Ekipa Escape from Tarkov odpowiedziała na kolejnych kilka pytań związanych z grą, dzięki czemu mogliśmy dowiedzieć się kilku ciekawych informacji.
- Czy będziemy w stanie grać solo w Escape from Tarkov?
Nie ma planów stworzenie trybu offline dla pojedynczego gracza. Każdy może zagrać solo online, bez pomocy przyjaciół, ale to nie znaczy, że w danych lokacjach nie napotka sie innych graczy. Co więcej, ostatnie scenariusze są tak wymagające, że zaleca się być w drużynie.
- W jaki sposób wprowadzone zostaną elementy RPG?
Kluczowymi systemami EFT są system ekwipunku, levelowania postaci oraz ulepszania zdolności. Te dwa ostatnie systemy połączone są z punktami doświadczenia.
Jesli chodzi o mechanikę systemu role-playing to będzie on podobny do tego z The Elder Scrolls Online. Unikalną cecha naszego systemu jest to, że system premiowy nie ogranicza się tylko do bonusów pasywnych. Podczas levelowania zdolności, gracz uzyska dostęp do nowych zdolności taktycznych, na szczycie których znajduje się umiejętność elitarna. Jeśli gracz zaprzestanie levelowania postaci, to postać ta stopniowo zaczyna zapominać nauczonych zdolności…
- Czy w grze będzie można tworzyć klany lub inne grupy na stałe?
Tak, planowane jest wprowadzenie systemu klanowego. Klany będą mogły być typowo PvP, lub nawet czysto handlowe lub też jakiekolwiek inne.
- Czy w grze będzie obecna gospodarka?
Tak, w Ecape from Tarkov gracze znajdą szeroki i bardzo dynamiczny system ekonomiczny. Będzie mozna handlować z innymi graczami, jak i z NPC. Dynamika systemu opierać się będzie na nadzorowaniu przypadkowych czynników: deficytu, płynnego kursu walutowego, a nawet na zdrowiu kupca NPC. Wszystkie te parametry kontrolowane będą przez AI.
No to przyznać się, kto z Was zapisał się już do beta testów Escape from Tarkov? Jeśli jeszcze tego nie uczyniliście, to taka mała podpowiedź: podobno do beta testów zapraszane są na razie osoby z takich krajów jak: Rosja, Kazachstan i Belgia…
Hmmm zapominanie zdolosci? To chyba pierwsza gra z taka mechanika.
Owszem, nie mowie tutaj o klasycznym D&D gdzie trzeba bylo medytowac zeby miec spelle. Ciekawe jak to zorganizuja.