Jako, że akcja gry Gloria Victis osadzona została w średniowieczu, to wiadomo jest, że z pewnością kładzie ona duży nacisk na system walki. Najważniejszym założeniem twórców gry jest to, aby walka opierała się głównie na umiejętnościach graczy, a nie na statystykach i ekwipunku.
By osiągnąć ten cel, zdecydowaliśmy się na wprowadzenie systemu Non-Target – gracz musi więc samodzielnie wycelować swój atak w przeciwnika, a następnie wykonać go we właściwym czasie oraz z odpowiedniej odległości i kierunku.
Podstawowe mechanizmy walki są niezwykle proste i przystępne dla nowego gracza, jednak system Non-Target sprawia, że gracz otrzymuje pełną kontrolę nad swoją postacią i niezwykle bogaty wachlarz możliwości oraz dostępnych taktyk.
Wykorzystanie właśnie takiego systemu walki w tej grze sprawia, że dzięki swoim umiejętnością każdy gracz może wygrać walkę PvP, mimo iż przeciwnik ma wyższą ostać, czy też lepszy ekwipunek.
W walce bronią białą do dyspozycji graczy są cztery ataki – znad głowy, z lewej i z prawej oraz pchnięcie – wykonywane za pomocą ruchu myszy w odpowiednim kierunku. Podobnie ma się sprawa z bronią dystansową – gracz przed strzałem musi wycelować w przeciwnika, przewidując ruch przeciwnika oraz trajektorię lotu strzały, zależną od statystyk postaci i rodzaju łuku. Dla strzelców dużym ułatwieniem będzie możliwość ustawienia widoku pierwszoosobowego, który umożliwia oddanie znacznie bardziej dokładnego strzału. Oprócz tego gracz może zablokować atak przeciwnika bronią lub tarczą – wymaga to dobrego wyczucia, jednak poprawnie wykonany blok wytrąca wroga z równowagi, co umożliwia wyprowadzenie zabójczej riposty.
Jednakże najistotniejszym czynnikiem na jaki będą musieli zwrócić uwagę gracze podczas walki, są punkty wytrzymałości oraz życia postaci.
Zmęczona postać zadaje bowiem znacznie słabsze ciosy, zaś jej blok nie chroni tak dobrze i przy okazji sama może stracić równowagę, narażając się na kolejny atak przeciwnika lub niemożność ucieczki.
Ważne jest też właściwe poruszanie się – oflankowanie wroga to wspaniała okazja, by zadać mu miażdżący cios w plecy. Owszem, to mało rycerskie zachowanie, ale czego nie robi się na wojnie?
Jako że Gloria Victis nadal znajduje się w produkcji, system walki jest wciąż rozwijany. Zgodnie ze słowami developerów, wśród planowanych usprawnień znajdą się zwody, przełamanie bloku przeciwnika kopnięciem, uniki, atak tarczą czy wymiana animacji ataków na bardziej dynamiczne.
Z tego co ja wiem z luku sie lepiej stzrela wlasnie z 3 osoby bo mamy jakby widok 3D a nie z pierwszej 😛