Studio Above and Beyod Technologies ogłosiło, iż sprzedali tworzone przez nich MMORPG The Repopulation firmie Idea Fabrik, czyli twórcom HeroEngine.
Wspaniałe wiadomości! The Repopulation powraca!
Właśnie tak wyglądała informacja zamieszczona w piątek wieczorem przez Idea Fabrik w mediach społecznościowych. Niestety, została ona szybko usunięta i kilka godzin później można było już przeczytać oficjalny komunikat.
Powiem Wam uczciwie, że od momentu kiedy dowiedziałam się o tej całej sprawie, to wolałam się wstrzymać z jej opisywanie – aż tak mnie to wkurzyło. Tym bardziej, że jeszcze w 2015 roku twórcy tej gry winili właśnie Idea Fabrik za wynikłe problemy i konieczność przepisania gry na nowym silnik.
Pozwólcie, że przypomnę Wam historie tej gry.
Fundusze potrzebne na stworzenie The Repopulation zebrane zostały przez twórców w dwóch kampaniach an Kickstarterze: w 2012 i 2014 roku. Miało to być MMORPG w klimacie sci-fi osadzone w wielkim otwartym świecie, z elementami sandboxowymi i ekonomią napędzaną przez graczy. Były to założenia, który przemówiły do fanów Star Wars Galaxies oraz zainteresowały wielu innych graczy, na tyle, że gra ta od grudnia 2014 roku dostępna była na Steam w programie Wczesnego Dostępu.
Wraz z początkiem 2015 roku, ekipa Above and Beyond Technologies ogłosiła, iż gra ta doczeka się premiery w IV kwartale 2015 roku. A potem zaczęły się problemy finansowe twórców HeroEngine, na którym powstawała ta gra, czyli z firmą Idea Fabrik. Było naprawdę brzydko. Wywiązał się spór pomiędzy tymi dwoma firmami, w rezultacie czego opóźniono kolejne aktualizacje, zawieszono prace, a pod koniec grudnia wyłączono serwery tej gry.
Na początku lutego 2016 roku, ekipa Above and Beyond Technologies ogłosiła, że w związku z tymi problemami postanowili przepisać grę na silnik Unreal. Aby przeżyć ten zamęt i zdobyć fundusze na dalsze funkcjonowanie studia, postanowiono wydać sci-fi survival Fragmented, który to pojawił się na Steam w kwietniu 2016 roku.
Przez cały ten czas The Repopulation było niedostępne, ale wielu graczy – w tym i ja, miało nadzieję, że powróci.
I rzeczywiście powróci, ale nie w nowej, odmienione i ulepszonej formie jak to zapowiedziano rok temu, ale dokładnie takie samo jakie było w momencie wyłączenie serwerów. A do tego pod kierownictwem nowego właściciela…
W odpowiedzi na niesamowite wsparcie ze strony fanów, Idea Fabrik z radością ogłasza nabycie gry The Repopulation od studia Above & Beyond Technologies i jego premierę w I kwartale 2017 roku.
W wyniku pomyślnego rozwiązania nierozstrzygniętych kwestii, wszyscy gracze The Repopulation ponownie będą mogli zalogować się do gry, na te same konta, jak tylko zakończone zostaną testy.
Naszym pierwszym celem jest otworzenie serwerów dla graczy, a potem rozpoczęcie optymalizacji i naprawianie błędów oraz wysłuchanie opinii graczy.
Przez ostatnie kilka miesięcy współpracowaliśmy z A&B Technologies i zebraliśmy wiele cennych informacji, jednakże mamy nadzieję, że społeczność tej gry wskaże nam obszary, które powinny zostać poprawione.
Nie do końca wiadomo czym są te tajemnicze „nierozstrzygnięte kwestie„, ale wiem jedno – HeroEngine potrzebuje tego MMO, aby przetrwać. Owszem, swego czasu był to silnik, który uważany był za jeden z lepszych do tworzenie gier tego typu. Wystarczy tylko wspomnieć Star Wars: The Old Republic, czy też The Elder Scrolls Online – oba te tytuły powstały właśnie na tym silniku, który całe szczęście został wykupiony i znacznie ulepszony przez twórców tych gier.
Zresztą, w informacji zamieszczonej kilkanaście dni temu przez Idea Fabrik, wspomniano o tym, że przez ostatni rok pracowano nad ulepszeniem tegoż silnika i jego optymalizacją, mając nadzieję, iż zachęci to nowych developerów do jego wykorzystywania przy tworzeniu gier.
Powiem uczciwie, że nadal nie wiem co o tym myśleć. Pamiętam jednak, że o ile The Repopulation miało wspaniałe założenia, to potrzebowało jeszcze wiele pracy, aby dorównać innym podobnym grom, jakie obecne są na rynku. Szczególnie jeśli chodzi o grafikę oraz wygląd i animacje postaci.
A co Wy o tym sądzicie? Sprzedaż The Repopulation jest dobrą decyzją, czy też zawiedziono fanów tegoż tytułu?
Grałem we wczesnej fazie i gra jako taka miała wiele naprawdę fajnych rozwiązań. Głównie opierała się na crafcie, co akurat mnie się podobało. Jednakże wszystko w niej krzyczało, że to alfa… Gdyby się wzięli poważnie do roboty, mogłoby się udać stworzyć coś co zadowoliłoby hardorowych crafterów – lubiących tworzyć rzeczy z tysięcy materiałów i komponentów składowych.
Nowy wlaściciel bedzie chciał szybko zrealizować zwrot z inwestycji. Mam nadzieje ze nie odbije się to na jakości releasu.