Na dzisiaj zaplanowano  kolejna olbrzymia aktualizację w Fortnite, która wprowadzi zmiany zarówno dla trybu PvE – Ratowanie świata, jaki i darmowego Battle Royale.

Zgodnie z informacją zamieszczoną na forum gry, serwery wyłączone zostaną o godzinie 10:00 rano czasu polskiego na maksymalnie 2 godzinki.

Wersja 1.7.1 poprawia ogólną stabilność i zwiększa komfort gry zarówno w kampanii Ratowanie Świata, jak i w trybie Battle Royale. Ponadto ponownie włączono obsługę sprzętu pod DirectX 10. Aktualizacja ta poprawi również wydajność u graczy na komputerach PC o niższych parametrach, a do tego uruchomiano BattlEye – system wykrywania oszustów, który od dawna sprawdza się w takich grach jak H1Z1: King of the Kill, PlayerUnknown’s Battlegrounds, ARK: Survival Evolved, PlanetSide 2 i wielu innych.

Fanów Fortnite: Battle Royale z pewnością ucieszy informacja, że w grze pojawią się statystyki! Znaleźć je będzie można w zakładce statystyk na ekranie głównym. Dobra wiadomość jest taka, że statystyki były zapisywane przez twórców od dnia premiery tego trybu, więc z pewnością zobaczycie swoje największe zwycięstwa. Niestety na rankingi trzeba będzie jeszcze poczekać.

Jeśli chodzi o tryb PvE w Fortnite: Ratowanie Świata, to zwiększono obrażenia zadawane przez umiejętności oraz poziom zdrowia i osłony u wszystkich bohaterów. Zmiana ta ma niewielki wpływ na niższych poziomach, lecz znacznie wzmocni graczy, którzy dokonali już sporych postępów w kampanii. Także i potwory na wyższych poziomach otrzymały wyższy poziom zdrowia i siłę obrażeń, więc warto mieć to na uwadze. Oprócz tego twórcy wprowadzili szereg zmian w trybie Hordobicia i od dzisiaj Ci bardziej doświadczeni gracze, nie będą musieli po raz kolejny przechodzić niższych poziomów trudności, aby znaleźć godne siebie wyzwanie.

Poniżej zamieszczam pełną listę zmian.

Ogólne

  • Wprowadzono BattlEye

Battle Royale

Rozgrywka

  • Bojowy bus teraz szybciej przemieszcza się po mapie.
  • Zwiększono grawitację podczas skoku z busa, co zmniejszy maksymalny zasięg ruchu w poziomie.
  • Ostatnia strefa bezpieczna przed burzą zamknie się teraz całkowicie, zamiast zachowywać promień 10 cm.
  • Obrażenia od burzy nie będą teraz przerywać przeszukiwania zrzutów zaopatrzenia.
  • Poprawiono interfejs lobby przed grą – dodano komunikaty o serwerze czekającym na połączenie ze strony graczy i startującym bojowym busie, gdy lobby jest pełne.
  • Usunięto błąd sprawiający, że lotnia czasami nie otwierała się automatycznie na odpowiedniej wysokości.
  • Usunięto błąd sprawiający, że zrzuty zaopatrzenia zawisały w powietrzu po zniszczeniu budowli gracza, na której wylądowały.

