W dniu wczorajszym jeden z YouTuberów przeprowadził bardzo interesujący wywiad z szefem studia Novaquark – J.C. Baille, z którym to rozmawiał na temat gry Dual Universe.
Gary zadał wiele interesujących pytań, a poniżej podam Wam skrócone wersje odpowiedzi na kilka z tych najważniejszych. Niektóre z rozwiązań są naprawdę bardzo interesujące.
- Co jeśli gracz umrze?
W tej grze nie ma permadeath gdyż byłaby to zbyt duża kara. Zamiast tego gracze mogą wytworzyć i postawić w różnych miejscach przedmioty zwane modułami odrodzenia. Aby gracze nie używali tego jako rodzaju teleportacji, odradzać się będą w najbliżej położonym module, co oznacza że nie będzie wyboru miejsca odradzania.
- Co będzie celem graczy?
W grze być może znajdzie się kilka misji, które będą tworzyć rodzaj samouczka. Tak naprawdę to od gracza zależy co będzie chciał osiągnąć w tej grze. To społeczność tej gry będzie wyznaczała cel.
- Jak będzie działać ekonomia?
Opierać się będzie na tym co zbiorą i wytworzą gracze. Gracze będą w stanie stworzyć wszystko: począwszy od pancerzy, broń, po statki, bazy i ich wyposażenie. To również gracze będą tworzyć miejsca wymiany handlowej, do których trzeba się będzie udać aby odebrać zakupione rzeczy. Oczywiście jeśli gracz się uprze, to będzie mógł wytworzyć wszystko sam, ale zajmie to olbrzymia ilość czasu, więc tak naprawdę gracze powinni się specjalizować i współpracować z osobami o innych specjalizacjach.
- Technologia wokseli
Praktycznie cały świat oparty będzie na wokselach, a to znaczy, że to gracze będą nadawać mu kształt. Prócz rzeczy związanych z technologią, takich jak na przykład silniki, czy też radary gdyż wygląd tych przedmiotów został zaprojektowany przez twórców.
- Skrypty
Gracze znający się na pisaniu oprogramowania będą mogli tworzyć w grze skrypty, które będą „ożywiać” tworzone przez graczy przedmioty i struktury.
- Lore
Niestety lore jest banalne – ludzkość wykrywa, że w ich stronę leci olbrzymia kometa, która zniszczy Ziemię. Mają 500 lat na przygotowanie planu ucieczki i gdy zbliża się czas katastrofy opuszczają planetę na olbrzymich statkach i udają się na poszukiwanie nowego miejsca zamieszkania.
- Jak duże mogą być statki oraz świat w Dual Universe?
Nie ma ograniczenia. Wielkość statków zależy od wyobraźni graczy, którzy je stworzą. Świat natomiast jest generowany proceduralnie, a to znaczy, że będzie się powiększał w zależności od tego gdzie i jak daleko udadzą się gracze.
- Podróże w dalekie rejony
Gracze będą mieć możliwość wypuszczenia specjalnych sond, których podróż w odległe miejsce może zając nawet 2 miesiące. Gdy sondy odkryją nową galaktykę, to istnieje możliwość zbudowania wrót gwiezdnych umożliwiających przeskok w tamten region. Budowa takich wrót też potrwa jakiś czas i wymagać będzie zaangażowania dużej część społeczności graczy.
- Gracze i organizacje
Będzie możliwość łączenia się w organizacje, aliansy, a nawet tworzenia miast i walczących ze sobą frakcji.
- Ochrona struktur
W grze będą znajdować się tzw. bezpieczne miejsca, gdzie nie będzie można burzyć oraz używać broni. Nie będą one duże – średnicy ok. 20 km. Jeśli chodzi o ochronę baz stworzonych w innych miejscach, to można ją ukryć pod ziemią lub też zabezpieczyć specjalnymi osłonami, które uniemożliwiają zniszczenie. Jakąkolwiek rzecz gracz tworzy, czy to baza czy też statek, to struktura ta zostaje zapisana w postaci specjalnego szablonu. W przypadku jej zniszczenia, można odtworzyć zbudowaną wcześniej rzecz.
- Inne rasy i budowle NPC?
W grze nie będzie innych ras (przynajmniej na starcie), a jedyną bazą stworzoną przez twórców będzie wielki Statek-Arka, skąd gracze będą zaczynali swoja przygodę.
- Wydajność
Twórcy zastosowali metodę „poziomu szczegółów”, co oznacza, że im dalej od gracza znajduje się dany model, tym słabiej się on renderuje. Na tą chwilę jednak, system ten nie został przetestowany w obecności setek graczy i ich statków, więc dopiero pierwsze testy pokażą jak będzie on działać.
Nie wiem jak Wy, ale ja jestem zachwycona tymi informacjami. Jeśli więc i Was zainteresował was Dual Universe, to naprawdę polecam Wam posłuchać tego, nieco długiego, ale jakże interesującego wywiadu na temat tej gry.
Yeah, wysyp spece simów to coś co mnie już naprawdę cieszy 🙂 teraz tylko poczekać (x lat) który projekt będzie naprawdę stabilny i wieloletni i będzie można mu poświęcić kawałek swojego życia
no i w tym momencie przejawiam zainteresowanie tym projektem
wyobrazam sobie tez czas oczekiwania co odkryje na przyklad wypuszczona przeze mnie sonda
za miesiác czy dwa
jak dla mnie bomba pomysl
jaram się trochę 🙂
Ja też… Ale trzeba tak ostrożnie – chociaż to nie ruscy, więc jest nadzieja 🙂
straszna moda na te space simy. Gra ma spoko założenia ale nie obraziłbym się gdyby miała poprostu inny setting 😀
Coś przeczuwam niezły bajzel będzie, niestety.