczynienia jej konkurencyjną względem broni jednocechowych i zaoferowania większej elastyczności budowy. Broń jednocechowa wciąż oferuje maksymalne obrażenia, ale zapewniona została konkurencyjność broni dwucechowej.

  • Broń jednocechowa posiada tylko cechę główną, przez co skala jednocechowa jest uznawana za podstawową (1x).

    • Młot bojowy: Siła

    • Topór dwuręczny: Siła

    • Łuk: Zręczność

    • Ognista laska: Inteligencja

    • Laska życia: Skupienie

  • W przypadku broni dwucechowej, cecha główna (wymieniona niżej jako pierwsza) skaluje się na 0,9x w porównaniu do broni jednocechowej, a cecha drugorzędna skaluje się na 0,65x broni jednocechowej.

    • Miecz: Siła i zręczność

    • Rapier: Zręczność i inteligencja

    • Siekierka: Podstawowa: Siła i zręczność

    • Włócznia: Podstawowa: Siła i zręczność

    • Strzelba: Podstawowa: Zręczność i inteligencja

Ciężar wyposażenia

Wprowadzono duże zmiany w sposobie w jaki działa ciężar na wyposażenie:

    • Lekki i średni ciężar wyposażenia otrzymuje teraz premię obrażeń (20% dla lekkiego i 10% dla średniego).

    • Średni i duży ciężar wyposażenia otrzymuje teraz premię czasu trwania (10% dla średniego i 20% dla ciężkiego) w przypadku Ogłuszeń, Spowolnień i Unieruchomień.

    • Ze wszystkich premii ciężaru wyposażenia usunięto modyfikatory dokładności, determinacji, odporności na obrażenia, oraz wytrzymałości.

    • Zmniejszono premię stabilności blokady dla dużych ciężarów wyposażenia, z 35% na 25%, oraz usunięto karę dla lekkiego.

    • Zwiększono koszt energii dla uników przy lekkim i dużym ciężarze wyposażenia, z 40 na 50. Uniki przy średnim ciężarze wyposażenia wciąż kosztują 40.

    • Próg dla średniego ciężaru wyposażenia zmniejszono z 17,5 na 15, a próg dla dużego ciężaru wyposażenia zmniejszono z 32,5 na 30.

Balans

Prócz tego developerzy wprowadzili olbrzymie zmiany we wszystkich broniach i ich liniach biegłości, tak by bardziej zróżnicować umiejętności, poprzez nadanie każdej umiejętności wyraźnego znaczenia głównego.

W tym przypadku zmian jest tak dużo, że jeśli chcecie się z nimi zapoznać, to zapraszam do poczytania notek aktualizacyjnych.

Patrząc na te wszystkie nowości i zmiany, które w ostatnich kilku miesiącach trafiły do New World,  wygląda na to, że gdy w końcu dostaniemy możliwość zagranie w New World może okazać się, że rozgrywka będzie znacznie się różnić, od tej którą pamiętamy.

Nie wiem jak Wy, ale ja nadal czekam i zapraszam Was do komentowania na stronie na Facebooku.