Olbrzymia popularność PlayerUnknown’s Battlegrounds, ale przede wszystkim umożliwienie handlu skórkami na rynku Steam, przyczyniło się do pojawienia się grze botów AFK.

Mają one tylko jedno zadanie: wejść do meczu, wylądować, poczekać aż je ktoś zabije i zgarnąć cenne obecnie BP, za które zakupuje się skórki. A trzeba powiedzieć, że PUBG bardzo ułatwia zadanie botom, bo nie tylko automatycznie wyrzuci ich z samolotu pod koniec trasy, ale i otworzy spadochron, jeśli postać nadal tego nie zrobiła. Po wylądowaniu, każda kolejna minuta nagradza bota większą ilość BP, ale nawet jeśli zginie zaraz po wylądowaniu, to i tak zgarnie pomiędzy 50-70 punktów. Zważywszy na to, że jeden cykl nie trwa więcej nić pięć minut, to sami policzcie ile BP można zarobić przez godzinę.

Jak widać, tam gdzie w grę wchodzą spore pieniądze (patrząc na ceny co niektórych skórek), pojawiają się też i rozwiązania umożliwiające ich zarabianie, bez konieczności ciągłego siedzenia przy komputerze. Nie wspominam już o tym, że psuje to rozgrywkę innym graczom…

Dobra wiadomość jest taka, że problem ten w końcu został zauważony przez twórców PlayerUnknown’s Battlegrounds. W trakcie PAX West 2017, producent gry – Chang-Han Kim, zapowiedział, że studio Bluehole szykuje się do walki z botami AFK. I chociaż zgodnie z jego słowami tylko niewielka część kont związana jest z AFK-farmieniem BP, to już teraz developerzy pracują nad tym, by wdrożyć pewnego rodzaju zmiany mające powstrzymać tę działalność.

Jest to coś, czym na pewno się zajmiemy.

Na ten moment nie wiadomo w jaki konkretnie sposób Bluehole ma zamiar walczyć z tym problemem, ale może to być kwestia zmiany sposobu w jaki gracze zdobywają punkty lub też uniemożliwienie AFK.

Sami gracze mają wiele różnych pomysłów, począwszy od braku BP w przypadku śmierci zaraz po wylądowaniu, konieczność podniesienia chociaż jednego elementu wyposażenia, aż po zmianę w systemie naliczania tych punktów. Są też i nieco szalone pomysły, jak na przykład wprowadzenie CAPTCHA aby móc otworzyć spadochron – ten numer chyba jednak nie przejdzie.

Niestety, ale usunięcie automatycznego wyskakiwania z samolotu i otwierania nie pomoże, bo dobrze wiadomo, że boty bez najmniejszego problemu będą za jakiś czas umiały wcisnąć F.

No cóż, w tej chwili graczom PlayerUnknown’s Battlegrounds  pozostaje czekać na wprowadzenie zmian.

A wy macie jakieś interesujące pomysły, w jaki sposób twórcy mogą walczyć z AFK-botami?