Już niedługo na Steam Early Access zawita kolejny survivalSurvive the Nights, który zgodnie ze słowami twórców ma być prawdziwym wyzwaniem.

Tworzony przez małe studio a2z Intearctive tytuł, oferować będzie wiele unikalnych funkcji. I o ile nie będzie tutaj możliwości wybudowania własnej bazy, to wszystkie znajdujące się na mapie budynki będzie można ufortyfikować, zamieniając je w prawdziwe twierdze strzegące graczy przed przeciwnikami. W sumie ponad 400 budynków, które można otoczyć najprzeróżniejszymi pułapkami, wliczając w to tnące ostrza, czy też wybuchowe butle gazowe!

Pierwsza wersja mapy będzie mieć standardową wielkość 64 km2, ale w przyszłości spodziewać się można, że jej powierzchnia zostanie zwiększona. Dzięki wykorzystaniu silnika Unity, już na obecnym etapie pre-alpha testów, tytuł ten wygląda zaskakująco dobrze. Co ciekawe, pierwotnie zasięg widzenia ustawiony był na 1000 metrów, ale dzięki trwającym cały czas pracom nad optymalizacją i wydajnością gry, zasięg ten zwiększono do 10.000 metrów!

Poniższe zdjęcia pokazują, jak prezentuje się obecnie gra na ustawieniach najniższych (low) oraz najwyższych (ultra). Musicie przyznać, że wygląda to cudnie 🙂

W ostatnim czasie twórcy wprowadzili do Survive The Nights wiele ulepszeń, takich jak na przykład możliwość skontrolowania przedmiotu w dłoni, bez wyskakującego okienka zasłaniającego widok. Oprócz tego na podstawie opinii pierwszych osób, które miały szansę przetestować te produkcję, dodano także wskazówki na drzewach pokazujące gdzie należy uderzać, aby je ściąć. Przejście przez krzaki spowoduje spowolnienie postaci, a do tego wydaje dźwięk szelestu słyszalny przez innych graczy oraz znajdujące się w pobliżu zombiaki.

Niestety, w pierwszej fazie testowania, na serwerze znajdzie się maksymalnie 30 graczy – chodzi tutaj twórcom o wywołanie poczucia osamotnienia i zagubienia. Oczywiście osoby, które zdecydują się na wynajęcie prywatnych serwerów, otrzymają dostęp do całej gamy ustawień.

Jak na razie znalazłam tylko dwa minusy. Wiem, że zaraz ktoś z Was napisze, że się czepiam, ale na początku nie będzie żeńskich modeli postaci. Nie cierpię grać facetami, ale cóż zrobić… Druga rzecz to czas trwania dnia i nocy. W tej chwili jest to 30 minut na dzień i 30 minut na noc. Oznacza to, że 24 godziny w „real life” to 24 dni w grze, a to oznacza, że pory roku zmieniać będą się co cztery dni. Troszkę szybko i mam nadzieję, że w przyszłości zostanie to lekko zmienione.

Z innych ciekawych funkcji, jakie zaoferuje ta gra wspomnieć muszę o konieczności utrzymania zdrowia psychicznego. Zabijanie innych graczy, spożywanie nieświeżego pożywienia, czy też zbyt długie przebywanie wśród zombie – to wszystko powodować będzie, że postać użytkownika zacznie wariować, mieć halucynacje, a koniec końców może i popełnić samobójstwo. Dodajcie do tego system kaloryczny spożywanych posiłków, realistyczny system nawodnienia i możliwość choroby.

Ten survival zapowiada się naprawdę ciekawie i wymagać będzie od gracza sporej wytrzymałości psychicznej.

Kiedy będzie dostępna? W tej chwili trwają pierwsze wewnętrzne testy do uczestnictwa w których zaproszono część fanów. Maja one potrwać około 2-3 tygodni, po czym pierwsza wersja Survive the Nights udostępniona zostania na Steam wszystkim osobom, które wsparły ten tytuł. Dopiero po kolejnych kilku tygodniach, grę będzie można zakupić na Steam Early Access.

Jeśli chcielibyście wziąć udział w pierwszych testach tej produkcji na Steam, to nadal macie szansę – wystarczy zamówić ten tytuł na Humble Bundle.

Ręka do góry kogo z Was zainteresował ten survival 🙂

Poniżej zamieszczam zdjęcia z trwających obecnie zamkniętych pre-alpha testów – przyznajcie, że już na tym etapie gra wygląda pięknie. Kliknijcie aby je powiększyć 🙂