W ostatnim liście developerskim skierowanym do graczy Fortnite Ratowanie Świata, studio Epic Games nie tylko poinformowało o opóźnieniu premiery wersji F2P, ale i zapowiedziało zmiany w interfejsie użytkownika. Jeszcze w tym tygodniu zmiany te wprowadzone zostaną do gry.

Zmieniona zostanie struktura opcji menu, aby było je łatwiej znaleźć oraz zmodyfikowane zostaną zadania samouczka ze starego interfejsu w taki sposób, by wykorzystywały nowy system powiadomień. Opcje menu w przeprojektowanym interfejsie zostały zmienione tak, aby przedstawiały pomieszczenia w bazie głównej. Dodatkowo są one obsługiwane przez postacie spotykane przez graczy w trakcie kampanii.

Centrum dowodzenia

Zakładka Dowodzenie prezentuje ogólne informacje na temat postępów na koncie, a także bohatera, którym obecnie gracie. To ekran zbiorczy, który umożliwia szybki dostęp do rozmaitych opcji, odblokowywanych w miarę postępów w kampanii. Można zmienić tam bohatera, sprawdzić statystyki, a także zarządzać wszystkimi bohaterami i ocaleńcami.

Moc bazy głównej” zmienia nazwę na prostszą i staje się „Mocą”. W miarę awansowania na kolejne jej poziomy gracze otrzymywać będą rozmaite nagrody, na przykład statystyki F.O.R.T., schematy oraz zasoby. Ponadto, to na tym ekranie znaleźć można także informację o wzmocnieniu PD oraz służący do aktywacji wzmocnień.

Bohaterowie

W menu pojawi się także nowa postać, który pomoże w trenowaniu bohaterów: Major!

Dzięki Majorowi odblokować będzie można opcje awansowania i zarządzania bohaterami, a także dostęp do ocaleńców, ekspedycji i wyposażenia bohatera.

Ocaleńcy

Ekran Ocaleńców to kolejne miejsce, w którym pojawi się nowa postać: Dyrektor. Pomoże wam on zarządzać oddziałami i ocaleńcami.

Dodano także nową funkcję autouzupełniania. Funkcja ta zadba o to, by do pól w oddziałach zawsze byli przypisani ocaleńcy o najwyższym poziomie mocy. Jest ona domyślnie włączona, ale w każdym momencie można zacząć kontrolować oddziały samodzielnie. Pojawia się także nowy ekran ze wskazówkami tłumaczący zasady doboru ocaleńców do oddziałów.

Dodano również nową funkcję, która usprawni nawigowanie pomiędzy kategoriami przedmiotów. Strzałki w lewo i w prawo pozwolą na szybkie przemieszczanie się między bohaterami, schematami, ocaleńcami, obrońcami oraz zasobami!

Ulepszenia

W pokoju Ulepszeń rezyduje Kevin, robo-asystent, który pomoże graczom w uzyskaniu dostępu do gadżetów i innych narzędzi.

Punkty ulepszeń, które zdobywa się w trakcie misji przy awansach, można wykorzystać do odblokowywania i ulepszania gadżetów, a także ulepszenia opcji zbierackich, takich jak pojemność plecaka i siła kilofu.

Badania

Ulubiony naukowiec z latającej furgonetki, Lars, na swoją siedzibę wybrał sobie Laboratorium badawcze.

W zakładce tej będzie można wykorzystywać punkty badań, by kupować wybrane statystyki F.O.R.T. Wprowadzono także paski premii, które po wypełnieniu zapewnią dodatkowe statystyki. Tempo generowania punktów i maksymalna liczba przechowywanych punktów będą zwiększać się od czasu do czasu po zdobyciu nowego poziomu.

Zbrojownia

Zbrojownia pozostaje miejscem, w którym można zarządzać posiadanymi schematami, przedmiotami oraz zasobami. Gracze znajdą tutaj również Księgę kolekcji i funkcje służące do transformacji elementów.

Nowa aktualizacja przyniesie jednak zmianę w postaci Clip, królowej broni, którą odblokowuje się w trakcie wykonywania zadań z kampanii. Jak każda dobra zbrojmistrzyni, Clip dba o należytą ekspozycję swoich najlepszych schematów.

Zadania

Zadania będą pierwszą zakładką interfejsu. Gracze znajda tutaj mapę zadań w kampanii i wydarzeniach. Będzie można ją przewijać, aby sprawdzić nagrody.

