Małe, bo tylko sześcioosobowe, studio a2z Interactive tworzy bardzo ciekawie zapowiadający się survival z elementami sandboxa, zatytułowany Survive the Nights [strona oficjalna].

Jak wiele innych gier z tego gatunku, także i akcja tej osadzona została na post-apokaliptycznej wyspie wypełnionej zombiakami oraz innymi groźnymi stworzeniami. To co jednak zdecydowanie odróżnia ten tytuł od innych survivali, to ilość możliwości i unikalnych funkcji do jakich będą mieć dostęp użytkownicy.

Owszem, może i grafika nie wygląda zbyt ciekawie, ale powiedzcie mi, który inny wieloosobowy survival wymaga od graczy dbania nie tylko o zdrowie fizyczne, ale i o psychiczne?

Zabijanie innych graczy, spożywanie nieświeżego pożywienia, czy też zbyt długie przebywanie wśród zombie – to wszystko powodować będzie, że postać użytkownika zacznie wariować, mieć halucynacje, a koniec końców może i popełnić samobójstwo… Oczywiście są sposoby aby temu zapobiec. I to bardzo proste: wystarczy się zdrowo i regularnie odżywiać.

A jeśli o odżywianiu mowa, to w Survive The Nights zobaczymy interesujący system kaloryczny, dzięki któremu postać wytrzyma bez jedzenia nawet i kilka dni, ale z każdą kolejną godziną będzie coraz bardziej powolna oraz osłabiona. Dodajcie do tego realistyczny system nawodnienia, buffy uzyskiwane przy dobrym odżywianiu oraz możliwość rozchorowania się po zjedzeniu nieświeżego posiłku, i mam nadzieję, że przyciągnęłam Waszą uwagę.

Na mapie o wielkości 64 km kw. znajduje się obecnie ponad 100.000 obiektów, z czego z ponad połową gracze mogą wejść w interakcje – i nie mówię tutaj o rzeczach wytworzonych przez graczy oraz pojawiających się łupach. Ponad 21.000 drzew może zostać ściętych, 400 budynków może zostać zwiedzonych, zabezpieczonych i ufortyfikowanych, kuchenki można wykorzystać do gotowania, a w kominkach rozpalić ogień . Dodajcie do tego pojazdy, w których nie tylko można przewozić znalezione łupy i surowce, ale i mieszkać, jeśli zajdzie taka potrzeba.

Oprócz tego w Survive The Nights znajdziecie rozbudowany system elektryczności, rzemiosła oraz uprawy roślin. Muszę wspomnieć także o pełnym cyklu pogodowym – cieplejszym lecie i chłodniejszej zimie, a także o różnicach w zachowaniu zombie w zależności od pory dnia. O ile za dnia jest w miarę bezpiecznie, to gdy nadchodzi noc, należy pomyśleć o schronieniu.

Jestem pewna, że nie wspomniałam jeszcze wielu innych rzeczach jakie obecne będą w tym tytule, ale i tak uważam, że tytuł ten jest wart Waszej uwagi, szczególnie jeśli lubicie gry survivalowe. Zgodnie ze słowami twórców, jeszcze latem Survive The Nights pojawi się na Steam Early Access. W oczekiwaniu na ten moment, zamieszczam poniżej kilka zwiastun i film prezentujący rozgrywkę.

Nie zniechęcajcie się patrząc na grafikę. Spójrzcie na te wszystkie możliwości, jakie oferować będzie ten tytuł w przeciwieństwie do innych, będących od wielu lat we wczesnym dostępie, survivali.

P.S. Dzięki za info Michał N.

 

 

12 KOMENTARZE

  1. Nic ciekawego kolejna gra typu survival jakich setki nie lepiej zrobic survival TYLKO singleplayer?

    • w ktorym survi znalazles dbanie o stan psychiczny ktory ma wplyw na przebieg rozgrywki. polec mi a bede Ci wdzieczny!

      • H1Z1 – ale obecnie gry nie polecam. A poza tym – survival jako singleplayer to niestety – moim zdaniem! – straaaaszne nudy! Podobnie jak survival online, ale PvE.

        • Oj się nie zgodzę. Survival singleplayer jest świetny, jeśli jest dobrze zrobiony – the long dark, don’t starve, subnautica chociażby.

          A w H1Z1 dbanie o stan psychiczny? Z tego co pamiętam to tylko Smed o tym gadał i nic poza tym, a gadane to on miał i ma 😀

  2. to dbanie o stan psychiczny…. pierwszy raz sie spotkalem! co mnie boli to brak widoku z 3 osoby ale moze to i atut?

  3. „Nie zraźcie się grafiką” Co w niej takiego złego? Nie wygląda to na tyle dobrze, żeby wymagało mega dobrego PC ale na tyle ładnie, że na pewno będzie można przyjemnie w to pograć.
    Jak to napisałaś, to spodziewałem się typowych kwadratów, grafiki jak z gier z 1995-2000 roku xd

  4. Może i grafika nie jest świetna, ale te animacje, ten klimat, zapowiada się naprawdę świetna gra, o ile nie skończy jak dayz lub h1z1.
    Tylko ten system strzelania z pistoletu itd trochę sztywny, gdyby go poprawić i dodać trochę realizmu to byłoby cudnie.

Comments are closed.