Na serwer testowy Conan Exiles na PC trafiła dzisiaj olbrzymia aktualizacja, a wraz z nią zmiany w mechanice walki łukiem, strzałach i broniach rzucanych, nowa broń, a także niezależny serwer testowy.
Od dzisiaj koniec z przełączaniem, ściąganiem aktualizacji i kombinowaniem by móc zagrać na serwerze testowym. Teraz każdy posiadacz tej gry na Steam otrzyma dostęp do serwera testowego: Conan Exiles – Testlive Client. Także teraz możecie wypróbowywać wprowadzane zmiany bez przeszkód.
Sporo zmian i kilka nowości trafiło na serwer testowy, a do tego poprawki obejmujące tonę błędów. Tak naprawdę to lista poprawek jest tak długa, że jestem bardzo pozytywnie zaskoczona. Poniżej lista najważniejszych zmian.
ŁUKI
Łuki stały się szybsze i bardziej zabójcze:
- Kombos z lekkim atakiem został usunięty i zastąpiony pojedynczym szybkim strzałem z minimalnym czasem pomiędzy kolejnym atakiem;
- Ciężki atak został zmieniony i jest teraz atakiem z celowaniem uzależnionym od czasu trzymania (ładowania) strzału. Przytrzymanie przycisku odpowiedzialnego za ciężki atak zwiększa obrażenia strzału, a jeśli zostanie on przytrzymany odpowiednio długo to zmieni się w Power Shot z prawie płaska trajektoria lotu, który idealnie nadaje się do strzelania snajperskiego.
STRZAŁY
Wprowadzono wiele zmian w balansie strzał, tak by zwiększyć użyteczność strzał specjalnych oraz zmniejszyć stosunek mocy do kosztu wytworzenia w przypadku innych strzał:
- Strzały z wysokiego poziomu zadają teraz więcej obrażeń (strzały z ostrym grotem, z hartowanej stali i z gwiezdnego metalu);
- Strzały wężowe i fluorescencyjne zadają teraz minimalne obrażenia. Obrażenia zadawane przez truciznę strzał wężowych pozostają bez zmian;
- Strzały świetlne (fluorescencyjne) są teraz znacznie tańsze do wytworzenia: nie wymagają piór i otrzymuje się ich 10 szt za każdym razem;
- Strzały leczące są znacznie tańsze do wytworzenia: wymagają kuli z wodą zamiast smoczego proszku;
- Strzały gazowe są droższe w wytwarzaniu: wymagają teraz kul gazowych zamiast;
- Wszystkie strzały specjalne są pięć razy lżejsze!
ANIMACJA
Poprawiono animacje skoku, wliczając w to animacje rozpoczynające, spadające, jak i lądujące, które teraz zależą od wysokości.
BROŃ RZUCANA
Wprowadzono wiele ulepszeń w mechanice walki bronią rzucaną, tak by były doskonałym narzędziem do okaleczania i zadawania obrażeń na krótkim oraz średnim zasięgu:
- Wszystkie bronie rzucane można teraz odzyskać. Jeśli traficie innego gracza lub NPC toporem lub oszczepem, to broń trafi do ekwipunku Waszego celu. Jeśli nie traficie i broń uderzy w powierzchnię, to będzie można ją podnieść;
- Wszystkie bronie rzucane będą okaleczać, niezależnie od tego, w którą część ciała trafiły;
- Rzucanie tymi broniami będzie łatwiejsze i bardziej przewidywalne;
- Topory można przechowywać w stosach po 10 szt. i nigdy się nie psują;
- Przerwa pomiędzy rzucaniem toporami została skrócona;
- Topory mogą zostać użyte w dowolnym kombosie. Oznacza to, że jeśli używacie topora do rzucania, to można go rzucić bez utraty liczby ataków (np: lekki atak – lekki atak – rzut toporkiem – ciężki atak);
- Toporki maja teraz nowy efekt podczas lotu.
