Ku mojemu zaskoczeniu, studio Fenix Fire, twórcy survivalu Osiris: New Dawn, wprowadziło do gry długo oczekiwana aktualizację Architekt.
Owszem, wiedzieliśmy o nadchodzących zmianach i nowościach już od jakiegoś czasu, ale informacja o wdrażaniu ich na serwery Live, pojawiła się praktycznie w momencie ich wyłączenia.
Architekt to aktualizacja skierowana głównie do osób lubiących budowanie, a do tego mająca na celu uprzyjemnienie rozgrywki – szczególnie pierwszych godzin. Wielu graczy, szczególnie tych początkujących, skarżyło się, że pierwsza godzina w Osiris: New Dawn jest bardzo wymagająca i w związku z tym studio Fenix Fire postanowiło wprowadzić kilka zmian. Po pierwsze to gracze rozpoczną z większą ilością rzeczy w ekwipunku, wliczając w to dłuto, pistolet oraz przedmiot przypisany do wybranej przez nich klasy. Dodatkowo zmieniono system pojawiania się przeciwników AI w strefie początkowej oraz znacznie ulepszono walkę bronią wręcz. Zbalansowane zostały także głód i pragnienie, a do tego podczas kopania skał, kamienie trafiać będą od razu do plecaka.
Oprócz tego, znacznie ulepszony został system budowania dodając możliwość tworzenia wielopoziomowych habitatów, płotów elektrycznych, osłon chroniących całą bazę, a także pojedynczych elementów, co pozwoli na większą różnorodność w wyglądzie. Gracze mogą teraz także budować schody oraz automatycznie przerabiać wykopane minerały.
W Osiris: New Dawn pojawił się także nowy tryb rozgrywki – Creative, w którym nie trzeba martwić aspektami przetrwania oraz obrony przed przeciwnikami. Dzięki temu gracze mogą poświęcić się jedynie tworzeniu unikalnie wyglądających baz oraz zwiedzaniu. Oprócz tego utrudniono tryb Extreme, a do tego dodano nowe suwaki, dzięki którym można dostosować grę pod swój gust.
Osoby decydujące się na podróż na księżyc Aziel, powinny spodziewać się, że zastaną tam przeciwników. Na ten moment, będą to te same stworzenia, które zamieszkują planetę Proteus, ale ma to się zmienić w przyszłości.
Osiris wcale nie jest taki łatwy…
Jak widać Osiris: New Dawn [karta Steam]zmienia się i to na dobre. Pierwotnie nad gra pracowały jedynie dwie osoby, teraz pracuje już siedem. Nadal jest to bardzo mały zespół, ale regularne i ciekawe aktualizacje napawają optymizmem 🙂