Dwa tygodnie temu Daybreak Games Company, ku zaskoczeniu wielu fanów survivalu H1Z1: Just Survive, podjęło decyzję o usunięciu pierwszego członu nazwy i pozostaniu przy nazwie Just Survive.

Bardzo dziwny ruch, zważywszy na to, że to właśnie w tej grze są zombiaki i wirus H1Z1, ale cóż zrobić. 15 sierpień to także dzień, kiedy na serwery Live Just Survive wprowadzono kawałek mapy Badwater Canyon oraz wiele nowych systemów. Podczas gdy część graczy zrezygnowała z gry, to wielu wiernych fanów wierzących w nową wizję twórców, nadal zapoznaje się z nowymi funkcjami i ukształtowaniem obszaru Pinemill Reservoir.

Teraz, gdy Badwater Canyon jest już ogólnodostępne, nadszedł czas, kiedy ekipa Just Survive postanowiła podzielić się z graczami planami dotyczącymi kolejnych aktualizacji dla tej gry. Poniżej znajdziecie listę funkcji oraz wstępny harmonogram kolejności ich wprowadzanie, jaki zaplanowali developerzy. Pamiętajcie jednak, że pewne rzeczy mogą ulec zmianie.

FAZA I

Poniższe elementy wprowadzone zostaną do gry tak szybko, jak to możliwe:

  • Dodatkowe serwery PvE – 180 nowych serwerów PvE powinno zostać włączonych w przeciągu najbliższych dwóch tygodni;
  • Buff drewnianych elementów twierdz – drewniane elementy będą mieć zmienione statystyki, a w szczególności znacznie zwiększona odporność na broń do walki wręcz. Spodziewać się można także obniżenia kosztu materiałów, tak aby gracze szybko mogli wzmocnić nowo zakupioną lokację.
  • Metalowe elementy twierdz – to drugi, znacznie mocniejszy tier komponentów do budowy baz, który na dokładkę jest odporny na obrażenia zadawane bronią do walki wręcz. Na serwer testowy trafią już za kilka tygodni, a niedługi po tym na serwery Live.

 

FAZA II – nowości

Prace nad tymi funkcjami trwają i trafią one do gry dopiero po tym, jak na serwery Live trafia metalowe elementy do budowy twierdz.

  • Wsparcie Klanu

Długo oczekiwane wsparcie klanów w końcu zawita do Just Survive i odegra ważną rolę w kilku innych funkcjach. Chociaż pierwszy etap obejmować będzie jedynie podstawy takie jak zapraszanie, uprawnienia i rangi, to znajdzie się wśród nich także i bank gilidiowy, który umożliwi deponowanie Golden Eagle Coins.

  • System Reputacji

Dzięki tej funkcji gracze i ich klany będą zdobywać oraz tracić reputację w zależności od swoich poczynań w grze. Aby utrzymać lokację na twierdzę, wymagana będzie reputacja. Udane rajdy zwiększą reputację, ale gdy obrońcy twierdzy przegrają walkę, to utracą reputację. Jesli gracz lub klad straci zbyt wiele reputacji, starci poparcie lokalnych wojskowych i utraci prawo do lokacji twierdzy.

Także i funkcjonalność osłon obronnych po rajdzie będzie powiązana z reputacją, a ich czas trwania zmieniać się będzie w zależności od ilości udanych rajdów. Dzięki temu utrzymanie lokacji na twierdzę będzie wymagało potężnego, wspólnego wysiłku wszystkich klanowiczów.

  • Skrytka z zapasami w twierdzy (Supply Cache)

Supply Cache będzie podstawowym celem ataków na twierdzę, a zniszczenie tego obiektu automatycznie spowoduje wygranie/ przegranie rajdu w zależności od strony. Jeśli obrońcy ochronią skrytkę, zachowają swoja reputację i tym samym ugruntowują własność lokacji pod twierdzę. Natomiast, jeśli skrytka zostanie zniszczona zanim zakończy się czas rajdu, to straca reputację, a właściciele twierdzy będą krok bliżej do bezdomności.

