PlayerUnknown’s Battlegrounds zdominował Steam – nie tylko sprzedano ponad 10 milionów egzemplarzy tej gry, ale i loguje się o niej ponad milion graczy dziennie.

Ale ten ogromny sukces nie oznacza, że twórcy nie napotykają na swej drodze przeszkód, szczególnie gdy z całych sił starają poradzić sobie z tą popularnością. Jednym z największych problemów są serwery, gdyż ani Brendan Green, ani studio Bluehole, nie przypuszczali nawet, że będą mieli taką ilość użytkowników logujących się każdego dnia do gry.

Największym problemem, jaki obecnie mamy, jest platforma serwerowa, a to dlatego, że  staramy się ją rozwijać w systemie produkcyjnym, co jest super trudne, ponieważ używana jest przez miliony graczy każdego dnia.

Próbujemy wdrożyć zmiany, które tylko w niewielkim stopniu możemy przetestować wewnętrznie, na naszych lokalnych serwerach. To duże ryzyko i widać to gdy serwery przestają działać. To wszystko z powodu tego ogromnego wzrostu, a przy tworzeniu platformy nawet nie wyobrażaliśmy sobie takich liczb.

Kolejnym problemem, który pojawił się po wprowadzeniu obrotu skórkami na Steam MarketPlace, są AFK-boty farmiące BP. Zdarza się, że ich liczba w meczach – szczególnie tych rozgrywanych w środku nocy, przekracza 50% uczestników! Niektórzy gracze donoszą nawet, że zdarza się im dołączać do meczy, gdzie 80% uczestników to boty. Ten problem także zostanie zaadresowany i to – zgodnie ze słowami managera ds. E-Sportu Amira Khaira, już niedługo.

Komunikat już niedługo. Pracujemy nad tym problemem.

 

Zmiany obejmą także strefę za energetyczną ścianą śmierci, która to powinna być mordercza, ale coraz więcej osób wybiera strategię leczenia i przeczekiwania. Co ciekawe, to niektórym osobom udało się przetrwać poza bezpieczną strefą nawet 18 minut!

Zmiany niebieskiej strefy są w drodze. Pracujemy nad tym wewnętrznie i wprowadzimy je jak tylko będzie to możliwe. Nie podaję czasu, ale wiedzcie, że aktywnie nad tym pracujemy.

Oczywiście to nie wszystkie zmiany nad którymi pracuje ekipa PlayerUnknown’s Battlegrounds. Lista jest o wiele dłuższa i obejmuje takie tematy jak chociażby penetracje wody przez pociski, czy też skok podczas kucania, który także ma zostać naprawiony.

A tymczasem już w tym tygodniu do gry dodana zostanie nowa broń oraz mgła. Więcej na ten temat dowiemy się już jutro, a tymczasem zerknijcie na nowe zdjęcia prezentujące mgłę.

Poprzedni artykułSaurian już dostępny na Steam
Następny artykułNowości we wrześniowej aktualizacji PUBG: broń, miasto, mgła i wiele zmian
2 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
ghoulas

Najgorsze że PUBG wyszło kiedy karty graficzne mają kosmiczne ceny i nawet niema jak upgradnąć kompa pod niego 🙁

ArTur3788

Jako posiadacz i5 3570k i radeona 7950 oraz 8 giga ramu stwierdzam, że nie jest tak źle. Po aktualizacji sterowników co prawda prawie na najniższych ustawieniach mam ponad 60 klatek, z drobnymi dropami podczas lotu i jazdy pojazdami. Czyli da się grać komfortowo. Inna spawa, że w bf1 60 klatek mam na ustawieniach średnich.