SOE Live to wielkie wydarzenie w życiu graczy związanych z SOE. Każdego roku czekamy na ten event z niecierpliwością. Ten rok z pewnością nie będzie inny…

Zgodnie z oficjalnym komunikatem prasowym SOE, w czasie trwania tegorocznego SOE Live prócz dotychczas obecnych gier, dodane zostaną panele dotyczące dwóch kolejnych tytułów, które będzie wydawało SOE: Dragon’s Prophet oraz roboczo nazwany, EverQuest Next.

EverQuest Next jeszcze nie powstał, czy tez nie został oficjalnie przedstawiony fanom, a już wzbudził wiele kontrowersji.

Pierwsza wzmianka o rozpoczęciu prac nad kolejnym tytułem z kolekcji EverQuest pojawiła się, wraz z publikacją wydana przez SOE na 10-lecie EverQuest. Były to tylko dwie strony ale i tak wzbudziły one wiele euforii wśród fanów EverQuest’a.

Oczywiście prócz tej lakonicznej informacji, o tym że zaczęto prace nad kolejnym tytułem z linii, gracze nie wiedzieli nic więcej.

W czasie Fan Faire (stara nazwa SOE Live) w 2010 roku oficjalnie zaprezentowano graczom prace koncepcyjne z nowego tytułu…

httpv://www.youtube.com/watch?v=5fxHGGQquEk

Od tego momentu rozpoczęły się różnego rodzaju spekulacje dotyczące gry. Gracze z niecierpliwością czekali na Fan Faire 2011 zakładając, że zobaczą już coś więcej niż tylko prace koncepcyjne. No cóż… Przyszło rozczarowanie, gdyż pokazano nam kolejne szkice zapewniając, że prace nad grą się toczą, ale nie jest jeszcze ona gotowa do pokazania.

Potem przyszedł rok 2012 i SOE Live w październiku, gdzie praktycznie wszyscy uczestnicy byli przekonani, że w końcu zostanie pokazana sama gra, a nie kolejne szkice.

Jakież było nasze zdziwienie, gdy po wejściu na scenę i pokazaniu kilku znanych nam już dobrze prac, John Smedley oświadczył, że wszystko to co do tej pory widzieliśmy zostało wyrzucone. Po dwóch latach prac, SOE podjęło decyzję o wyrzuceniem tego co stworzyli do kosza i rozpoczęciem prac od nowa. Dlaczego? Zgodnie z tłumaczeniem Smedleya, tamta gra była bardzo dobra, ale ekipa EQ3 chce zrobić coś rewolucyjnego – największe sandbox’owe MMO jakie kiedykolwiek powstało.

I have to be honest with you. We have completely blown up the design of EverQuest Next. For the last year and a half we have been working on something we are not ready to show. Why did we blow up the design? The design was evolutionary. It was EverQuest III. It was something that was slightly better that what had come before it. IT was slightly better. What we are building is something that we will be very proud to call EverQuest. It will be the largest sandbox style MMO ever designed. The same exciting content delivered in a new way. Something you’ve never seen before. The MMO world has never seen before. We didn’t want more Kill 10 Rats quests. We didn’t want more of the same. If you look at the MMOs out there, they’r delivering the same content over and over again. So are we. We need to change that. When we released EverQuest, we changed the world. We want to do that again with a different type of game. You still will be able to kill 10 rats, but they will be fighting back much harder…

What I will commit to is, at the next Fan Faire, not only will you get to see it but you will get to touch it. Most of the EQNext devs are in this room. If you get them drunk enough they might tell you. They’re led by Dave Georgeson. Terry Michaels. Vets from EQ and EQ2. We are remaking Norrath unlike anything you’ve ever seen, but you’ll recognize it. I’m sorry we don’t have anything to show for it, but I wanted to be honest with you and tell you a little bit about it. Keep the faith.

A więc być może w EQ Next zobaczymy całkiem otwarty świat, gdzie będziemy mogli podróżować tam gdzie chcemy i robić to co chcemy. Owszem, gdzieś tam w tle będzie główna linia fabularna, określająca pewne wydarzenia w czasie, ale nie będziemy zmuszeni by nią podążać, a do tego każda nasza czynność może mieć wpływ na otaczający nas świat.

W ten sposób doszliśmy do roku 2013 i być może będziemy mieć to szczęście, że w tym roku rzeczywiście zobaczymy autentyczna grę. W jednym z ostatnich wywiadów udzielonych przez Smedleya portalowi Gamasutra, wspomina on na koniec wywiadu, że gracze zobaczą jeszcze w tym roku nad czym konkretnie pracuje ekipa EQNext i nie będzie to Beta.

There are times you know something and you’re bursting to talk about it – and that is the case here. We’re betting the company’s future on this game. … The last EverQuest game launched in 2005. We’ve blown up two design ideas over the last four years because they were too 'me too.' It wasn’t enough of a change. We settled on a design that, when we looked at it, everyone in the room thought we were crazy. We gave it a week and came back, and we all said 'yeah, we’re still crazy, but we can’t get the idea out of our heads. … It’s going to be the world’s largest sandbox game.

Players will get their hands on an actual release version of what we’re doing late year – and I don’t mean a beta„.

Od wczoraj możemy podziwiać oficjalna stronę SOE Live 2013. Prócz na razie ogólnych informacji doryczących tego wydarzenia, możemy zobaczyć taki oto banner:

A więc nie pozostało już nic innego jak czekanie na SOE Live 2013. Ja jednakże nauczona przykładem z ostatnich lat, bardzo sceptycznie podchodzę do wszelkich informacji, jak i spekulacji dotyczących możliwości opublikowania EQ Next jeszcze w tym roku. Owszem Smedley powiedział w wywiadzie dla Gamasutry, że to co zobaczymy na koniec tego toku nie będzie Betą, ale nie powiedział, że nie zobaczymy filmów czy też screenshotów z Alpha testów 🙂

SOE… i to wszytko tłumaczy dlaczego jestem tak sceptycznie nastawiona.

 

11 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
cymba

Dobra dobra ! Moze mniej bedzes grawa w ps2 ? ^^

Ostupam

No właśnie Kinya loguj się częściej do ps2 , bo ja sam w tym wielkim świecie muszę bronić honoru Turbogroszków 😀

cymba

No gdzie bedzies ? W planetside o norrath ? 🙂

cymba

Kinya chces offtopic ? Co to znaczy turbogroszka ? Ah ah !

cymba

Wiecej ludzi mowia nis w rrc ? :=D

Ostupam

Co to znaczy turbogroszka ?

To nasza dwu(trzy?)osobowa gildia w planetside2 ^^

Ostupam

I to się nazywa elitarny klub!