Zgodnie z wcześniejszymi informacjami GU53 pojawi się dziś na amerykańskich serwerach, natomiast na europejskich w dniu jutrzejszym, tj. 24.09 z samego rana. Oczywiście o ile wszystko dobrze pójdzie, no bo chyba nadal wszyscy pamiętają wpadkę z GU52, kiedy to dostaliśmy update tydzień PO amerykańskich serwerach…

Notatki SOE co pojawi się w tym updatcie są tak długie, że postaram się je streścić. Jednakże, jeśli ktoś chce dokładniejszych informacji to proszę się udać pod wskazany link, zaparzyć kawę lub herbatę, zaserwować sobie ciasto lub kanapkę i w spokoju poczytać.

Przypominam również, że zmiany w grafice czyli tzw. Shader 3.0 czy jakkolwiek to się zwie, zapowwiadane na GU53 zostały przez Rothgara przełożone na GU54. Ale oczywiście jak będzie to dowiemy się jutro 🙂

To teraz spróbuję wszystko zebrać w jedną całość. To co mnie osobiście najbardziej ineteresowało, to zapowaiadany nerf rzeczy z avatarów. Otóż według SOE są zdecydowanie za dobre, i należy to zmienić. Troszkę szokujące jest, że miało to być zrobione 10 miesięcy PO dodatku. Jednakże nadal nie wiadomo czy wejdą te zmiany w życie, czy też nie bo ni widu ni słychu o nich w notkach. Znając możliwości developerów SOE, może być ninja nerf 🙂