Prócz tego przycisk „Graj” został przeniesiony na dół ekranu, aby był bardziej spójny z resztą przycisków uruchamiających rozgrywkę, które możecie znaleźć w grze. Dodatkowo dziennik zadań będzie dostępny po naciśnięciu dużego przycisku widocznego zaraz pod przyciskiem „Graj”. Umieszczenie go w tym miejscu umożliwi bezpośredni dostęp do niego z poziomu kampanii i map zadań w wydarzeniach, co pozwoli  na przypisywanie zadań bez konieczności wyłączania mapy.

Nowi gracze: wrażenia z gry

Twórcy przygotowali także trochę zmian, poprawiających komfort gry tych, którzy dopiero zaczynają przygodę z Fortnite Ratowanie Świata.

Dotychczas w grze znaleźć można było zadania z celami powiązanymi z interfejsem, co miało wyjaśniać nowe funkcje. Zadania te były jednak trudne do zauważenia i nie tak skuteczne, jak mogłyby być. Samouczek oparty na zadaniach został zastąpiony w związku z tym przez kontekstualne, czyli krótkie wyjaśnienia kluczowych funkcji w grze, w miarę ich odblokowywania.

Drzewka zdolności i oddziały obrońców

Wraz z wprowadzeniem nowego interfejsu i funkcji, stare drzewka umiejętności oraz zadań odchodzą do lamusa.

Poruszanie się po drzewkach bywało powolne, trudne do zrozumienia, a same drzewka zawierały opcje, które nie zawsze były ciekawe. Najważniejszych wyborów wpływających na rozgrywkę będziecie mogli od teraz dokonywać bezpośrednio w pokoju Ulepszeń. Funkcje, które są niezbędne, by móc grać dalej, takie jak odblokowywanie pól ocaleńców, ewolucja itd. będą od teraz nagrodami zdobywanymi w miarę grania, a korzystać z nich będzie można, wchodząc w interakcję z bohaterami bazy głównej.

Usunięto drzewko umiejętności, a do nagród za awansowanie konta na kolejny poziom dodaliśmy statystyki F.O.R.T, punkty ulepszeń i różne zasoby, na przykład PD. W planach jest by w kolejnych aktualizacjach wprowadzić funkcję, która umożliwi graczom na najwyższym poziomie zdobywanie dodatkowej nagrody za każdym razem, gdy teoretycznie mogliby awansować na kolejny poziom. Już od aktualizacji 6.30 (w tym tygodniu), twórcy będą śledzić PD zdobywane przez graczy na najwyższym poziomie, aby móc przyznać im zaległe nagrody w późniejszym terminie.

Gdy te zmiany wejdą w życie, konta zostaną zmienione w taki sposób, by były równie potężne, jak teraz – a może nawet bardziej. Gracze automatycznie zdobędą wszystkie należne wam nagrody, a odblokowane wcześniej funkcje, powinny pozostać dostępne, nawet jeżeli jest się na etapie kampanii, w którym nie są one jeszcze włączone zgodnie z nowym systemem.

Badania także zostaną przekonwertowane i dostęp do nich uzyskać będzie można w Laboratorium badawczym Larsa.

RoadMap

Powyżej opisane zmiany to dopiero pierwszy krok na drodze do uczynienia interfejsu fajniejszym, ciekawszym i łatwiejszym w użyciu. Prócz tego, gracze Ratowanie Świata mogą spodziewać się w listopadzie, także i innych nowości.

  • Aktualizacja 6.30 (ten tydzień)
    • zmiany w interfejsie;
    • Rewolwer Last World – wystrzel z biodra by zyskać na szybkostrzelności, lub wyceluj jeśli zależy Ci na celności;
  • Aktualizacja 6.30 – nowa zawartość (+/- 20 listopad)
    • Ghost Pistol – wystrzeliwuje kule duchowej energii, która przenika przez przeciwników i struktury;
  • Aktualizacja 6.31 (+/- 27 listopad)
    • Kampania w Dolinie Samowitości – cz.2;
    • Nowa broń do walki wręcz (sklep).

Jeszcze w tym roku gracze Fortnite Ratowanie Świata spodziewać się mogą zupełnie nowego eventu zimowego, zakończenia kampanii w Dolinie Samowitości i kilku niespodzianek, których na razie twórcy nie chcą ujawnić.

I co sądzicie o tych zmianach oraz planie na listopad? Powiem Wam uczciwie, że mnie osobiście najbardziej podobało się rozwiązanie z alpha testów, kiedy to przy pomocy ocaleńców rozwijaliśmy swoje interfejsowe miasteczko.

Poprzedni artykułRozszerzenie Fortuna już dostępne w Warframe, rekord popularności pobity
Następny artykułFallout 76: przybyłam, przetestowałam, zostaję na dłużej