Smutna, ale z pewnością oczekiwana przez fanów Landmarka informacja – gra ta zakończy swój krótki żywot pełnoprawnego tytułu już 21 lutego.

Produkt uboczny EverQuest Next, bo w taki właśnie sposób powstał Landmark, ruszył we wczesnym dostępie 28 lutego 2013 roku przyciągając do gry sporą rzeszę fanów zachęconych obietnicami związanymi z właśnie tym pierwszym tytułem. Zgodnie z ówczesnym założeniem, to właśnie dzięki Landmarkowi, gracze mieli możliwość uczestniczenia w tworzeniu wyglądu nowej wersji Norrath w kolejnej odsłonie serii EverQuest.

Niestety, w międzyczasie SOE wykupione zostało przez firmę inwestycyjną Columbus Nova, co miało wpływ na olbrzymie zwolnienia głównych projektantów tej gry. W miarę upływu czasu ekipa DayBreak Games powoli odpuszczała prace nad Landmarkiem, skupiając się bardziej nad przyszłym flagowym tytułem MMORPG – EverQuest Next. Aż do czasu, bo w marcu 2016 ostatecznie zadecydowano o wstrzymaniu prac nad tym tytułem, gdyż uznano ten projekt za zbyt ambitny…

To właśnie po tej decyzji, przerzucono siły robocze do Landmark i gra ta doczekała się swojej premiery 10 czerwca 2016 roku.

https://www.youtube.com/watch?v=D6KHxZxvFGg

 

Dlaczego po tylu miesiącach w czasie których nie było żadnych aktualizacji zdecydowano się na premierę Landmarka?

Jak dla mnie powód był prosty – jeśli zdecydowano by się zakończyć projekt przed premierą, to DayBreak Games Company zmuszone by zostało do oddania pieniędzy osobom, które zakupiły pakiety założycielskie. A dobrze wiemy, jak wielki hype był wówczas na EverQuest Next, co przełożyło się na sprzedaż bardzo dużej ilości pakietów, z których najdroższy kosztował 100$. W tym momencie, gracze, którzy zdecydowali się na zakup tychże pakietów, raczej nie mogą liczyć na rekompensatę.

W bardzo krótkim FAQ, jaki opublikowano na forum Landmarka, DBG informuje, że nie ma zamiaru ujawniać kodu tej gry, ani też nie udzieli licencji ani pozwolenia na funkcjonowanie serwera stworzonego przez graczy. Wraz z zamknięciem serwerów gry, usunięte zostaną także wszystkie strony oraz fora, a jeśli chodzi o zakupioną walutę DBCash, to jest ona współdzielona we wszystkich innych grach tego studia (poza H1Z1: King of the Kill, gdzie funkcjonują Korony) i można ją tam wydać.

Jeśli macie jakiekolwiek inne pytania to możecie skontaktować się z biurem obsługi klienta studia Daybreak Games Company, ale nie liczyłabym na ewentualne zwroty pieniędzy.

Landmark nauczył z pewnością wielu graczy jednego: nie ma co się napalać aż tak bardzo na gry we Wczesnym Dostępie, bo nigdy nie wiadomo jak potoczą się ich losy.

No to co o tym myślicie? Zaskoczeni tą decyzją?

Poprzedni artykułHousing już na serwerze testowym w The Elder Scrolls Online
Następny artykułMnóstwo materiałów prezentujących rozgrywkę w Escape from Tarkov
3 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Pikiel

Awwwww, ale troche sie spoznili z tym prezentem swiatecznym.

Wichura

Ja tam czekam ciągle na obiecaną resztę contentu do DoVa w EQ2, czekam 7 rok. 😉
Oczywiste jest, że dawanie kasy za pracę jeszcze nie zrobioną jest demotywujące dla korporacji, które myślą jedynie o zysku kwartalnym.

ghoulas

They Breake Games jest na równi pochyłej i staczają się z coraz wieksza prędkoscią. Mam nadzieje ze ktos sensowny wykupi od nich ostatnie tytuły które wzieli pod swoje skrzydła i przynajmniej nie pociągna za soba Planetside 2 i Lotro.