Fani H1Z1: Just Survive z pewnością nie zapomnieli o tym survivalu, mimo iż od czasu podziału H1Z1 na dwa tytuły, to temu drugiemu poświęcano o wiele więcej uwagi.
Osoby chcące, aby studio DayBreak Games Company skupiło się na survivalowej wersji H1Z1, z pewnością czuli się porzuceni. Do dzisiaj, bo dzisiaj wszystko się zmienia.
Od dzisiaj to już nie H1Z1: Just Survive, ale po prostu Just Survive. I zmieniono nie tylko nazwę, ale i całą rzeszę innych rzeczy. Poniżej znajdziecie listę tych najważniejszych zmian oraz nowy zwiastun 🙂
- Dodano pierwszy region nowej mapy Badwater Canyon – Pine Mill Reservoir;
- Gracze pojawiają się teraz w bezpiecznej bazie wojskowej, chronionej przez snajperów;
- Gracze mogą sprzedawać przedmioty w bazie wojskowej u Corporal Moran i otrzymają za to walutę – Golden Eagle Coins;
- Gracze mogą zakupić podstawowe przedmioty i narzędzia w bazie wojskowej w pobliży Corporal Moran;
- Dodano Strongholdy – bazy tworzone przez graczy;
- Działki na Strongholdy mogą być zakupione za Golden Eagle Coins;
- Elementy modularne do tworzenia Strongholdów są wytwarzane przez gracza i należy umieszczać je na zakupionej działce;
- Strongholdy mogą być najeżdżane przez innych graczy, uruchamiając w ten sposób fazę rajdowania. Na koniec rajdu, baza zostaje odbudowana i przez 60 minut jest ochraniana przed kolejnym rajdem i atakiem NPC;
- Więcej informacji o rajdach i bazach znajdziecie tutaj;
- Przedmioty w grze zostały całkowicie zmienione, dodano wiele nowych, a także nowy system poziomów, powiązany z kolorami symbolizującymi rzadkość przedmiotów;
- Więcej informacji na ten temat znajdziecie tutaj;
- Zmieniono rzemiosło i dodano wiele nowych przepisów oraz surowców;
- Usunięto zakładkę odkrywania przepisów – wszystkie przepisy są teraz widoczne;
- Zbalansowano walkę, dodano poziomy poszczególnych broni, a każdy ma inne statystyki;
- Zbalansowano rzeczy służące do leczenia oraz inne artykuły konsumpcyjne;
- Ulepszono symulację ciała;
- Barykady można umieszczać w drzwiach domków i w oknach, dzięki czemu można ufortyfikować lokacje;
- Dodano nowe elementy fortyfikacyjne oraz pułapki, które można umieszczać w Strongholdach oraz w okolicy ufortyfikowanych lokacji;
- Ulepszono zbieranie surowców z drzew i samochodów, a także dodano kilof służący do zbierania kamieni ze skał;
- Zmieniono skrzynkę (stash) należącą do gracza – jest ona niewidzialna dla innych graczy, chyba że znajdą się w kilkumetrowej odległości od niej. Po umieszczeniu jej na ziemi, jej miejsce oznaczone zostanie ikona na mapie;
- Dodano wiele nowych artykułów dekoracyjnych, jakie można umieścić w Strongholdach;
- Stoły i narzędzia w Strongholdzie (skrzynki, BBQ, stoły rzemieślnicze) oraz pułapki, można podnieść wciskając i trzymając przycisk E;
- Dodatkowo w przypadku serwerów PvE można zniszczyć te elementy, jeśli ktoś postawił je poza Strongholdem;
- Pułapki ignorują przyjazne cele – nie uruchamiają się dla postaci mających nadane uprawnienia w Stronghold;
- Klucze do naprawy samochodów nie pojawiają się na serwerach PvE;
- Ze zniszczonych ognisk wypada teraz ich zawartość;
- Zombie nie podnoszą już zawartości z toreb pozostawionych przez zabitych graczy;
- Zmniejszono obrażenia zadawane pojazdom przez zombie;
- Ulepszono reguły związane ze zrzutem samolotowym;
- Dodano opcję sprzedaży i rozłożenia stosu przedmiotów;
- Można sortować zawartość torby;
- Usunięto zbliżeniowe (proximity) przeszukiwanie skrzynek oraz wytwarzanie rzeczy;
- Broń i narzędzia zmieniają kolor w ekwipunku na czerwony jeśli mają 20% wytrzymałości;
- Dodano zakładkę wyszukiwania przepisów;
- Ulepszono interfejs;
- Ulepszono wygląd efektów pogodowych;
- Usunięto zakładkę radia – powrócą one w przyszłości;
- Znacznie poprawiono optymalizację serwerów i klienta gry;
- Znacznie poprawiono system wykrywania oszustów;
- Dodano mail, gdzie można zgłaszać oszustów: JustSurviveCheater@Daybreakgames.com
- Gracze mogą mieć maksymalnie 4 postacie na koncie;
- Zwiększono ilość osób w obsłudze klienta, co wpłynie na szybszy czas odpowiedzi;
- Naprawiono tonę błędów i exploitów.
