Długo oczekiwana aktualizacja poprawiająca system walki oraz animacje postaci w Gloria Victis, w końca trafiła na serwery tej gry.

Ekipa Black Eye Games określiła ją jako wstępną wersję właściwej aktualizacji, gdyż przed developerami jest jeszcze wiele pracy.

Nowa aktualizacja wspiera system walki oparty na umiejętnościach graczy oraz wprowadza ulepszoną synchronizację z serwerami. Dodać do tego należy także, wspominane wiele razy, nowe animacje stworzone z wykorzystaniem systemu motion capture, nad którymi pracował między innymi Jakub Kisiel, osoba znana z animowania Geralta z Wiedźmina III. Co ciekawe, to animacje to zostały zaprojektowane na podstawie autentycznych średniowiecznych rękopisów, które opisywały walkę w zbrojach.

Jeśli chodzi o system walki, to wprowadzono nową mechanikę blokowania ciosów – na razie tylko w walkach PvP. Od teraz gracze będą musieli celować na atak przeciwnika, aby móc go zablokować. Dodano także szarżę w trakcie sprintu, aby móc zaatakować uciekającego przeciwnika, a także możliwość przypisania klawiszy do ataków kierunkowych. Ciekawe zmiany wprowadzono także w kwestii tarcz: tarcza na plecach ochroni przed atakami z tyłu, a jeśli gracz nie ma wyposażonej innej broni, to będzie mógł atakować właśnie tarczą.

Zanim jednak wszyscy uruchomicie Gloria Victis by cieszyć się nowymi animacjami, to warto pamiętać o tym, że jest to dopiero wstępna, testowa wersja aktualizacja, co wpływa na to, że walka nie jest jeszcze na takim poziomie jakim chcieliby twórcy gry. Wraz z tą aktualizacją pojawiło się mnóstwo większych i mniejszych problemów, które będą stopniowo naprawiane. Warto więc nastawić sie na wiele poprawek w nadchodzących tygodniach, które będą poprawiać nowe animacje i system walki.

A po wprowadzeniu wszystkich poprawek, do gry zawitają misje oraz kolejna frakcja – Azebowie.