Pewnie już myśleliście, że Daybreak Games Company zapomniało o H1Z1: Just Survive? Jego brat, H1Z1: King of the Kill, co chwilę otrzymuje jakiś aktualizacje, turnieje, czy nowe skrzynki, a Just Survive prawie nic…

No cóż, zgodnie ze słowami devsów, to się już niedługo – w przeciągu kilku miesięcy, zmieni. Ekipa H1Z1: Just Survive pracuje bowiem nie tylko nad zupełnie nową mapą i systemem budowania baz, ale także nad kilkoma innymi ważnymi funkcjami, które mają zmienić oblicze tej gry. Jedyne co pozostaje fanom tego tytułu w obecnej sytuacji, to wykazać się cierpliwością…

A tymczasem na serwer testowy trafiła mała łatka, ale z bardzo kontrowersyjną zmianą, która nie do końca podoba się społeczności tej gry – ciekawe, czy zgadniecie o którą konkretnie zmianę chodzi. Oto co zmieniono i naprawiono:

  • Naprawiono błąd, który po wylogowaniu z pierwszego serwera i próbie dołączenia na kolejny, wywalał klienta gry.
  • Naprawiono kilka innych błędów powodujących zamykanie się klienta gry.
  • Naprawiono błąd, gdzie głowa postaci znikała po celowaniu podczas leżenia.
  • Naprawiono exploit, dzięki któremu gracze mogli wylogować się na niektórych przedmiotach, a po zalogowaniu znajdowali się wewnątrz tego obiektu.
  • Naprawiono exploit, który pozwalał graczom na poruszanie się w pozycji siedzącej.
  • Zamykanie bram niszczy teraz wszystkie obiekty, które ją przenikały.
  • Naprawiono problem z kodem anty-exploitowym, który mógł nieprawidłowo zarejestrować i zabić graczy skaczących na dachach.

Jeśli nie pojawią się żadne poważniejsze błędy, to zmiany te trafią na serwery Live już w najbliższy wtorek – 25 kwietnia. Ciekawe tylko, czy wszystkie…

Deszczowa pogoda i mgły w H1Z1: Just Survive

No to co – zgadliście, która zmiana nie spodobała się graczom H1Z1: Just Survive?

Zamykanie bram niszczy teraz wszystkie obiekty, które ją przenikały.

Wielu graczy uważa, że w związku z dużymi zmianami, jakie ma zamiar wprowadzić ekipa H1Z1: Just Survive, akurat to zachowanie powinno zostać niezmienione – przynajmniej jeszcze przez jakiś czas. Po co zmieniać, coś co funkcjonowało tak długo i umożliwiało budowanie baz o dość skomplikowanych projektach?

No cóż, na to pytanie postanowił odpowiedzieć jeden z projektantów tej gry – i muszę powiedzieć, że ujawnione przez niego zmiany w systemie budowania, zapowiadają się bardzo ciekawie:

Decyzję o wprowadzeniu tej modyfikacji podjęto z racji tego, że gracze zbyt nadmiernie wykorzystują błędy w fizyce i umiejscowieniu struktur (exploity), aby ich baza była zbyt trudna do rajdowania i potwornie kosztowna. Zbadano wiele exploitów i naprawiono ich tyle, ile było możliwe, jednakże każda z poprawek zajęła mnóstwo niepotrzebnego czasu, który mógłby być lepiej wykorzystany do prac nad nowymi systemami.

Zmiana w funkcjonowaniu bramy ma wiele wspólnego z tym, w jaki sposób będą działać w przyszłości twierdze – rzeczy powinny mieć więcej sensu z rzeczywistego świata, niż magiczne bramy przenikające obiekty, czy też lewitujące przedmioty. Prócz wyeliminowania przenikających bram, włączymy także zasadę rekurencyjnego niszczenia (więcej informacji o tym tutaj), aby wyeliminować lewitujące struktury. Powodem, dla którego do tej pory nie włączyliśmy rekurencyjnego zniszczenia, jest to obecnie jedyny sposób w jaki gracze mogą pobudować dach nad ich bazami… Nowy system ma dachy.

Wraz z nowym systemem budowania, pojawią się także zmiany w materiałach wybuchowych: ilość surowców potrzebnych do ich stworzenia, ile obrażeń zadają, itd. Nie będę się w tej chwili wgłębiał w nasze cele związane z projektem twierdz, ale powiem, że zadbają o wiele z waszych skarg:

  • rajdowanie baz podczas gdy właściciel nie jest online;
  • powody do rajdowania (prócz kradzieży i zniszczenia)
  • identycznie wyglądające bazy (o wiele więcej modułów w nowym systemie, na większych fundamentach)

Aby to wszystko zrobić, musimy zacząć wprowadzać zmiany w systemach budowania baz i zajmowania terenów pod bazy. Mamy nadzieję, że się Wam one spodobają. Zmiana funkcjonować bramy, to pierwszy krok w tym kierunku. Powoli zajmiemy sie innymi podniesionymi przez Was zagadnieniami: balans, ryzyko, nagroda, tempo rajdów, system pozwolenia na dostęp, dachy i inne.

I jak Wam się podobają te plany? Owszem, trzeba będzie pocierpieć przez jakiś czas, ale gdy wszystkie poprawki w końcu trafią na serwery Live, a potem dodany zostanie nowy, modularny system budowania baz, to jestem przekonana, że wielu graczy H1Z1: Just Survive z pewnością to ucieszy.

Ale, żeby nie było tylko tak ponuro, to ekipa H1Z1: Just Survive przygotowała także i… niespodziankę.

Po raz pierwszy stworzono skrzynkę ze skórkami dedykowaną graczom właśnie tej gry. Zwie się ona Outlands i udostępniona zostanie już w przyszłym tygodniu! Wszystkie skórki, jakie dodane zostały do tej skrzynki, znajdziecie na stronie głównej H1Z1: Just Survive [LINK].

No i co sądzicie o tej zmianie w funkcjonowaniu bramy? Powinna zostać, czy też czas na poprawki całego systemu konstrukcji baz? Jak Wam się podobają skórki ze skrzynki Outlands?

P.S. Zapraszam także do polubienia strony BabaGra.pl na FB.  Na stronie znajdziecie także opis innych gier z trybem Battle Royale, jak i wielu gier z gatunku survivali. Może coś Was zainteresuje ?