Pantheon: Rise of The Fallen wystartował na Kickstarter z celem zebrania środków pieniężnych potrzebnych na produkcję tego nowego MMO. W krótkich filmach Brad McQuaid, CCO firmy Visionary Realms, w skład której wchodzi wielu developerów do niedawna związanych z SOE, wyjaśnił iż to MMO nie jest kierowane do wszystkich, a tylko do tych graczy, którzy lubią wyzwanie oraz współpracę w grupie.

Pantheon Rise of the Fallen MMO logoPodstawowym celem Brada McQuaida jest zebranie 800.000$ na rozpoczęcie prac. Jeśli uda się zebrać więcej to gracze zobaczą w momencie startu gry między innymi dodatkowe rasy (gnom, elemental, halfling, jaszczur), klasy (druid, ranger, bard), domy oraz farmy dla graczy, czy też dodatkowy kontynent.

httpv://www.youtube.com/watch?v=Ae4H2dg5mbk

httpv://www.youtube.com/watch?v=Q9nYMMluAMY

Trzymam kciuki, a więcej na temat tego MMO możecie poczytać na forum.

 

Poprzedni artykuł[TESO] Jak się dostać do Bety?
Następny artykuł[PS2] Wywiad z Adamem Cleggiem
11 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Skara

e tam 99% procent twórców mmo mówi to samo co ten koleś.
Przy czym i tak mmo z magia i machaniem żelastwem ma może tylko 2-3 głównych twórców reszta to podróbki podróbek.

Wichura

Czy w tych filmach są kawałki z prototypu? I czemu to już wygląda jak Vanguard? 😉

Wichura

Ta, pre-alpha footage – wygląda jak Vanguard 2. Bardzo jestem ciekaw ile uzbierają.

Balrogos

To bedzie mmo jak kazde inne juz to czuje i jescze zydza kase na kickstartetrze sie nie dziwie nie maja pomyslu na gre nie umieja przyciagnac sponsora.

Skara

akurat destiny może dobrze wypaść, pograj w mass effect które dostałaś to troszke ci przybliży te dwie gry.

Niestety ludzie już nie są zbyt kreatywni kopia kopi kopi.. etc.

Liczy się kto bardziej swoje wypociny wypromuje.
np: World of warcraft, dowiedziałem się od ciebie że nnp pandy w tej grze wprowadzono po tym jak się pojawiły w tej twojej grze. Ale o twojej grze dowiedziałeś się pierwszy raz że w ogóle coś takiego istnieje o ciebie. A world of warcraft znam w zasadzie prawie od początku

Wichura

Ekspertem nie jestem, ale czytałem, że pandy w lore Warcrafta są jeszcze od czasów rtsów, choć w grach pojawiły się później, niż u SOE, więc to nie jest akurat chyba dobry przykład.

Blizzard i SOE kradli sobie ficzery, choć SOE zaczęło dopiero jak się zorientowało, że casualowego klienta jest więcej. Trzeba też uczciwie dodać, że nie kradli sobie tylko zajebistych dla graczy ficzerów, bo taki item shop+abonament jednocześnie obecny w grze to akurat SOE pierwsze wynalazło. Takie rozwiązanie było totalnie nie do pomyślenia dla większości graczy, oczywiście do czasu jak WoW zrobił podobnie, więc nawet nie tyle chodzi o promocję co o odpowiednio dużą bazę fanów.

Skara

wichura ale ten eq1-2 jest znany tylko w usa wow akurat ma dużo większy rynek

Wichura

To że marka EQ przebije się może do masowej świadomości może dopiero teraz, za sprawą EQnexta, ma powody historyczne. Ostatnia gra z serii wyszła tuż przed WoWem, a przed WoWem wszystkich graczy na rynku mmorpg było na pewnie mniej niż 5% graczy obecnych (poza tym graczy wcześniej było mało, bo mówimy o czasach kiedy jeszcze nie każdy miał internet, przynajmniej w Europie).

Skąd więc ta masa miała słyszeć o EQ, skoro wszyscy zaczynali od WoWa i tak naprawdę tylko dlatego, że najpierw chodziło o nową grę autorów Diablo/Warcrafta, o których wszyscy słyszeli. Potem wystarczył już efekt kuli śniegowej i odpowiednia dezinformacja głoszona przez niedouczonych fanboi, że Blizzard wymyślił nowy gatunek gier. Jakiś ułamek miał w ogóle świadomość, że istnieją inne (nieazjatyckie) gry tego typu. IMO historia się powtarza – teraz cześć ludzi z tej nowej fali wyrosła z casualowej rozgrywki i szuka takich gier jak te sprzed epoki WoWa, tyle, że stare są po prostu za stare, a nowych tego typu nie ma.

O EQ wie też każdy kto zna zachodnie mmorpg sprzed 2003 roku, a takich weteranów jest mniej w Europie, niż USA. Moim zdaniem wynika to właśnie z różnicy stopnia rozwoju internetyzacji. Choć w Polsce problemem były też płatności (niepopularne wtedy karty kredytowe). Dla mnie to drugie było powodem dlaczego tak naprawdę zacząłem grać w mmorpgi z 2-3 letnim opóźnieniem, bo techniczne możliwości już miałem.

Skara

jakby soe puściło swój trailer z planetside 2 w telewizji ;]
http://www.youtube.com/watch?v=41QFL4QB3NE
przebili by i wowa