Dostałam ostatnio możliwość przeprowadzenia wywiadu z twórcami gry sci-fi Project Genom – studiem NeuronHaze. Na moje pytania odpowiedział Stan Pleschev, PR manager tego tytułu.
- Dziękuję, że zgodziliście się poświęcić swój czas, aby odpowiedzieć na pytania związane z Project Genom. Czy moglibyście przedstawić się czytelnikom bloga BabaGra.pl?
Hej! Nazywam się Stan i jestem marketingowcem oraz PR managerem w Studio NeuronHaze. Jestem szczęśliwy mogąc przedstawić Wam nasz projekt.
- Czym jest Project Genom? Opowiedz nam o idei tej gry i jej głównych cechach, które wyróżnią ten tytuł wśród innych konkurencyjnych?
Projekt Genom jest szalonym wielkim projektem dla naszego małego zespołu i jest to nasze marzenie. Wszyscy pracowaliśmy nad innymi grami i naszą miłość do klimatów sci-fi próbujemy pokazać w tym projekcie. Znajdziecie w nim wiele naszych ulubionych funkcji z innych gier takich jak: Defiance, Mass Effect, FireFall, Dead Space.
Project Genom jest strzelanką sci-fi, który da szansę graczowi uczestniczyć w bitwach na skalę międzyplanetarną a także zwiedzać przestrzeń kosmiczną na swoim własnym statku.
W grze gracze znajdą między innymi:
- Specjalny ekwipunek – możliwość użycia robotów i egzoszkieletów, czy też uzbrojenie się w wielkie mechaniczne ostrze lub też przejście mutacji, dzięki której odblokowane zostaną specjalne umiejętności;
- Podróż kosmiczna – będzie można zbudować swój własny statek kosmiczny i używać go jako wsparcie w bitwach lub tez po prostu zwiedzać przestrzeń;
- Rozwijanie umiejętności podczas użycia przedmiotów – im częściej gracz korzysta z danego przedmiotu lub umiejętności, tym staje się bardziej wyspecjalizowany, co otwiera nowe możliwości rozwoju;
- Dynamiczny Świat – wrogowie ewoluują w czasie rzeczywistym;
- Areny PvP – gracze będą mogli zaprezentować swoje umiejętności walki przeciwko innym graczom.
A do tego gra ta jest jednym z pierwszym MMORPG, jakie było tworzone na silniku Unreal 4 z wielkim otwartym światem.
- Mógłbyś powiedzieć nam co nieco o rozwoju postaci i czy gracze zmuszeni będą do wyboru specyficznej roli, takiej jak tank, czy lekarz?
Tak, gracze mogą wybrać rolę, ale pozwoli im na to system dystrybucji punktów. Korzystanie z określonego przedmiotu przez długi czas pozwala nauczyć się nie tylko pasywna oraz aktywne umiejętności z nim związane, ale także możliwość ulepszenia gałęzi pobocznych w drzewku umiejętności. Jeśli gracz stale używa pistoletu i w pewnym momencie zdecyduje, że chce zacząć korzystać z karabinu, to nie musi zaczynać od karabinu na poziomie I i udać się z nim na nudny grind. Zamiast tego można wykorzystać punkty zdobyte podczas używania pistoletu i umieścić je w drzewku związanym z karabinami. Właśnie w ten sposób gracz będzie wybierał rolę i styl gry.
- Słyszała, że gracze będą mogli wymienić i ulepszyć narządy własnych postaci? Jak wpadliście na ten pomysł i jaki wpływ będzie on miał na ogólny rozwój postaci?
Myśleliśmy nad tym od dawna – w jaki sposób w przyszłości ludzie będą mogli ulepszyć swoje umiejętności i doszliśmy do wniosku, że będzie tym wymiana narządów. Jest sześć systemów związanych z ulepszaniem organizmu: krążenia, układ mięśniowo-szkieletowy, układ oddechowy, nerwowy, odpornościowy oraz trawienny. Każdy z tych systemów obejmuje pewien zbiór narządów. Każdy z tych organów można poddać mutacji, wymienić na syntetyczny lub też rozwijać jako organ ludzki. Rozwój narządu w jednej z tych możliwości pozwala na uzyskanie nowych funkcji organizmu.
Gracze muszą także pamiętać o tym, że zwiedzając świat moga zostać zarażeni chorobą lub też uszkodzić swoje organy. Jeśli chodzi o choroby, to różnią sie one i o ile niektóre z nich mogą zniszczyć organ, inne mogą pomóc uzyskać nowe umiejętności. O tym czy choroba powinna zostać wyleczona, czy też pozostawione, decydują gracze.
- Ile wolności dacie graczom jeśli chodzi o budowanie struktur i rzemiosło?