  • Nowy system Achievement, którego będziemy mogli śledzić w nowej zakładce Journal. Informacje na temat ile czego zabiliśmy, gdzie byliśmy i jakie tytuły i nagrody z tego powodu nam przysługują.
  • Oryginalne okno questów w EQ2 zostało zmienione i będzie przypominało to jakie ma Profit UI już od dawna. Również zmieniono okno /claim.
  • Spora ilość przedmiotów (tylko jakieś 90%) zamiast No-Trade będzie Heirloom, a więc będzie można przekazać ją swoim altom na TYM samym koncie. Chociaż SOE myśli już nad tym, jak powiązać wszystkie konta posiadane przez jednego gracza. Pamiętajmy, że po zalogowaniu znajdziemy swoją biżuterię oraz armor w inventory jako ATTUNABLE HEIRLOOM, więc lepiej juz teraz przygotujmy torby na ten szok 🙂 Ja juz listę przedmiotów nie używanych na Kinya a do przekazania altom mam zrobioną, a Wy?
  • Nowa zona rajdowa x 4 Miragul’s Planar Shard z nowym systemem trudności. Tzn., że sami wybieramy jaką wersję mobka chcemy bić (łatwą/ średnią czy też trudną) i od tego uzależniony jest nasz loot.
  • Shard of Love – skalowalna zona grupowa na 4-6 osób w Everfrost. Wejście widoczne PO zrobieniu access questa. Od listopada (po GU54) access quest nie będzie już potrzebny. Mnóstwo rzeczy do appearnce slotów i do domu 🙂
  • Całkowita zmiana cech rasowych, które dokładnie omówiłam na forum.
  • Chronomagia, czyli możliwość automentoring. Znów możemy iść ubić Varsoona i będzie on dla nas miał kolor! Zresztą tak własnie wygraża się Pikiel, to podobno pierwsza rzecz, którą zrobi po GU.
  • AA Slider, który będzie widoczny w naszym oknie z AA. Sami będziemy decydować jaka część combat doświadczenia idzie w AA doświadczenie.
  • Spire Event, czyli Quellithulianie pomogą nam udoskonalić system teleportacji w Norrath.
  • Ulepszone domy graczy – dodane pokoje, okna oraz ilość przedmiotów w domu. Również nowe przepisy dla carpenterów.
  • Możliwość zapamiętywania w grze ustawień przedmiotów w domu za pomocą /save_layout oraz /load_layout. Szczegółowe informacje oraz opis „krok po kroku” znajdziecie na forum.
  • Zmiany w niskolevelowaych namedach. Wiele z nich ma timer na spawnięcie znacznie zredukowany. Część epików zamieniona w heroiki, a reszcie zwiększona możliwość rzucenia fabledowaj skrzynki. Całą listę zmienionych namedów znajdziecie w notatkach SOE.
  • W Gorowyn dodano windy oraz chodniki by ułatwic poruszanie sie po tym lekko pokręconym mieście. Miejmy nadzieję, że już nie zgubię się tam więcej 🙂
  • Hmmm.. podobno w oryginalnych zonach EQ2 (czyli takie jak Antonika, Commonlandy, Zek, itd) są jakieś eventy, po zrobieniu których może pojawić się Placeholder, Named, Shrine która buffuje gracza czy też merchant. To też zostało zmienione. Zwiększona szansa na popnięcie nameda, oraz merchant będzie zawsze sie popował, który do tego może nas zreperować i kupić śmieci od nas… Musze się temu dokładnie przyjrzeć, bo namparwdę nie wiem o jakie eventy chodzi. No chyba, że mi ktoś podpowie?
  • Namedy w New Tunaria na 100% rzucą skrzynkę legendary. Szansa wypadnięcia strony do heritage Cloak of the Flames również została zwiększona. Taaa… to piękna zona zamieszkiwana przez elfy, ale kompletnie opuszczona niestety 🙁
  • Nowy named pojawi sie w Sebilis.
  • Namedy w Sebilis oraz Chardok  będą  na 45min timerze, tak samo jak i w Karnors Castle.
  • Port druidów będzie teraz działał tak samo jak portal w Guild Hallu, czyli sami wybieramy gdzie chcemy się udać.
  • Cury pojawią się w combat logach! Nie ma więcej opierniczania sie przez lekarzy. Teraz będzie wiadomo kto kogo curował.
  • Scoutowie będą automatycznie rozbrajac skrzynki próbując je otworzyć, czyli zniknie opcja Disarm na skrzynce! Opcja Disarm nadal będzie, jeśli ustawione jest w lootowaniu: Leader only.
  • Nowy merchant pojawi się w Moors, który będzie sprzedawał fabledowe przedmioty z zon grupowych, tylko za (bagatela!) 150 shardów.
  • Dodana nowa trasa Sokokara w Kylong Plains z Dreg’s Landing (doki) do Highton.
  • Kurn’s Tower x 2 zona rajdowa okazała sie jednak zbyt trudna i nie do przejścia co dla niektórych, dlatego Ilenee’s Despair i Betrayal będą mieć zredukowaną ilość życia. Wczoraj mój mały dzielny Pikielek pół wieczoru tam umierał, podczas gdy ja miałam zabawę i frajdę w Pałacu Ferzhul’a z Throinem, Sadosem, Zakrzem i Patrykiem. Całkiem udana wyprawa – fabled z każdego nameda nam leciał 🙂
  • Zmieniono przedmioty wypadające z namedów w Munzok Bastion (zona rajdowa), no bo nie oszukujmy się, ale większość tych padających z pierwszych namedów to conajmniej dziwna była…
  • Turgen Bremhurst w Thundering Steppes oferuje teraz łatwiejszy quest w celu zdobycia klucza do bram.
  • Naprawiono sporo zdolności AA oraz spelli. Na przykład wizardowe Rays of Disentagration nie będzie inetrruptować juz innych magów w grupie.
  • Old Telescopic Lens (starter do heritage The Staff of Observers) będzie wypadał częściej niż dotychczas.
  • Unbound Elemental Essences będą Heirloom, i przedmioty od Merchanata w Lavastorm będzie można już kupić za 10 esencji a nie 30 jak dotychczas.
  • Anashti Sul i Ykesha będą rzucać teraz nowe przedmioty dla magów.
  • Duża ilość przedmiotów z Marketplace i LoN będzie teraz Heirloom.
  • Namedy z Cazic-Thule potzebne do heritage The Screaming Mace, będą pojawiac się szybciej.
  • Spelle od bogów będą castować się 2 sekundy.
  • Przepis na Flame Tapestry z Deep Forge nie będzie ograniczony użyciami. Teraz mamy go już „na zawsze”.
  • Welcome Screen będzie teraz pokazywał ilość nieotwartych Booster pack’ów z LoN’a oraz w której zonie jest quest Daily Double, a nie jak do tej pory nazwę questa.

Oczywiście to nie wszystko, ale wydaje mi się, że wybrałam najważniejsze rzeczy. Zawsze możecie poczytac notatki SOE 😀

Ja jutro mam wolne, więc będę w domku i sobie poszaleję w Shard of Love z samego rana 🙂

1 KOMENTARZ

Comments are closed.