Jeśli nie jest to Wasza pierwsza wizyta na BabaGra.pl, to jest spora szansa, że już wcześniej słyszeliście o tworzonym przez Intrepid Studio MMORPG – Ashes of Creation.

Akcja gry osadzona została na świecie , od tysiącleci nie tkniętym cywilizacją, który gracze będą: odbudowywać, zaludniać i ponownie odkrywać. Miasta powstaną i padną, a na ich losy wpływ będzie mieć determinacja i siła woli. To jest coś, czego nigdy wcześniej nie doświadczyliście – zupełnie niepowtarzalny świat, który nigdy nie przestaje się zmieniać.

Przez ostatnie kilka tygodni, twórcy gry prezentowali dość śmiałą wizję tego, w jaki sposób zamierzają ożywić ten wirtualny świat i wygląda na to, że ich dzienniki developerski i liczne filmy, przekonały fanów gatunku MMORPG.

Wczoraj wieczorem wystartowała kampania zbierająca fundusze na ten projekt. Twórcy chcieli pozyskać 750.000$ … i ledwie 10 godzin później, tytuł ten został w pełni ufundowany! Oznacza to, że Ashes of Creation dołączyło do grona najszybciej ufundowanych gier w historii Kickstarter.

Pomysł na Ashes of Creation narodził się w głowie Stevena Shariffa już kilka lat temu, ale prace nad nim rozpoczął dopiero pod koniec 2015 roku. Ekipa pracująca nad tym projektem składa się z wielu projektantów pochodzących z różnych MMO, ale zdecydowana większość z nich to osoby, które sporą część swego życia spędziły w SOE pracując nad takimi tytułami jak Star Wars Galaxies, EverQuest, EverQuest 2, PlanetSide 2, Vanguard : Saga of Heroes, czy nawet EverQuest Next.

Czym dokładnie ma być Ashes of Creation? jest to projekt, który obiecuje, że ponownie ożywi gatunek MMO. Na starcie gracze znajdą się w długo opuszczonym świecie, a ich działania określą gdzie powstaną osady, wioski, miasta, a nawet ich rodzaj miast. W grze tej, żaden serwer nie rozwinie się w ten sam sposób i każdy z nich bedzie mieć własną historię napisana przez czynności PvE oraz PvP wykonywane przez graczy.

Zapowiada się także, że Ashes of Creation będzie przepięknie wyglądającą grą, a to dzięki temu, że powstaje na silniku Unreal 4. Owszem, silnik ten nie jest tradycyjnie używany przy tworzeniu gier MMORPG na dużą skalę i jest sporo osób, w tym i jak, którzy martwią się, że nie sprosta on zadaniu. Jednakże studio Intrepid zdradziło, że projektanci wykonali wiele niestandardowych prac usprawniających ten silnik, tak aby dostosować go do potrzeb prawdziwego MMO, a dzięki wspaniałej grafice jaką on oferuje, mają nadzieję, że inwestycja w zmiany będzie tego warta.

Zgodnie z informacjami podanymi w kampanii na Kickstarter, do dyspozycji graczy oddanych zostanie 8 ras – cztery gatunki podzielone na dwa typy. W przeciwieństwie do innych gier, rasa nie będzie mieć tylko wpływ na wygląd, ale wiąże się także jakich umiejętności będzie w stanie używać dana postać. Rasy bardzo mocno integrować się będą z dostępnymi klasami, zwiększając i zmieniając rozgrywkę. Celem studia Intrepid jest stworzenie systemu, w którym elf wojownik pełni tą samą rolę jak krasnolud wojownik, ale rozgrywka nimi będzie się różnić.

Co ciekawe, po pewnym czasie, gracze będą mogli ulepszyć swoją podstawową klasę inną – wybierając z tej samej puli ośmiu dostępnych klas. Dzięki temu na przykład wojownik będzie mógł używać umiejętności żywiołów zarezerwowanych dla magów, a łucznik opanować kilka umiejętności leczących zarezerwowanych dla kleryka.

To, że studiu Intrepid udało się w kilka godzin osiągnąć zamierzony cel i zebrać 750.000$, nie oznacza koniec kampanii. Wręcz przeciwnie, bo już kilka minut po zebraniu wymaganej kwoty, twórcy gry zamieścili kolejne cele, a osiągniecie ich oznacza dodanie do gry kilku interesujących aspektów:

  • 1 milion dolarów – Parlor games, czyli gry w tawernach pomiędzy graczami (Nie wiem czemu, ale z racji tego, że część projektantów pracowało kiedyś nad Vanguard, mam nadzieję, że będzie to przypominać właśnie dyplomację z tej gry)
  • 1,25 miliona dolarów – Mounty dla grupy
  • 1,50 miliona dolarów – Statki, eksploracja mórz oraz więcej podwodnych biomów

Nie wiem jak Wy, ale ja bardzo mocno kibicuję studiu Intrepid, bo mam nadzieję, że możemy być świadkiem powstawanie czegoś nowego i ekscytującego.

Pamiętajcie, że jeśli zainteresował Was ten tytuł, to możecie zarejestrować się na stronie głównej gry, gdzie każdego tygodnia wybieranych jest losowo kilka osób, które wezmą udział w pierwszych alpha testach Ashes of Creation.

Więcej informacji na temat innych, interesujących systemów, jakie będą obecne w Ashes of Creation, znajdziecie przeglądając moje poprzednie wpisy na temat tej gry.