Gracze będą mieć pełną swobodę. Przedmioty mogą być wytworzone ze wszystkich surowców jakie można znaleźć w grze, ale tylko połączenie pewnych składników da najlepsze rezultaty.
Proces rzemiosła rozpoczyna się wraz z nauką planu/ przepisu. Aby móc się go nauczyć gracze muszą mieć odblokowane pewne umiejętności w jednym z sześciu dostępnych drzewek specjalizacyjnych w crafcie. Każdy surowiec, z kilkoma wyjątkami, zmniejsza lub też zwiększa pewne właściwości przedmiotu. Surowce mogą dawać przedmiotowi pewne bonusy i każdy przepis ma określoną liczbę gniazd na te bonusy, a więc gracz może wybrać jakie bonusy ma posiadać przedmiot tworzony z danych surowców.
- W zwiastunie widzimy, że gracze mogą zwiedzać nie tylko planetę, ale i przestrzeń kosmiczną. Jak ważna będzie zwiedzanie przestrzeni kosmicznej w Project Genom i czy gracze będą mogli stworzyć swoje własne statki oraz stacje kosmiczne?
W Project Genom gracze będą mogli zbudować statek kosmiczny, jeśli chodzi o stacje kosmiczne to jeszcze nie wiemy. Statki kosmiczne będą mogły zostać użyte jako wsparcie (naloty orbitalne), a także jako środek ewakuacji z jednej bitwy na planecie i podróż na inna planetę, aby dołączyć do kolejnej bitwy.
- Grę tworzycie na silniku Unreal 4 jako wielki, otwarty świat, a więc czy gracze będą mogli go zmienić? Czy będzie można zniszczyć planety i unicestwić rasy?
Na ten moment nie mamy planów związanych z niszczeniem planet, czy też unicestwianiem ras, ale przyszłość może nas zaskoczyć.
- Co możesz powiedzieć nam o przeciwnikach? czy będą to głównie roboty, zwierzęta, czy też jakieś humanoidalne rasy?
Będzie to mieszanka wielu ras, ale różne planety będą zdominowane przez różne rasy.
- Czy Project Genom skupia się bardziej na aspekcie PvP, czy też PvE? Jakiego rodzaju rozgrywki mogą spodziewać się gracze PvE?
W grze będzie dostępna Arena PvP, ale tytuł ten skupiony jest wokół przygody, zwiedzaniu oraz odkrywaniu historii, a co za tym idzie będzie więcej aspektów PvE. Gracze znajdą w świecie wiele misji, podobnie jak w innych starych grach RPG. Chcieliśmy stworzyć jak największą immersję, a to oznacza, że zarówno misje, jak i zwiedzanie świata nie będą należeć do najłatwiejszych. Nawet w tak wczesnym stadium gry trzeba zwiedzać świat by otrzymywać kolejne zadania.
- Jaki będzie model biznesowy tej gry?
Tylko Buy-to-Play.
- Co przyniesie przyszłość dla Project Genom i kiedy gra dostępna będzie na Steam?
Będziemy rozwijać grę, powiększać wszechświat, dodawać nowe planety i tworzyć kolejne historie. A co do przyszłości, to od graczy będzie zależeć czy ludzkość w tej grze będzie rozprzestrzeniać się jak wirus w przestrzeni kosmicznej, czy też znajdzie się na każdym nowym świecie.
- Dziękuje bardzo za poświęcony mi czas. Jeśli chciałbyś dodać coś jeszcze, to teraz masz szansę.
Dziękuję! Jesteśmy szczęśliwi kiedy możemy rozmawiać o naszym projekcie. Chciałbym dodać, że staramy się zrealizować nasze marzenia i podzielić nimi z naszą społecznością. I jeśli ktoś miałby jakieś pomysłu, to napiszcie do nas – na pewno ich wysłuchamy.
Mam nadzieję, że wywiad ten przybliży Wam nieco ten interesujący tytuł. Więcej informacji znajdziecie na stronie główniej gry.
Angielską wersje wywiadu znajdziecie tutaj. English version of this interview, you can find here.
Czyli taki PlanetSide + Mass Effect + no wlasnie co?
Dzięki Kinya za wywiad. No ciekawe ciekawe, cele jak zawsze zacne tylko ile z tego ujrzy światło dzienne.
Przeczytałem i tak naprawdę nic nie powaliło mnie na kolana. Plany zacne , pytanie tylko co zostanie zrealizowane i czy zostanie.
Obietnice wielkie tak samo bylo w FireFallu a koniec pewnie bedzie taki sam, i ta gra ma byc F2P czy B2P bez mikroplatnosci?
Przecie pisze w wywiadzie:
Jaki będzie model biznesowy tej gry?
Tylko Buy-to-Play.