Interesujący dzień dla fanów PlayerUnknown’s Battlegrounds, gdyż właśnie dzisiaj mogli zadać pytanie Brendanowi Greene na Reddit i być może na nie właśnie odpowiedział.

Fani tej mega-popularnej strzelanki, która sprzedała już ponad 12 milionów kopii na całym świecie, zadali twórcy trybu Battle Royale mnóstwo interesujących pytań. Wiele z nich doczekało się odpowiedzi, wa te najciekawsze przytaczam poniżej – może znajdziecie wśród nich interesujące Was informacje 🙂

ROZGRYWKA

  • Co myślisz o tym by zastąpić czerwone strefy strefami gazowymi, które stopniowo zadają obrażenia, zmuszając graczy do ich opuszczenia?

Nie jest to zły pomysł, ale w tej chwili skupiamy się nad dopracowaniem obecnego systemu.

  • Jeśli chodzi o niebieską strefę/ pole elektryczne, to co myślisz o tym aby zrobić je trudniejszym do zobaczenia gdy się postać w nim znajdzie, ale aby zadawało więcej obrażeń?

Właśnie skończyliśmy spotkanie, na którym omawialiśmy zmiany w niebieskiej strefie, tak aby rozgrywka była bardziej sprawiedliwa. Mamy nadzieję, że już niedługo będziemy mogli zacząć je testować, ale nie wiemy jeszcze kiedy.

  • Jaki jest plan związany z penetracja pocisków? Największym problemem są ogrodzenia i drewniane, niezniszczalne belki w domach. To samo jeśli chodzi o wodę – jak daleko jesteście z pracami związanymi z naprawieniem penetracji wody, które obecnie czyni graczy nieśmiertelnymi?

Ekipa pracująca nad broniami rozpoczęła już prace nad systemami penetracyjnymi, ale nie możemy jeszcze podać konkretnych informacji.

  • Dlaczego usunęliście możliwość przypisania kucnięcia i skoku do jednego klawisza, zanim wprowadziliście przeskakiwanie przez przeszkody?

Nie usunęliśmy tej możliwości samej w sobie. Nadal możecie kucnąć i wyskoczyć, ale teraz wymaga to nieco więcej umiejętności, a nie przypisania klawiszy. Naszym zdaniem, możliwość przypisywania tych czynności do jednego klawisza, było niesprawiedliwe w stosunku do graczy, którzy nie wiedzieli o takiej możliwości.

  • Czy w przyszłości zobaczymy broń palną w innych kalibrach niż te co są obecnie w grze?

Nie mamy w planach dodać więcej kalibrów, ponieważ chcemy zbalansować wpierw te już obecne. W przyszłości może to się zmienić, ale nie w tej chwili.

  • Czy zobaczymy broń. którą kochamy taka jak MP5, P90, Aug i różne warianty AK?

Być może…

  • Czy doczekamy się aktualizacji fizyki pojazdów? Niektóre efekty są dość niekontrolowane…

Fizyka pojazdów jest nadal w trakcie prac, więc tak – możecie spodziewać się ulepszeń.

  • Rozgrywka w nocy – czy doczekamy się się takiego scenariusza, po tym jak niedawno wprowadziliście mgłę?

Widziałem prototyp takiej rozgrywki w biurze i myślę, że zaskoczyłoby Was jak dobrze to wygląda. Nie podam Wam kiedy może to zostać dodane do gry, bo nadal czeka nas wiele pracy nad tym trybem.

  • Granaty gazowe?

Myśleliśmy o tym, ale nie mogę podać więcej informacji na temat kiedy i czy w ogóle będą dodane.

  • Gra potrzebuje kilku rowerów, tak aby móc uciec przed polem energetycznym

Mamy technologię (motor), więc jest to możliwe.

  • Czy rozważaliście dodanie możliwości użycia zatyczek do uszu postaci, które wyciszą dźwięki?

Myśleliśmy o tym, ale wpierw czeka nas balans audio.

  • Dlaczego moja postać jest tak niska w trybie z pierwszej osoby?

Nie możemy podnieść wysokości kamery w obecnym systemie postaci, ale mamy w planach duże zmiany związane z poprawieniem doświadczenia w rozgrywce FPP. To nie jest łatwe zadanie i może potrwać wiele miesięcy, ale jest to jeden z aspektów gry, jaki chcemy poprawić.

  • Co myślisz o pomyśle, aby móc wsiąść do nieczynnych pojazdów, by się schować albo użyć ich jako pewnego rodzaju bunkra?

To nie jest taki zły pomysł, przekażę go ekipie.

 

MAPA

  • Jakie macie plany względem ilości map w przyszłości – powiedzmy za 3 lata?

Oczywiście, że mamy plany na więcej map. W tej chwili pracujemy nad mapą pustynną, a w planach jest także ta zainspirowana Adriatykiem. Żadnych innych map w tej chwili nie planujemy, ale to nie znaczy, że w przyszłości nie powstaną.

  • Czy doczekamy się więcej miłości dla wybrzeży mapy? Jakieś parasole, leżaki, itd, osłony kiedy używamy łodzi?

Jeszcze nie skończyliśmy prac nad Erangel, więc możecie oczekiwać wielu ulepszeń.

  • Czy możemy spodziewać się dodania innego typu budynków, jak supermarkety i kluby? Mapa zainspirowana została Rosją, a nadal nie widziałem ani jednej butelki wódki…

Nie w tej chwili, ale w przyszłości planujemy odnowić pewne obszary Erangel i nadać im bardziej realistyczny klimat.

  • Erangel to oczywiście Rosja, ale nowa mapa inspirowana jest Nevadą. Czy zobaczymy nowe pojazdy, czy nadal będziemy patrzeć na Dacie i UAZy?

