Kilka dni przed Świętami, we wczesnym dostępie na Steam zadebiutował kolejny survival – Survive the Nights od małego studia a2z Interactive. Fani tego gatunku z pewnością powinni zwrócić na niego uwagę.

W przeciwieństwie jednak do innych survivali debiutujących w Early Access na tej platformie, premiera Survive the Nights nie była nagłaśniana przez jego twórców. Tak naprawdę, to jest to tzw. „cicha premiera” i gra ta nie będzie pokazywana nawet w wynikach wyszukiwania. Dlaczego? Ekipa ze studia a2z Intetearctive uważa bowiem, iż obecna wersja nie jest ostatecznie dopracowana by móc ją udostępnić większej publiczności, a wejście gry na Steam związane jest z wypełnieniem obietnicy wobec osób, które wsparły ten projekt na Kickstarter.

Na ten moment wiele rzeczy uwidocznionych na starszych zwiastunach Survive the Nights, nie działają.

Zwiastun odzwierciedla nasze nadzieje na wersję alfa, a teraz mamy pre-alfa. Podczas gdy wszystkie mechaniki zaprezentowane na powyższym zwiastunie działają, to jednak nie będą dostępne w pierwszej wersji.

Poniżej znaleźć możecie listę najważniejszych funkcji, których nie ma w obecnej wersji publicznej, ale będą dostępne w pełnoprawnej wersji alfa:

  • Fortyfikacje – Stary system statyczny jest w trakcie zastępowania go systemem „free placement”. To będzie jedna z pierwszych funkcji, jaka dodana zostanie do gry, gdy tlko obecna wersja stanie się stabilna. Gracze mogą obecnie zamknąć drzwi oraz kontenery, a większość okien jest zakryta.
  • Pojazdy – Pojazdy działają w wersji developerskiej, ale nie są niezbędne do funkcjonowania w pierwszej wersji gry, Dodane zostaną, gdy obecna wersja będzie stabilna i wprowadzony zostanie system przetrwania.
  • Temperatura – Podczas gdy pory roku są obecne, to zmiany temperatury nie mają jeszcze wpływu na graczy.
  • Łowiectwo i Pułapki – Łowiectwa i pułapek nie ma obecnie w grze. Te dwie mechaniki wprowadzone zostaną po fortyfikacjach razem z łowieniem ryb.
  • Urządzenia – Elektryczność działa, ale lodówki i piece jeszcze nie.

Oprócz tego ekipa a2z Interactive zamieściła na forum długą listę funkcji, które muszą zostać ulepszone i znalazły się na niej między innymi: AI zombie oraz ich zachowanie zależne od pory dnia, pojawianie się łupów i ich różnorodność, latarki, walka bronią, konsumpcja pożywienia, bandażowanie i leczenie, chat, zasilanie struktur, system statystyk oraz zdrowia mentalnego.

Jeszcze wiele do zrobienia, ale już teraz tytuł ten zapowiada się bardzo interesująco. Jeśli chcecie pomóc w jego rozwoju, to możecie zakupić Survive the Nights na Steam – musicie jednak wziąć pod uwagę wszystkie te punkty, które wymieniłam wyżej.