Studio Funcom opublikowało kolejny zwiastun darmowego rozszerzenia „Mroźna Północ” do Conan Exiles, tym razem jednak prócz prezentowania nowości, podsumowano także i zamiany, jakie zaszły w tej grze w ciągu ostatnich sześciu miesięcy.

 

Zgodnie ze słowami Joela Bylosa, dyrektora kreatywnego Conan Exiles, „Mroźna Północ” rozpocznie II fazę wczesnego dostępu, która to ma przygotować ten tytuł na premierę zapowiedziana na początek 2018 roku.

Od chwili debiutu na Steam Early Access, ekipa pracowała niestrudzenie nad dodawaniem nowych zawartości, ulepszeniu mechaniki i usuwaniu błędów oraz exploitów. W tym czasie dodano machiny oblężnicze, podziemne loch, system farbowania, nowe zbroje i bronie, mnóstwo elementów dekoracyjnych, system do obrony przed avatarami, nowe elementy do budowania fortes oraz wiele innych rzeczy.

Rozszerzenie „Mroźna Północ” nie tylko powiększy świat Conan Exiles o ponad 70%, ale i wprowadzi wiele istotnych zmian.

Znacznie ulepszono AI przeciwników, dzięki czemu staną się oni jeszcze bardziej niebezpieczni. Zmieniono łupy, jakie można zdobyć w Conan Exiles, i nie chodzi tutaj tylko o przedmioty wypadające z zabitych przeciwników, ale i te które znaleźć można w licznych skrzyniach ze skarbami poukrywanych w świecie. W związku z tymi zmianami, gracze singleplayer otrzymają teraz możliwość wyboru stopnia trudności gry.

Wszyscy wygnańcy rozpoczną teraz swoją przygodę w Conan Exiles ze specjalnym dziennikiem, który to ma za zadanie odpowiednio poprowadzić graczy, szczególnie tych nieobeznanych z grami z gatunku survival. W tej chwili dziennik ma jedynie pięć rozdziałów, ale w przyszłości ma pojawić się ich znacznie więcej.

Także i walka w Conan Exiles zostanie dość mocno zmieniona. Rozdzielono lekkie i ciężkie ataki, co znacznie powinno poprawić walkę, a do tego mają one teraz nowe animacje. Oprócz tego usunięto bieganie w czasie walki, a także dodano nowe uniki w bok i w tył, a w przyszłości w grze pojawią się ataki związane z szarżą na przeciwnika.

Conan Exiles stanie się jeszcze bardziej wymagający, a to dzięki nowemu systemowi, jaki zawita do gry wraz z rozszerzeniem – temperatura ciała. Wpływ na nią będzie mieć kilka czynników: pogoda, wyposażone ciuchy, pożywienie, a nawet elementy dekoracyjne w fortach – zbyt wiele pochodni i możecie dostać udaru.

Jeśli postaci będzie zbyt zimno, to zobaczycie następujące debuffy:

  • Zamrażanie I – zwiększa głód;
  • Zamrażanie II – zmniejsza max HP i dodaje element wizualny;
  • Zamrażanie III – zmniejsza świadomość;
  • Frostbite – zadaje obrażenia.

Jeśli postaci będzie zbyt ciepło, to zobaczycie następujące debuffy:

  • Przegrzanie I – zwiększa pragnienie;
  • Przegrzanie II – zmniejsza nośność postaci i powoduje utratę wzroku;
  • Przegrzanie III – Zmniejsza szybkość regeneracji wytrzymałości;
  • Udar – zadaje obrażenia.

 

Wraz z premierą „Mroźnej Północy” oraz zapowiedzianym na ten sam dzień resetem postępu graczy (wipe), studio Funcom postanowiło także udostępnić pięć rodzajów serwerów oficjalnych:

  • PvP Fast – zwiększona progresja, budynki mogą być niszczone tylko w określonych godzinach;
  • PvP Normal – normalna progresja, budynki mogą być niszczone tylko w określonych godzinach;
  • PvP Mayhem – szybka progresja, budynki można niszczyć o dowolnej porze dnia i nocy;
  • PvE Fast – zwiększona progresja, nie można atakować budynków i innych graczy;
  • PvE Normal, normalna progresja, nie można atakować budynków i innych graczy.

Darmowe rozszerzenie „Mroźna Północ” udostępnione zostanie już w najbliższą środę, 16 sierpnia. Oprócz tego gra ta zadebiutuje tego samego dnia na Xbox One Game Preview i kosztować będzie 35$. Docelowo, premiera Conan Exiles na PC, PS4 i Xbox One zapowiedziana została na początek 2018 roku.

To jak, zarezerwowaliście już czas na zwiedzanie „Mroźnej Północy”?

 

Poprzedni artykułH1Z1: King of the Kill zmienia się, #CombatUpdate już na serwerze testowym
Następny artykułEdengrad ulepsza ekonomię i rolnictwo