Bronie

  • Zmiany w stosunku do ostatniej aktualizacji z 6 października:
    • Zwiększono obrażenia samopowtarzalnych karabinów snajperskich o 50%;
    • Zmniejszono obrażenia karabinów snajperskich z lunetą o 33%;
    • Zmniejszono obrażenia zadawane przeszkodom przez granaty, granatniki i wyrzutnie rakiet z 450 do 375;
    • Wydłużono czas przeładowania wyrzutni rakiet o 20%;
    • Zwiększono obrażenia pistoletów maszynowych o 10%;
  • Zmieniono nazwy kilku broni
    • Zmieniono nazwę „karabin samopowtarzalny” na „karabin szturmowy (krótkie serie)”;
    • Zmieniono nazwę „pistolet samopowtarzalny” na „pistolet”;
    • Zmieniono nazwę „strzelba samopowtarzalna” na „strzelba taktyczna”;
  • Usunięto błąd uniemożliwiający uszkodzenie zrzutów zaopatrzenia z broni wybuchowej;
  • Usunięto błąd sprawiający, że strzelba-pompka czasami strzelała dwukrotnie;
  • Usunięto błąd sprawiający, że granaty czasami nie zadawały obrażeń;
  • Usunięto błąd sprawiający, że efekty trafień pocisków były widoczne tylko dla graczy w bezpośredniej bliskości;
  • Usunięto błąd powodujący znikanie celownika broni;

Gra w parach/oddziałach

  • Eliminacja zostanie teraz zaliczona na konto gracza, który powali wroga, niezależnie od tego, kto dobije powalonego;
  • Zwiększono poziom zdrowia po ocuceniu ze stanu powalenia;
    • Zwiększono zdrowie z 25 do 30;
  • Osłona nie chroni już powalonego gracza przed obrażeniami;
    • Gracz zachowuje pozostałą osłonę po reanimacji przez towarzysza drużyny;
  • Obrażenia na skutek trafienia przez towarzyszy z drużyny spowodują teraz teraz wyświetlenie prawidłowych efektów trafienia;
  • Usunięto błąd powodujący w niektórych przypadkach wyświetlenie nieprawidłowego miejsca oddziału pod koniec gry;
  • Usunięto błąd sprawiający, że powaleni gracze odbijali się od opon;
  • Usunięto błąd sprawiający, że pułapki odrzucały powalonych graczy;

Interfejs

  • Na ekranie końca gry znajduje się teraz przycisk zgłaszania graczy;
  • Obrażenia krytyczne u graczy z osłoną są teraz wyświetlane na niebiesko, tak jak inne trafienia w osłonę;
  • Kolory znaczników graczy w trybie gry w parach/oddziałach są teraz wyświetlane w ten sam sposób;
  • Znaczniki graczy na minimapie będą teraz miały kolor przypisany graczowi (wcześniej znaczniki wszystkich graczy miały kolor jasnoniebieski);
  • Zmieniono ikonę upuszczenia na ekranie ekwipunku z obrazka śmietnika na „strzałkę upuszczenia”, aby lepiej zilustrować jej cel;
  • Można teraz upuścić tylko jeden przedmiot ze stosu – wystarczy przeciągnąć go z przytrzymaniem klawisza „Shift”;
  • Gracze nie będą już wyświetlani jako wyeliminowani, gdy wczytują mapę;
  • Usunięto błąd uniemożliwiający wyeliminowanym graczom wpisywanie tekstu w opcji wysłania uwag przy pomocy kontrolera.

Świat gry

  • Dodano nazwy istniejących miejsc na mapie:
    • Pomidorowy Przysiółek
    • Stęchły Skład
    • Słony Strumień
  • Dodano kilka budowli w pobliżu Pomidorowego Przysiółka;
  • Dodano nowe miejsca, w których mogą pojawić się łupy, są to: północny i południowy most na rzece, a także Samotna Stróżówka i skład kontenerów na zachodzie;
  • Usunięto blokady w niektórych piwnicach, uniemożliwiające dostęp do podziemnych skrzyń i łupów;
  • Usunięto błąd sprawiający, że drzewa lewitowały nad ziemią;
  • Poprawiono kilka drzew, których wcześniej nie można było uszkodzić;
  • Wprowadzono szereg ogólnych poprawek i ulepszeń do świata gry.

