Minęły już prawie dwa miesiące od ostatniego listu producenta H1Z1: King of the Kill, więc czas najwyższy na kolejny. Tym razem Chris Wynn podzielił się spostrzeżeniami na temat ostatnich aktualizacji jakie trafiły do gry oraz tego, co trafi w niedalekiej przyszłości.

Zgodnie ze słowami Chrisa, w ostatnim czasie H1Z1: King of the Kill przyciągnął taka liczbę graczy, że studio DayBreak Games Company postawione zostało przed zupełnie nowymi i nieznanymi im wcześniej wyzwaniami. W odpowiedzi na popularność gry, zadecydowano o przeorganizowaniu ekipy pracującej nad dalszym rozwojem tego tytułu, w taki sposób aby częściej wprowadzać aktualizacje poprawiające błędy i usprawniające rozgrywkę, a jednocześnie pracować nad dalszym rozwojem i optymalizacją. Dzięki tym zmianom ekipa H1Z1: King of the Kill ponownie się powiększyła i pojawiło się w niej więcej osób z innych krajów.

Przez ostatnie kilka tygodni ekipa H1Z1: King of the Kill wprowadza wiele poprawek mających ulepszyć rozgrywkę, a wiele z nich odbywa się bez konieczności wyłączania serwerów, czy aktualizowania klienta gry. Dla przykładu, w ostatni weekend odkryto nowy exploit, a ekipa gry szybko na niego zareagowała wprowadzając nowe zabezpieczenia i banując osoby, które z niego korzystały.

Każdego tygodnia na serwery trafia także wiele poprawek mających poprawić ich wydajność. Wszystkie zmiany są monitorowane, a informacje zbierane. Zgodnie ze słowami Chrisa Wynna, ekipa nie spocznie póki nie będzie zadowolona ze skuteczności zmian – dotyczy to serwerów logowania, jak i gry.

W tej chwili ekipa H1Z1: King of the Kill koncentruje się na likwidacji opóźnienia w początkowej fazie meczu, które powoduje efekty ubocze takie jak niemożność interakcji z przedmiotami, czy też spadanie pod mapę.

Prawdopodobnie najgorętszym tematem w ostatnich dniach pośród graczy H1Z1: King of the Kill jest blokada regionów. Trwają obecnie testy nowej funkcji, która wymusi aby komputer gracza przeszedł test połączenia z serwerami gry, po to aby sprawdzić czy połączenie jest prawidłowe. Gracze będą mogli grac na dowolnym regionie, tak długo jak nowa funkcja pokaże, że gracz ma prawidłowe połączenie. Jeśli wykryte zostaną jakieś problemy, to użytkownik nie będzie mógł grac w danym regionie. Zgodnie z zapowiedzią, funkcja ta trafi do gry już w kolejnej aktualizacji.

W tym tygodniu na serwery Live H1Z1: King of the Kill trafiła mała aktualizacja poprawiająca mnóstwo błędów oraz exploitów. W planach jest, aby aktualizacje takie trafiały do gry co kilka tygodni.

Oto zmiany, jakie trafiły 8 marca do H1Z1: King of the Kill

A czego można się spodziewać w przyszłości?

W przeciągu kilku tygodni, na serwer testowy trafi kolejna wielka aktualizacja, która wprowadzi duże zmiany oraz nowe funkcje. Oto czego mogą spodziewać się gracze:

Test połączenia

Test ten ma pomóc utrzymać odpowiednią jakość połączenia w danym rejonie i będzie on sprawdzał ping do odpowiedniej bazy danych Daybreak Games Company. Jeśli ping przekroczy 150 ms w danym regionie, to gracz nie będzie mógł go wybrać – klient gry na to nie pozwoli.

Kamera widza

Wprowadzono wiele poprawek do starej wersji kamery widza i nowe wersja działa znacznie sprawniej towarzysząc drużynie poległego gracza. W grze pojawią się nowe elementy interfejsu z nią związane, które pomogą zrozumieć „obecny stan drużyny”.

Zmiany w pojazdach

Do gry trafi kilka zmian w pojazdach w celu zapobiegnięcia sytuacjom, kiedy na koniec meczy wszystkie pojazdy jeżdżą w kółko. Pierwsza z nich to obniżenie wydajności pojazdów, wraz z otrzymanymi przez nie obrażeniami wliczając w to utratę turbo. Zmiana ta stanie się dość oczywista dzięki wprowadzeniu nowego elementu interfejsu, który wyświetlać będzie ilość uszkodzeń oraz ostrzegał o obecnym stanie używanego pojazdu.

Druga zmiana to niemożność wyskakiwania z pojazdów powyżej określonej prędkości.

Zmiany z rejestracji obrażeń

Nadal trwają prace nad ulepszeniem serwerów aby rozgrywka była możliwie najlepsza i devsi postanowili wprowadzić kilka zmian w sposobie informowania gracza o obrażeniach. Zaktualizowano efekty oraz dźwięki, tak aby stały się one bardziej oczywiste w przypadku trafienia w kevlar lub ciało.

Zmiany w wymianie przedmiotów

Wprowadzona zostanie zmiana związana z siedmiodniową blokadą na przedmioty otrzymane przez gracza. Blokada nadal będzie dotyczyła nowych przedmiotów, jakie otrzymuje się w grze. Jeśli jednak gracz otrzyma je poprzez wymianę, to w tym przypadku nie będzie blokady.

Zasadniczo oznacza to, że każda nowa skórka jaka pojawi się w grze otrzyma jedną siedmiodniową blokadę, a później takowej nie będzie.

Funkcja ta nie jest priorytetowa dla ekipy H1Z1: King of the Kill i pojawić się może dopiero w kolejnej aktualizacji.

Mapa – Arena

Nowa wersja mapy z wieloma zmianami i poprawkami, wliczając w to:

  • Usunięcie lewitujących przedmiotów
  • Usunięcie przedmiotów, które nie mogły być podniesione, bo były zablokowane przez inne
  • Zaktualizowano pewne dane związane z kolizjami, tak aby pojazdy nie wybuchały wtedy, kiesy nikt się tego nie spodziewa.
  • Optymalizacje na terenach mieszkalnych – dostęp do niektórych domów został zablokowany, podczas gdy inne mają zabite deskami okna. Ponadto zmieniono układ domów aby uczynic je bardziej przejrzystymi.
  • Optymalizacja Ranchito i Pleasant Valley zwiększająca fps.
  • Zmieniono układ pomieszczeń w budynkach biurowych.

Jak widać, jest wiele aspektów nad którymi pracuje obecnie ekipa H1Z1: King of the Kill. Oczywiście zmiany te trafią za kilka tygodni na serwer testowy, a dopiero po tym na serwery Live.

A co Wy sądzicie o tych planach?

 

P.S. Zapraszam także do polubienia strony BabaGra.pl na FB.  Na stronie znajdziecie także opis innych gier z trybem Battle Royale, jak i wielu gier z gatunku survivali. Może coś Was zainteresuje ?

Poprzedni artykułPlayerUnknown’s Battlegrounds trafi na Steam już 23 marca
Następny artykułBabaGra w GTA Online #3: Ten pisk… opon