Ujawniony dwa tygodnie temu tryb singleplayer do znajdującego się we wczesnym dostępie MMORPG Atlas jest już dostępny, a twórcy uspokajają graczy iż tryb wieloosobowy jest nadal ich priorytetem.
Atlas – MMORPG mogące pomieścić nawet 40.000 graczy na jednym serwerze, zadebiutowało we wczesnym dostępie pod koniec 2018 roku i niestety nie obyło się wówczas bez problemów. W miarę upływu czasu i kolejnych aktualizacji do gry trafiały kolejne nowości, ale i pojawiały się kolejne problemy. Te najgorsze związane są niestety z dość kiepską optymalizacją i wydajnością gry. I właśnie dlatego – a także na prośbę wielu fanów pragnących w spokoju pozwiedzać ten wielki świat, studio Grapeshot rozpoczęło prace nad trybem singleplayer.
Dwa tygodnie przed wyznaczonym czasem, wersja beta trybu singleplayer została udostępniona już graczom. Oczywiście, jak to podczas beta testów bywa, użytkownicy mogą napotkać sporo problemów, a twórcy zbierać będą ich zgłoszenia, naprawiać błędy oraz ulepszać ten tryb na podstawie ich opinii.
Prócz prac nad trybem singleplayer oraz kolejną wielką aktualizacją, która doda między innymi nowe biomy, ekipa ze studia Grapeshot Games pracuje także nad wieloma poprawkami mającymi ulepszyć rozgrywkę. W ostatnich tygodniach twórcy wprowadzili między innymi takie zmiany jak zwiększenie ilości przechowywanych przedmiotów, czy też umożliwienie załodze NPC na zbieranie opłaty i pożywienia poprzez flagę zajmującą terytorium.
Już niedługo w Atlas pojawi się nowa struktura: Island-Wide Crew Resource Storehouse (w skrócie IWCRS), w której to przechowywać będzie można jagody oraz złoto dla załóg NPC, a także będzie automatycznie karmić i opłacać te załogi z dowolnego miejsca na wyspie. Oczywiście struktura ta będzie mieć limit do jednej budowli na kompanię na wyspie, bez względu na to czy jest się osadnikiem, czy też właścicielem wyspy.