Od momentu uruchomienia wczesnego dostępu do H1Z1, twórcy tej gry wprowadzili kilka, często mylących, systemów, które miały za zadanie uprzykrzyć życie oszustom oraz uatrakcyjnić budowanie baz w tej grze.

Przez ostatnie kilka tygodni jeden z programistów H1Z1, Mitch Evans, pracował nad usprawnieniem tych systemów i wprowadzeniem kilku nowości w interfejsie, które uprzyjemnią grę fanom budowania baz.

Obecny system konstrukcyjny, który jest na serwerach Live H1Z1, wymaga od graczy, którzy chcą wspólnie budować, aby byli wspólnie w jednej grupie. Będąc w grupie gracze mogą budować na strukturach oraz burzyć, a ogólnie to maja pełen dostęp do struktur każdego gracza znajdującego się w tej grupie. Jeden z problemów jest oczywisty: co jeśli nie chcemy aby gracz XXXX miał 100% kontrolę nad wszystkim co zbudowaliśmy? Kolejnym problemem jest to, że poprzez uproszczony system w jaki sposób funkcjonują  uprawnienia w grze, każdy w grupie ma dostęp do wszystkich elementów struktury, a nawet może użyć młotka do burzenia. Ostatnim problemem jest to, że grupy nie sa trwałe i może to doprowadzić do frustracji, gdy gracze nie mogą budować podczas gdy właściciel struktury nie jest zalogowany do gry.

W planach developerów było zamiana systemu grupowych uprawnień na gildiowy, który z pewnością rozwiązałby problem z nieobecnością właściciela struktury w grze. Niestety, zamiana ta nie rozwiązałoby to pozostałych problemów i dlatego developerzy postanowili stworzyć nowy, bardziej rozszerzony system uprawnień

20151119_h1z1-bazy-2

Nowy system pozwala na ustawienie trzech uprawnień na fundamencie danej struktury: dostęp do pojemników, budowanie oraz  burzenie. Takie ustawienia dają właścicielowi bazy możliwość ustawienia uprawnień na stałe, osobno dla każdego gracza. Osoby zarządzające budowanie mogą zbudować bazę opartą na wielu fundamentach i ustawić, że jeden z tych fundamentów jest ogólnie dostępny i każdy z graczy może tam budować.

W ramach tej architektury, jeden lub dwóch zaufanych graczy może mieć uprawnienia pozwalające na wyburzanie, co pozwoli im pomóc graczom, którzy źle ustawili budowane przez nich struktury. System ten pozwala także właścicielom bazy na posiadanie własnej bazy, która jest bezpieczna i tylko wyznaczone osoby mogą mieć do niej dostęp. Oznacza to, że właściciele struktur mogą mięć swoje własne prywatne bazy, nie martwiąc się, że ktoś z danego projektu budowlanego może przyjść i ja zniszczyć.

Z opisu podanego przez Mitcha Evansa wynika, że nowe uprawnienia działają na wszystko co znajduje się na danym fundamencie. Co ciekawe nowe zasady budowania będą działać w każdym momencie, ale nowe reguły na burzenie i dostęp do pojemników, będą działać tylko kiedy baza zostanie zabezpieczona poprzez zbudowanie ścian i bram. Chodzi głównie o to, aby wesprzeć walki PvP, które mogą odbywać się w trakcie budowania baz na co niektórych serwerach.

Podsumowując, oto nowe reguły tego systemu:

  • Dotychczasowe bezpieczne obszary funkcjonują jak dotychczas
  • Uprawnienia do niszczenie i dostęp do pojemników, tylko po zabezpieczeniu bazy
  • Uprawnienia do konstrukcji działają w każdym momencie
  • Na serwerach PvE tylko osoby z uprawnieniami do burzenia mogą niszczyć komponenty bazy

No to co sądzicie o tych zmianach?

Poprzedni artykułZnamy datę premiery Blade & Soul?
Następny artykułJutro startują beta testy Overwatch
2 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
kapitan_laweta

uwazam, ze takie rzeczy wprowadza sie najwyzej tydzien a nie rok, uwazam ze h1z1 jest najwieksza porazka tego roku, uwazam, ze tworcy zamiast robic glupie skorki ktore paralizuja gre i wywoluja ataki epilepsji powinni wywiazac sie z obietnic i zrobic chociaz 5% tego co zapowiadali

keczub

Zmiany to mogły by być też w konstrukcji. Budowanie ścian nie tylko na obrzeżach struktur i gruntów. Możliwość bardziej precyzyjnego stawiania samych struktur i gruntów pod bazę. Oczywiście jakieś nowinki w obiektach mile widziane 🙂