Nowa mapa to nowe pojazdy, ale będziecie musieli poczekać, aby zobaczyć jakie.

 

OPTYMALIZACJA/ USTAWIENIA

  • Możesz powiedzieć co nieco o planach związanych z optymalizacją gry, a w szczególności z wydajnością serwerów?

Omówimy je nieco dokładniej w devblogu już w niedalekiej przyszłości. Zawsze staramy się poprawić wydajność, zarówno od strony klienta gry, jak i serwerów, ale to wymaga czasu. Jest to dla nas maraton, a nie sprint, i nawet po premierze nie zamierzamy zaprzestać nad tym pracować. Mamy a planach poprawiać grę w nadchodzących miesiącach i latach.

  • Dlaczego wymusiliście włączenie przetwarzania (post-processing) oraz cieni i czy będzie je można ponownie wyłączyć?

Wprowadziliśmy nowy system cieni, który jest mało kosztowny jesli chodzi o wydajność i dlatego został on wymuszony. Główną kwestią jest to, że gra nadal jest w pewnym sensie zależna od CPU i dotyczy to bardziej tych lepszych komputerów, niż słabszych. Nadal mamy wiele do zrobienia jeśli chodzi o optymalizację i mamy w planach nad tym pracować, nawet jeśli zajmie to nam wiele czasu. A jeśli chodzi o post-processing, to pamiętajcie, że nadal jesteśmy we wczesnym dostępie i potrzebujemy Waszych opinii na temat wszelkich wprowadzanych zmian.

  • Macie w planach integrację opcji takich jakie oferuje ReShade lub podobnych, tak aby zwiększyć nasycenie kolorów w grze?

Omówię to z dyrektorem artystycznym i zobaczymy, czy jest to możliwe.

  • [Skróciłam potwornie długie pytanie] Na tym subreddicie wiele razy skarżyliśmy się na głośność niektórych dźwięków. Dlaczego nic z tym nie robicie i czy możecie się tym zając, albo dać nam opcję zmniejszenia głośności niektórych elementów.

Jesteśmy w trakcie balansu poziomu dźwięków w grze i mamy nadzieję, że już niedługo trafia one na serwery Live. To nie jest takie proste, jak po prostu zmniejszenie głośności pewnych dźwięków, ponieważ  musimy upewnić się, że są one zrównoważone. Nadchodzą zmiany.

  • Jak planujecie zoptymalizować kod sieciowy w tej grze? Wydaje mi się, że jest on źródłem wielu frustracji.

Rozumiem tę frustrację i o ile nie mogę zdradzić szczegółów dotyczących optymalizacji kodu sieciowego (jako, że tego nie do końca rozumiem), to będziemy kontynuować prace nad optymalizacją i jego ulepszeniem. Pracujemy także nad otworzeniem serwerów we wszystkich regionach, tak aby gracze mogli grać na serwerach lokalnych – na to jednak potrzeba czasu.

Wiemy, że PUBG jest grą z dużym naciskiem na konkurencję i jesteśmy zobowiązani, do zapewnienia wszystkim użytkownikom stabilnej rozgrywki.

Chciałbym prosić wszystkich aby pamiętali, że jest to dopiero 6 miesiąc wczesnego dostępu i nie spodziewaliśmy się takiego sukcesu, więc nadal staramy się nadrobić zaległości w wielu dziedzinach. To dla nas maraton, a nie sprint, więc ulepszenia będą.

 

PYTANIA OSOBISTE

  • Czy żałujesz, że wybrałeś taki długi i śmiały nick dla siebie? PlayerUnknown’s Battlegrounds to piekielnie długi tytuł gry!

Wcale! Mamy dzięki temu wiele ciekawych skrótów, jak chociażby PUB Geeee

  • Jaka jest Twoja ulubiona nowość, nad którą obecnie trwają prace?

Przeskoki przez przeszkody. Myślę, że wprowadzi to do gry nowe strategie i nie mogę się już doczekać, by zobaczyć jak gracze będą używać tego systemu.

  • Ulubione miejsce na mapie?

Uwielbiam bagno. Graficy naprawdę się tam postarali i oddali niesamowite wrażenie.

  • Ulubiona funkcja dodana już do gry?

System podnoszenia powalonych graczy. Coś, czego nie było w oryginalnym modzie do Arma 3, ale tutaj zdecydowanie ulepszyło rozgrywkę.

  • Ile kreatywnej kontroli masz obecnie nad grą i jak duży jest Wasz zespół?

Nadal mam kontrolę nad ogólnym kierunkiem gry, ale cieszę się, że mogę w pełni zaufać swoim współpracownikom, którzy realizują wizję, jaka pierwotnie założyłem.

  • Co chciałbyś dodać do gry – zdradź nam nawet najbardziej zwariowane pomysły.

Chciałbym dodać kampanię dla pojedynczego gracza. Myślę, że obecna wyspa byłaby wspaniałą lokacją na interesującą historię, ale niestety w tym momencie nie mamy na to czas i zasobów.

  • Twoja ulubiona broń w grze?

Kiedyś był to SCAR, ale teraz GROZA.

P.S. Nie zapomnijcie polubić BabaGra.pl na FB.  Na stronie znajdziecie także opis innych gier z trybem Battle Royale, jak i wielu gier z gatunku survivali. Może coś Was zainteresuje ?

Poprzedni artykułSandbox Pantropy zaoferuje mechy i frakcyjne wojny
Następny artykułKolejne zmiany w mechanice strzelania w H1Z1: King of the Kill
2 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Bratiszka

Dzięki ogromne za tłumaczenie. Jesteś wielka 🙂

Kinya Turbgroszka

Dzięki za komentarz