W zeszłotygodniowym liście do społeczności, ekipa Fallout 76 wspomniała kilka słów o nowym, odrębnym trybie gry, który przypadnie do gustu wielbicielom PvP.
Tryb Przetrwanie wprowadzony zostanie do Fallout 76 dopiero w marcu i pozwoli graczom w nowy sposób rzucać się w wir coraz to bardziej wymagających i zabójczych falloutowych przygód o najwyższe stawki. Nadal są nad nim prowadzone prace, ale będzie on stopniowo udostępniany, a wraz z upływem czasu dodawanych będzie do niego coraz więcej materiałów i funkcji.
Opcja „Graj” w menu głównym przeniesie użytkowników do wyboru pomiędzy grą w trybie Przygody, czyli w dzisiejszym Falloucie 76, a udziałem w nowym Przetrwaniu. Obecnie dostępne zadania, wydarzenia i tło fabularne, będą nadal dostępne w Przetrwaniu, ale prócz tego użytkownicy będą musieli uważać na wrogo nastawionych innych ocaleńców.
By zagrać w trybie Przetrwanie, gracze otrzymają możliwość stworzenia nowych postaci, ale będzie można także używać już tych istniejących w trybie Przygoda.
Grając w tryb Przetrwanie wcześniej stworzoną postacią, należy pamiętać, że w ten sposób nie tylko przeniesione zostaną wszystkie postępy z Przygody, ale wszystko, co wpływa na postać w jednym trybie, będzie także dotyczyć jej w drugim. Oznacza to, że jeżeli zużyjecie amunicję, zdobędziecie poziom, ukończycie zadanie lub wydacie kapsle, wszystkie te zmiany zostaną odzwierciedlone również w Przygodzie.
Wszyscy grający w Przetrwaniu, poza drużyną i towarzyszami wydarzeń, są domyślnie oznaczani jako wrodzy sobie nawzajem. Nie będzie tutaj „zaproszeń” do walk pomiędzy graczami. Każdego użytkownika można eliminować bez żadnych ograniczeń od pierwszego wymierzonego strzału, co oznacza, że każde spotkanie z nieznajomą postacią może w mgnieniu oka krwawo się potoczyć.
Poza tym skalowanie poziomu trybu Przetrwania będzie działać dokładnie tak jak w obecnej Przygodzie. Pomoże to wyrównać szanse i da młodszym postaciom możliwość przetrwania w starciach z napotykanymi graczami wysokich poziomów.
Z racji tego, że będą to dopiero pierwsze testy trybu Przetrwanie, to autorzy maja zamiar eksperymentować z różnymi zasadami gry, wliczając w to mechanizmy związane ze śmiercią. W pierwszej wersji zabici gracze nie będą w stanie wybrać opcji pomsty na pogromcach i będą mogli odradzać się w swoich C.A.M.P. lub w Krypcie 76. Prócz tego za zabicie innego użytkownika otrzymywać się będzie podwójną nagrodę w kapslach, a poza tym zabita postać będzie mogła oprócz śmieci upuścić także wspomagacze i inne przedmioty.
Przetrwanie przypadnie do gustu także osobom lubiącym bardziej zawodowe formy konkurencji. Dzięki wprowadzonym rankingom, będzie można porównać jak się wypada w stosunku do znajomych i innych uczestników z danego świata.
Tryb Przetrwanie ma być rozwijaniu, ulepszany i rozbudowany przez cały nadchodzący rok, a twórcy maja nadzieję, że społeczność Fallout 76 pomoże im stworzyć najciekawsze i najambitniejsze środowisko falloutowe PvP.
Prócz tego, kolejna aktualizacja Falout 76 zaplanowana została na koniec stycznia. Nadchodząca łatka naprawi mnóstwo błędów i wprowadzi zestaw zmian opartych na opiniach graczy, takich jak na przykład:
- Usprawnienia w schematach klawiszy klawiatur AZERTY, które powinny ułatwić życie budującym swoje C.A.M.P. francuskojęzycznym graczom.
- Przy już wyuczonych przepisach i planach w ekwipunkach kupców, graczy i w menu handlu pojawi się znacznik „(Znane)”. (!!!)
- Profit „Obwoźnej apteki” będzie teraz odpowiednio redukował ciężar AntyRadów i innych prochów.
- Postęp w „Systemie ostrzegawczym” nie będzie już utykał na etapie tworzenia ulepszonych silników, a wylogowanie się po ich zrobieniu nie będzie już przywracało licznika zadania na 0/5.
Ponadto studio nadal bada, namierza i usuwa różnego rodzaju nadużycia, a każda kolejna aktualizacja Fallout 76 dzięki opiniom społeczności, zdecydowanie ulepsza rozgrywkę.
Mam jednak małą nadzieję, że twórcy popracują także nad ulepszeniem wydajności tej gry.