Już od jakiegoś czasu, podczas konferencji GDC twórcy gier przyznają swoim kolegom nagrody – i nie inaczej było w tym roku.

Ku zaskoczeniu wszystkich – wliczając w to przedstawicieli studia Hello Games, jedna z nagród – za najciekawsze innowacje 2016 roku, trafiła do No Man’s Sky.

Zgodnie ze słowami programisty studia Hello Games, Innesa McKenricka, twórcy No Man’s Sky dowiedzieli się o nagrodzie podczas kolacji, na której dyskutowali o tym, że z pewnością nic nie wygrają.

Sean Murray dodał, że firmy wygrywające nagrody zazwyczaj są wczesniej o tym informowane, po to by pojawić się na ceremonii rozdania. W tym przypadku zabrakło tej informacji i po nagrodę nikt się nie zgłosił.

Gra ta pobiła w taj kategorii takie tytuły jak The Witness, Firewatch, a nawet Pokemon GO. Zastanawiam się, co takiego innowacyjnego było w No Man’s Sky. Przypomnijmy, że po premierze gry okazało się, że brakuje w niej wiele zapowiedzianych wcześniej funkcji, a i sam system proceduralnego generowania planet, nie do końca był taki losowy, jak myślano.

No cóż, jak widać nawet przyznając nagrody, devsi potrafią nas zaskoczyć.

Inne nagrodzone gry to:

  • Overwatch – Gra Roku
  • Inside – Najlepsze Audio
  • Firewatch – Najlepszy Debiut
  • Overwatch – Najlepszy Projekt
  • Pokemon GO – Najlepsza Gra Mobilna

5 KOMENTARZE

  1. „Zastanawiam się, co takiego innowacyjnego było w No Man’s Sky” – To proste. Jak najlepiej wydymać kupujących 🙂

  2. Chodzi o system generowania stworzeń i świata oraz nauczenia ich tego, co mogą na podstawie tego, co mają „w sobie”.

    • No nie wiem… nie grałem i trudno mi oceniać dokładnie ale z tego co widziałem na YT to w Spore było lepiej z tym 😛

  3. Wszyscy wydawcy są wdzięczni NMS. Teraz wiadomo, że możesz oszukać ludzi i nie pójdziesz za to do pierdla. Gdyby to była reklama leku to by się firma nie wypłaciła ale nie, jeśli coś dotyczy tych „durnych” graczy, którzy tylko siedzą w piwnicach to dobrze im tak.

  4. Ale pierdolicie za przeproszeniem. Nagroda jest za silnik generowania świata – który jest innowacyjny. Jeśli w przyszłości znajdzie się solidna firma która na bazie tego kodu stworzy RPG’a lub sandbox’a ala GTA to na taki tytuł będę czekał z niecierpliwością. Na filmikach YT może tego nie widać na pierwszy rzut oka … bo trzeba zastanowić się jak działa generowanie świata w NMS i jakie ma to ewentualne możliwości w rozwoju gamingu. Według mnie. dostali zasłużenie za opracowanie tych algorytmów. Choć powinni dostać też drugą nagrodę dla największych partaczy wśród developerów gier.

Comments are closed.