Już  przyszłym tygodniu, a konkretnie 23-go sierpnia, zobaczymy GU61: War of Zek na serwerach Live. Podejrzewam, iż data ta dotyczy amerykańskich serwerów, a europejskie będą musiały poczekać do 24.08. Wiele rzeczy zmieni się z tym GU i my, gracze, nie możemy się już doczekać 🙂

Jeśli chodzi o dotychczasowe zony z DoV, to w czasie podcastu prowadzonego przez Brasse w dniu wczorajszym, SmokeJumper zdradził, iż we wszystkich dotychczasowych instancjach grupowych wprowadzono „rare” namedy, które maja 25% szansę na pojawienie się w danej zonie… EQ2Wire ma już na swojej stronie notatki z całego podcastu, w którym to Lyndro (powracający satry dev) oraz SmokeJumper opowiadali co nas czeka w GU61, GU62 oraz co  dalej z Vanguardem i inne ciekawe rzeczy.

Silius, developer odpowiedzialny za mechanikę, odpowiedział na parę pytań zadanych przez graczy:

– Jeśli chodzi o zmianę statystyk na przedmiotach z leveli 20-80, to  cały czas trwa. Nie zapominajmy, że w grze mamy co najmniej kilkanaście tysięcy przedmiotów, które wymagają zmiany. Na serwerze Testowym można znaleźć teraz na przykład przedmiot z 40 lvl dający +40 do weapon skill, oczywiście to jeden z wielu błędów, które są poprawiane na bieżąco. Oglądające te setki screenshotów przedmiotów, z mniejszymi lub większymi błędami (nazwy, typ przedmiotu), mam wrażenie, że levelując postać będziemy mogli odkrywać EQ2 na nowo 🙂

– Trwają także prace nad rzeczami craftowanymi, gdyż gracze zauważyli, że postęp w zmianach statystyk nie jest zbyt „dobrze pomyślany”. I tak na przykład na obecną chwilę statystyki na Mastarcrafted Imbued Tranquil Robe zmieniają się następująco:

  • Lvl 12: 8 Int / 9 Sta
  • Lvl 22: 9 Int / 11 Sta / 4 Focus
  • Lvl 32: 14 Int / 12 Sta / 6 Dis / 6 Subj / 0.8 Pot
  • Lvl 42: 16 Int / 20 Sta / 4 Defence / 1 Pot
  • Lvl 52: 19 Int / 19 Sta / 2 Defence / 1.3 Pot / 2.3 CB / 1.9 Spell Weapon Attack Speed
  • Lvl 62: 28 Int / 23 Sta / 2 Defence / 1.8 Pot / 2.6 CB / 2.4 Ability Cast Speed
  • Lvl 72: 29 Int / 28 Sta / 5 Focus / 1.6 Pot / 3.1 CB / 0.7 Spell Weapon DPS / 7 CM
  • Lvl 82: 45 Int / 39 Sta / 5 Focus / 3 Dis / 3 Subj / 3.4 Pot / 4.5 CB / 9.4 CM

– W końcu zobaczymy statystyki dla lekarzy melee (yay!), ale gdzie i na jakich przedmiotach, nie wiadomo. Wiadomo tylko, że pojawia się wraz z nową statystyką „spell auto-atak”. Pożyjemy, zobaczymy.

– GU61 przyniesie zmianę w statystykach, szczególnie chodzi tu o tzw „over cap„. Z jedną statystyką developerzy nie dali sobie rady: Focus, który to miał umożliwiać nam castowanie podczas gdy się poruszamy. Tia… tyle, że developerzy nie mówili nic o tym, że będziemy praktycznie przyklejeni do ziemi bez focusa. Otóż, w momencie, gdy zmiany te poszły na Test okazało się, że nie można nawet już wcisnąć spacji by przerwać castowanie spelli /CA.  To zdecydowanie była głupia zmiana, i po wielu narzekaniach zdecydowano, że na razie pomysł z „moving while casting”  zostanie zawieszony.

– Oczywiście gracze grający postaciami należącymi do Fae, czy tez Arasai nie mogą się doczekać już momentu, gdy będą mogli autentycznie latać na swoich postaciach. Pamiętajcie jednak, iż ta seria questów dostępna jest dla postaci na minimum 85 levelu.

– Zaproponowane przez developerów zmiany w dostępie do poszczególnych zakładek AA w zależności od levela postaci, dostały mnóstwo krytyki od graczy, szczególnie jeśli chodzi o drzewko Shadows. Ostatecznie zadecydowano, że zakładka z AA Shadows mimo wszystko będzie dostępna dopiero na levelu 50-tym, podczas gdy drzewka klasy (np. Bard), podklasy (np. Dirge) oraz tradeskillowe będą dostępne już od levelu 10-go. Drzewka AA z Sentinel’s Fate oraz Desiny of Velious (zakładka Heroic) dostępne będą od levelu 80 postaci.

– Na serwerze testowym pojawiły się też pierwsze questy wprowadzające nas do klasy Beastlordów. Nie są one jeszcze do końca wypełnione tekstem i niektóre dialogi wyglądają przezabawnie:

„Take the blah to the blahbity blah blah McBlahberson in North Blahport.”

„Adventurer!  I need blah from the blabberity blah halb!”

„Blah.”

 

No i ciekawostka na koniec, nie dotycząca GU61, ale ogólnie gry. Gracze postanowili policzyć/ zgadnąć, jaką można mieć maksymalną ilość platyn na jednej postaci… Z pomocą przyszedł developer Zoltaroth i oto magiczna liczba: 18.446.744.073.709,55 p!

Na co jeszcze czekacie? Do roboty i zbierać platyny!