  • Barykadowanie drzwi

Możliwość zabarykadowania się w domu, jest dla niektórych graczy etapem w drodze po własna twierdzę, ale obecnie to zabezpieczenie jest mieczem obosiecznym. ta fukncka pozwoli Wam an dodanie zniszczalnego zamka do drzwi, aby wzmocnić je przed intruzami, co pozwoli na zabezpieczenie domków i innych budynków.

  • Kajdanki

Ulubiony element wielu graczy powróci!

 

FAZA III – nowości

Niektóre z poniższych elementów, takie jak kolejne regiony, są w połowie cyklu produkcyjnego, a nad innymi prace dopiero się zaczynają. Te elementy trafią do gry dopiero po wprowadzeniu tych z fazy 2.

  • Nowy region – Resolution Ridge

Resolution Ridge jest zlokalizowany w północno-zachodniej części mapy, w nieczynnej kalderze wulkanu. Główne atrakcje to stajnia koni, kwatery dla podróżnych, miejsce katastrofy śmigłowca i kolejna baza wojskowa.

  • Nowy region – Soda Rock Springs

Soda Rock Springs zlokalizowane jest w południowo- zachodniej części mapy i jest najbardziej znane z miasta i dzielnic mieszkalnych.

  • Zaawansowany system kupców

Oferta pułkownika Morana udostępniona zostanie graczom dysponującym odpowiednia ilością monet i do kupienia będzie nie tylko podstawowy ekwipunek oraz narzędzia, ale i sprzęt na wyższym poziomie, taki jak na przykład bronie.

  • Nowe bronie i przedmioty

W świecie znajdziecie wyższe poziomy istniejących broni oraz przedmiotów, z lepszymi statystykami i nowymi funkcjami, takimi jak laserowe celowniki i lunety, a także większe bronie mogące pomóc w zniszczeniu twierdz.

  • Nowa symulacja ciała

Symulacja ciała, która zarządza zdrowiem, nawodnieniem, głodem, wytrzymałością i komfortem, zostanie całkowicie przerobiona. Z racji tego, że symulacja ciała ma kluczowe znaczenie w przetrwaniu, spodziewać się można, że zmiany będą mieć duży wpływ na to jak gracze cenią jedzenie, wodę, schronienie, a nawet odzież w grze.

CECHY NPC

Poniższe elementy wymienione zostały osobno, ponieważ najprawdopodobniej ich czas wprowadzenia będzie przesuwane, a do tego można spodziewać się wielu istotnych iteracji.

  • Opancerzone zombie

Pierwszy z ulepszonych zombiaków – Opancerzony Zombie, będzie przeraźliwym wrogiem. Kevlar i hełm oznaczają, że pokonanie go będzie wymagać czasu.

  • Zachowanie i przemieszczanie się zombie oraz dzikich zwierząt

Trudniej będzie polować na dziką zwierzynę, a zombie będą przerażające na bliskim zasięgu. Zaliczają się tu takie ulepszenia jak zdolność poruszania po trudnym terenie oraz wnętrzach.

  • Lokacje ze specjalnym łupem i zombiakami

Niektóre miejsca powinny stwarzać większe zagrożenia niż inne. Nagrody powinny być skalowane do takich zagrożeń, zapewniając, że jeśli walczy się z hordą zombie w drodze do lodówki, to znajdzie się w niej więcej rzeczy, a nie tylko konserwę.

  • Hordy zombie

Podczas gdy gracze coraz bardziej przystosowują się do przeżycia na Badwater Canyon, zombie staja się mniejszym zagrożeniem. Dlatego tez ekipa Just Survive ma w planach wprowadzić migrujące hordy zombie, które zmuszą graczy do ucieczki, znalezienie schronienia lub też walki o przetrwanie.

Oczywiście widoczna powyżej lista, to tylko główne elementy nad którymi pracuje ekipa Just Survive. Każda kolejna aktualizacja to także dodanie nowych, mniejszych funkcji, a także wielu poprawek i balansowanie rozgrywki.

 

P.S. Zapraszam także do polubienia strony BabaGra.pl na FB.  Na stronie znajdziecie także opis wielu innych gier z gatunku survivali. Może coś Was zainteresuje ? Zapraszamy także do polskiej grupy na FB poświęconej H1Z1: Just Survive.