NOWA BROŃ: KATANA
Do gry dodano nowy rodzaj broni – Katana, czyli lekko zakrzywiony miecz z odległej krainy Yamatai. Ten dwuręczny miecz ma zupełnie nowy i unikalny zestaw ruchów. Zadawane obrażenia plasowane są pomiędzy włóczniami, a młotami, a penetracja pancerza odpowiada wielkim mieczom.
- Atak kataną to zestaw frontalnych ataków z ruchem do przodu. Końcowy atak kończący ataki lekkie zadaje obrażenia zbliżone do końcowemu ciężkiemu atakowi z innych broni i powoduje krwawienie;
- Pierwszy atak lekki jest bardzo szybki;
- Katany nie mają kombinacji ataków ciężkich. Zamiast tego ich atak ciężki może zostać naładowany po przyjęciu specjalnej postawy, i jest szybkim wyprowadzeniem do przodu (katana-dash-atak). Obrażenia zadawane tym atakiem uzależnione są od czasu ładowania i uwalniane za pomocą przycisku lekkiego ataku;
- Katana-dash-atak atakuje cele na drodze i ignoruje kolizję. Jest to potężne narzędzie umożliwiające ucieczkę w trudnych sytuacjach, nawet gdy nie jest w pełni naładowany;
- Ataki z użyciem katany mogą być użyte jako ataki zastępcze w każdej kombinacji. Oznacza to, że można nimi zacząć atak, użyć jako łączeniu lub ataku końcowego, a także połączyć go dowolnie z każdym lekkim atakiem.
INNE
Dzisiejsza aktualizacja serwera testowego dodaje także dwie nowe komendy /roll i /dice, które można wykorzystać do losowania (np.: /roll 1 100 da w rezultacie dowolną liczbę w tym przedziale).
Prócz tego po wejściu na obszar zamieszkiwany przez innego gracza pojawi się okienko z informacja, kto jest właścicielem tego obszaru i mieszczących się tu struktur. Funkcję te będzie można wyłączyć w opcjach.
Ponadto studio Funcom naprawiło ponad 100 błędów (jak nie więcej), wliczając w to obrażenia zadawane strzałami wybuchowymi na serwerach PvE, utykanie postaci podczas walki z nosorożcami, nieskończoną ilość strzał od niewolników łuczników, nagłą śmierć niewolników i stworzeń od upadku, a nawet poprawiono pojawianie się niektórych niewolników poziomu IV i brakujące od premiery ikony w dzienniku. Lista wszystkich poprawek jest naprawdę długa i znajdziecie ją tutaj.
Na ten moment nie wiemy, kiedy aktualizacja ta trafi na serwery Live.
Ponadto twórcy Conan Exiles rozpoczęli także prace nad wprowadzeniem innych ważnych poprawek związanych z chociażby Oczyszczeniami (pojawianie się legendarnych rzemieślników, danie atakującym NPC pancerzy, ignorowanie nieaktywnych klanów, naprawa wskaźnika), przenikaniem niewolników i stworzeń przez fundamenty, popychaniem postaci przez wielbłąda i utykaniem w nim, niemożnością wytworzenia doskonałej tarczy khitajskiej przez rzemieślników, a także balansem avatarów.
Jeśli jeszcze do tej pory nie mieliście szansy wypróbować Conan Exiles, to teraz macie szansę to uczynić: przez kolejne kilka dni możecie zakupić tę grę na Steam w cenie obniżonej o 40%. A jak zakupicie, to zapraszamy na nasz polski serwer PvE Turbogroszkowo, gdzie możecie w spokoju zwiedzać Ziemie Wygnańców i budować swoją fortecę.
Gra nudna jak flaki z olejem. Z chęcią zagrał bym w jakieś story line w tej grze ale to przecież Funcom jedyne co się pojawi to nowe ubranka. Dodam że mimo dziecinnej grafiki No Mans Sky jest narazie o wiele lepsze.
przecież jest storyline? Tyle, że nie prowadzi za rękę 🙂