Na serwery PlayerUnknown’s Battlegrounds, mega popularnej w ostatnim czasie strzelanki z gatunku Battle Royale, trafiła dzisiaj pierwsza duża aktualizacja, która ma poprawić wydajność, naprawić wiele błędów oraz dodać kilka interesujących nowości.

Warto podkreślić, że zgodnie ze słowami twórcy gry – Brendana Greena, ekipa studia Bluehole z pewnością nie będzie w stanie od razu naprawić wszystkie błędy związane ze spadkiem wydajności gry. Optymalizacja gry zajmie trochę czasu, ale prace będą nad tym trwały przez cały czas trwania wczesnego dostępu, dlatego też, należy uzbroić się w cierpliwość.

Dzisiejsza aktualizacja skupia się na stabilizacji wydajności dla wszystkich użytkowników, starając się zapewnić mniejszą liczbę spadku FPS oraz poprawić wydajność dla osób z słabszymi komputerami.

Ekipa PlayerUnknown’s Battlegrounds zdaje sobie sprawę, że niektórzy gracze doświadczają wycieków pamięcii i zostanie to w niedługim czasie naprawione. W ostatnim miesiącu jednakże, skupiono się na pracach poprawiających wydajność dla słabszych systemów, oraz stabilizację FPS bez zwględu na specyfikację komputera. Należy brac pod uwagę, że ekipa pracująca nad tą strzelanką, jest nadal relatywnie mała i muszą skupić sie nad rozwiązaniem jednego problemu, zanim przejdą do kolejnego. Oczywiście po sukcesie jaki odniósł PlayerUnknowns’s Battlegrounds na Steam można spodziewać sie powiększenia ekipy, ale znalezienie osób z odpowiednim doświadczeniem wymaga nieco czasu.

Jeśli chodzi o lag, jakiego doświadczają gracze, to nie jest on związany ze sprzętem i wielkością serwerów, oraz nie ma na niego wpływ ilość osób online. Powoduje go zidentyfikowany niedawno błąd w podstawowym kodzie silnika i obecnie trwają prace nad rozwiązaniem tego problemu, ale niestety wymaga to czasu.

PlayerUnknown o aktualizacjach w trakcie wczesnego dostępu

W miniony poniedziałek PlayerUnknown’s Battlegrounds pobił kolejny rekord w jednoczesnej ilości graczy zalogowanych do gry – 100.000! Jest to ogromny krok milowy dla każdej gry, a tym bardziej dla tej, która miesiąc temu udostępniona została graczom w programie wczesnego dostępu na Steam.

A teraz przyjrzyjmy się najważniejszym zmianom i nowościom, jakie dzisiaj trafiły do gry.

Poprawa wydajności klienta

  • Naprawiono spadek FPS przy otwieraniu okna ekwipunku
  • Zmniejszono obciążenie procesora podczas renderowania instancji, dzięki czemu karta graficzna może pracować w pełnym zakresie
  • Naprawiono problem ze spadkiem FPS w miejscowościach Yasnaya, Polyana i Gergopol
  • Poprawiono renderowanie, grafikę oraz jakość dla słabszych komputerów spełniających najniższe wymagania

Ulepszenie wydajności serwerów

  •  Poprawiono wydajność gry w odniesieniu do przedmiotów pojawiających się na mapie

Nowości

  • Dodano Vector SMG – bardzo mocny pistolet maszynowy, który jest skuteczny na krótkim i średnim zasięgu
  • Dodano motor z wózkiem bocznym. Wersja bez wózka będzie dodana w przyszłości
  • Dodano lunetę x2
  • Dodano maskę balistyczną
  • Dodano 3 nowe kolory dla samochodu Dacia
  • Kusza ponownie została dodana do gry

Świat

  • Dopasowano gęstość elementów środowiskowych aby były identyczne na wszystkich ustawieniach graficznych
  • Dopasowano położenie obiektów, co powinno rozwiązać problem z utykaniem postaci
  • Skorygowano umieszczenie drzew, które pojawiały się wewnątrz domów lub ponad ziemią
  • Dostosowano częstotliwość efektów dźwiękowych grzmotu

Interfejs

  • Zaktualizowano niektóre komunikaty systemowe i opisy elementów
  • Dodano opisy załączników
  • Ikona martwego członka drużyny zniknie po pewnym czasie i na pewnym dystansie
  • Markery na mapach są teraz widoczne dla wszystkich członków drużyny
  • Nazwy członków drużyny pojawiają się teraz na mapie

Rozgrywka

  • Od teraz podczas wskrzeszania członka drużyny można poruszać się w bok
  • Gdy osoba jest aktualnie wskrzeszana, czas wskrzeszania nie będzie się już zmniejszał
  • Przy próbie wskrzeszania członka drużyny, ikona wskrzeszania wraz z upływającym czasem, będzie także widoczna także dla poległego
  • Dostosowano lekko pozycja postaci będącej w trakcie wskrzeszania
  • Rozwiązano problem z trzęsącymi się postaciami w trybie widza
  • Można otworzyc mapę podczas gdy jest się w trybie widza
  • Osoba będąca w trybie widza widzi od teraz pasek użycia przedmiotu przez postać, którą obserwuje
  • Nie można używać przedmiotów pod wodą

Akcja/ Bronie

  • Balans wszystkich dodatków do broni
  • Balans karabinów szturmowych
    • Należy spodziewać się zmian balansujących podczas trwania wczesnego dostępu
  • Można użyć sprint podczas kucania
  • Efekt rozbryzgu krwi zmienia się w zależności od użytej broni
  • Dodano animację pływania w dół i w górę
  • Nowa animacja kucania podczas trzymania broni białej
  • Płomień wylotowy z broni jest teraz jaśniejszy i widoczny na większym dystansie
  • Naprawiono mnóstwo błędów

Pełne notki związane z tą aktualizacją znajdziecie tutaj.

Warto wspomnieć także o tym, że ekipa Bluehole uruchomiła także serwer testowy dla PlayerUnknown’s Battlegrounds, który dostępny będzie dla wszystkich graczy. To właśnie na ten serwer trafiać będą wszystkie aktualizacje, zanim pojawią się na serwerach Live.

I co Wy myślicie o tych zmianach? Jak Wam się podoba rozgrywka w PlayerUnknown’s Battlegrounds?

P.S. Zapraszam także do polubienia strony BabaGra.pl na FB.  Na stronie znajdziecie także opis innych gier z trybem Battle Royale, jak i wielu gier z gatunku survivali. Może coś Was zainteresuje ?