PvE – Ratowanie Świata

Rozgrywka

  • Hordobicie
    • Postępy w grze są teraz określane na podstawie postępów gracza w kampanii Ratowanie Świata;
      • Jeśli gracz ukończył Posterunek w Deskogrodzie 3 w kampanii Ratowanie Świata, cały obszar Kamiennego Lasu i pierwsze trzy strefy Deskogrodu zostaną odblokowane w trybie Hordobicia;
    • Zadania mają teraz minimalny poziom trudności zamiast wymaganego;
      • Jeśli w opisie misji widnieje „Ukończ wyzwanie 3 w strefie o poziomie 9”, wyzwanie to można teraz zaliczyć w dowolnej strefie o poziomie trudności 9 lub wyższym, nie tylko w strefie o poziomie dokładnie 9;
    • Wszystkie wyzwania w strefie 1, 2, lub 3 stopnia zostaną odblokowane od razu po wejściu do niej;
    • Wszystkie fragmenty Rubieżnika teraz pojawiają się ponownie między falami hordy;
    • Fragmenty Rubieżnika pojawiały się zbyt daleko w trybie hordy;
  • Usunięto błąd sprawiający, że wybór ewolucji pomiędzy wariantem mrocznym i obsydianowym zawsze domyślnie padał na wariant obsydianowy;
  • Usunięto błąd uniemożliwiający graczom umieszczenie kilku stosów zasobów budowlanych lub amunicji w magazynie burzowej tarczy;
  • Usunięto błąd powodujący maksymalne nasycenie obrazu w misjach nocnych na pewnych modelach kart graficznych;
  • Usunięto błąd sprawiający, że gruchotacze szarżowały za daleko po zniszczeniu budowli lub przeszkody, jeśli w okolicy nie było żadnego celu;
  • Usunięto błąd sprawiający, że wspólne dla członków ekipy wartości Formy, Ofensywy, Rezystancji i Technologii były ograniczone do niższego pułapu, niż zamierzano;
  • Zmieniono zasięg rozstawienia teleportera: początkowy zasięg rozstawienia zwiększono do 15 pól, a wzrost zasięgu z każdym ulepszeniem zmniejszono do 5 pól.

Bohaterowie

  • Usunięto błąd sprawiający, że MISIU i Wieże Elektryczne na wyższym poziomie zabijały potwory jednym atakiem i mogły zostać uszkodzone na skutek efektów w rodzaju pszczół i trujących chmur;
    • MISIU i Wieże Elektryczne wykorzystują teraz model uszkodzenia przeszkód zamiast modelu obrażeń postaci;
      • Zwiększono poziom zdrowia MISIA, Wieży Elektrycznej i BAZY;
  • Zwiększono wartości obrażeń zdolności, zdrowia i osłony u wszystkich Bohaterów;
    • Wszystkie te wartości rosną zależnie od klasy rzadkości Bohatera;
      • Rosną one o 10% co 5 poziomów, do maksymalnie 30% dla Bohaterów niepospolitych i 60% dla legendarnych;
    • Wartości te wcześniej były skalowane o stałe wartości powiązane z bronią i w związku z tym niedomagały na wyższych poziomach;
    • Na niskich poziomach bez zmian, wartości rosną stopniowo wraz z poziomem trudności;
    • Na wyższych poziomach zdolności i gadżety bohaterów będą miały większy wpływ na potwory;
    • Na wyższych poziomach bronie będą szybciej ranić potwory;
  • Dostosowano poziom zdrowia i siłę obrażeń przeciwników do zmian w skalowaniu Bohaterów;
    • Na niskich poziomach bez zmian;
    • Wartości rosną stopniowo wraz z poziomem trudności;
    • Na wyższych poziomach potwory będą ranić graczy trochę wolniej;
  • Zdolność Szarża nie zostanie już przedwcześnie przerwana, jeśli użyje się jej do ataku na szarżującego gruchotacza.

Oprócz tego ekipa Fortnite usunęła mnóstwo innych błędów, w tym wiele literówek, a także wprowadziła ulepszenia związane z optymalizacją wydajności gry. Nadal niestety sprawdzane są doniesienie o spadku klatek na terenach o gęstej roślinności, więc na te poprawki trzeba jeszcze poczekać.

Pełną listę zmian znajdziecie na stronie Fortnite.