W oficjalnych notkach nie znalazła się jedna, bardzo ważna rzecz: dodano nową skrzynkę Hideout, a w niej znajdują się między innymi przepisy na elementy dekoracyjne do Strongholdów.
To co myślicie o tych zmianach?
P.S. Zapraszam także do polubienia strony BabaGra.pl na FB. Na stronie znajdziecie także opis wielu innych gier z gatunku survivali. Może coś Was zainteresuje ? Zapraszamy także do polskiej grupy na FB poświęconej H1Z1: Just Survive.
Duzo Ciekawych zmian. Ogromny patch. Oby tylko udostepnili reszte mapy a nie spoczeli na laurach 🙂
Ci co do ostatniej chwili wierzyli że H1Z1 JS będzie jeszcze odrodzonym, prawdziwym survivalem z krwi i kości, niestety byli świadkiem jak producent obwieścił co obwieścił, a następnie przyłożył surwiwalowi do skroni Glocka i pociągnął za spust.
Być może gra przypadnie w tej formie do gustu większej rzeszy ludzi….Mnie się spodobało w zmiana fortyfikowania zwykłych budowli, ale czemu nie dają tego do zwykłych surwiwali?
Pozdrawiam rozczarowanych fanów surwiwali, którzy zakupili tą grę w momencie gdy rozwijała się w zgodzie z pierwotnymi założeniami. ( Bezpieczna strefa kojarzy mi się z gniotem Infestation aka. WarZ)
ja tam kupiłem jak jeszcze to była 1 gra wiec na + jest jak rozdzielili
Fajnie ze coś wreszcie robią na + Pobiorę o obczaję
Dobrze, ze urozmaicaja survival, (jakiś Action Survival czy coś) klepanie w kółko tego samego tematu może sie znudzić. Dobrze zeby H1Z1 trzymalo sie tego. Pograc w typowy survival to Miscreated, a h1 powinno robic swoje. Podoba mi sie wprowadzenie sklepu i ”Gracze pojawiają się teraz w bezpiecznej bazie wojskowej, chronionej przez snajperów;” Fajnie jakby dodali wiecej misji z NPC dużo więcej byłoby ciekawiej.
Pozdrawiam.
Muszę rozczarować wszystkich którzy wiązali z tym updatem jakieś nadzieje. Może w punktach wymienię wszystkie plusy i minusy a że od początku byłem na serwerze testowym to trochę się tego nazbierało:
Plusy:
– Nowy system budowania bazy. Chodzi mi wyłącznie o modułowe budowanie bo sam system Stronghold jest tak niedopracowany że głowa boli.
Minusy:
– Pojawiamy się w bazie wojskowej w której startują wszyscy i żeby wykupić teren pod bazę musimy sprzedawać znalezione przedmioty. Dla graczy PVP sporym minusem jest że jest tam teren kwarantanny i tzw safe zone. Niestety z poza tej strefy można ludzi w niej się znajdujących odstrzeliwać!
– Stronghold zakłada straszne ograniczenia. Na mapie miejsc pod budowę jest mało w dodatku sporo w takich miejscach że mało kto będzie chciał tam coś wybudować.
– Zombie pojawiają się w przesadzonych ilościach, czasem kilka metrów przed i zachowują się jak ludzie na promocji w black friday. Niestety zadają też obrażenia znajdując się kilka metrów dalej. Irytujące jest również że jest sporo szybkich zombie którym nie uciekniemy bez trampek i pełnej staminy, bo zapierdzielają za nami non stop. W dodatku przechodzą one przez drzewa i kamienie a przed fixem nawet nawet przez samochody łaziły i weź tu uciekaj
– Wilki chodzą jak nieśmiałe i czają się po cichu. Po ugryzieniu przeważnie trzeba użyć bandaża bo krwawienie wystąpi na 99%
– Niedźwiedzie to parodia i można je raz z bliska walnąć 1raz. Po oberwaniu łapą, HP nam spadnie do 48% ale praktycznie nie zdarzyło się żeby mnie któryś potem gonił.
– Jeżeli ktoś sobie w bazie postawił skrzynkę zanim postawił support (drewniany wspornik) to już go w tym miejscu nie postawi, chyba że będzie latał z gratami w inne miejsca
– Do produkcji gwoździ potrzeba cynku. Ogólnie podczas biegania dostajemy przy okazji niepotrzebne w większości przedmioty w ilościach takich że zapychają tylko plecak.
– No i ten bajzel w plecaku! mnóstwo rzeczy których nie wykorzystamy do niczego.
Ludzie liczyli że obietnice nowej ekipy mają jakieś pokrycie w rzeczywistości. Niestety to co było dobre w h1z1 usunęli lub zmienili w irytujący sposób.. No i gdzie te brakujące 3/4 mapy? Jeżeli wyjedziecie za krawędź to gra was będzie zabijać odejmując co chwila 50pkt HP
Dla mnie jako gracza PVE to raczej ciężkie dni bo z survivalu praktycznie nic nie zostało a zamienili to w symulator biegania
Dzieki za opinię! 🙂
Widzicie? On to czuje! 😉
A tak na poważnie, człowieku ładnie to ująłeś. 🙂
Dzięki za opinię 🙂