Gracze Miscreated powoli szykują się na kolejna aktualizację, która lada moment może zostać wprowadzona na serwery tego survivala.

Tak naprawdę zastanawiałam się czy w ogóle o tym pisać, bo może się okazać, że zapowiem aktualizację, a tu nagle studio Entrada stwierdzi, że czas ją wprowadzić. Doszłam jednak do wniosku, że część graczy Miscreated może nie wiedzieć jeszcze o planowanych zmianach związanych z budową baz, a konkretnie to chodzi tutaj o wyeliminowanie przez twórców błędów pozwalających na budowę lewitujących/ unoszących się po części baz.

Jak to będzie działać? W rzeczywistości ekipa Miscreated nie wprowadziła żadnych efektów specjalnych związanych z burzeniem baz, a głównie chodzi o to, że jeśli jakiś element bazy nie ma podparcia, to będzie opadać aż takowe znajdzie (skała, ziemia lub inna część bazy). Oprócz tego twórcy zredukowali zasięg budowy bazy w dół od znaku działki z 9m na 4.5m co oznacza, że w końcu nie będzie możliwe aby umieszczać znaki znacznie wyżej od miejsca gdzie budowana jest baza. Zgodnie ze słowami Chrisa Sprance, głównego projektanta Miscreated, wysokość zabudowy w górę pozostała bez zmian.

Czy wprowadzenie tych zmian oznacza, że część bazy może zniknąć? Tak, jeśli części te runą poniżej dolnego limitu znaku działki nie napotykając po drodze żadnego podparcia. Najlepiej pokazuje to chyba to ten obrazek:

Jeśli część bazy w trakcie spadania napotka jakiekolwiek podparcie w postaci na przykład ściany, to zostanie utrzymana.

Co się stanie z improwizowanym i dachami? Jeśli uzyliście ramp aby zbudować dachy, to o ile nie będą one mieć żadnego podparcia, spadną. Dlatego też przed wprowadzeniem tej aktualizacji, warto dobudować tymczasowe wsparcia. Aktualizacja 53 doda także kolumny, które będzie można użyć jako podpór, ale jeśli macie bazę częściowo lewitującą, to raczej nie wykorzystacie ich do jej zabezpieczenia.

Co się stanie z górnymi częściami bazy podczas rajdów, jeśli dolne części wspierające zostaną zniszczone? Zakładając, że zbudowaliście dwie ściany, jedna na drugiej, to górna opadnie zastępując tę zniszczoną, no chyba że będzie mieć podporę w postaci krawędzi innych elementów. Dobrym pomysłem stanie się budowanie baz wykorzystując sposób budowania jak przy stawianiu ściany ceglanej, czyli na zakładkę.

Mam nadzieję, że w miarę dokładnie wytłumaczyłam wprowadzane zmiany w budowie baz, ale jeśli macie jakieś dodatkowe uwagi, to napiszcie je w komentarzach poniżej.

Jakie jeszcze nowości wprowadzone zostaną do Miscreated wraz z aktualizacją 53? Zgodnie z zaprezentowanymi zdjęciami, które zamieszczę poniżej, do gry dodane zostaną nowe budynki, płócienny worek na głowę dla schwytanego przeciwnika, zmieniony zostanie widok przy użyciu maski gazowej, po raz kolejny powiększona zostanie mapa, dodane dźwięki dla modeli żeńskich. Zwiększono także ilość przepisów w świecie, a w szczególności części II na ściany. Twórcy dodadzą także kołysanie broni podczas strzału z biodra, jak i celowania, także czas nauczyć się wstrzymywać oddech.

A co do samej aktualizacji 53 i daty jej wprowadzenia – tak naprawdę nie wiadomo, kiedy może to nastąpić. Ekipa Miscreated natrafiła na kilka poważniejszy błędów, które muszą zostać naprawione, dlatego też należy uzbroić się w cierpliwość.

Powiedziałem, że zbliżamy się do aktualizacji, ale ludzie założyli, że to jeszcze potrwa. Więc niech zakładają co chcą. Nie podajemy daty.

Rozwiązujemy teraz problemy z innymi systemami wchodzącymi w interakcję ze spadającymi elementami baz: generatory, światła, itd. Jak na razie wydaje się, że większość działa poprawnie, ale niestety druty pozostając w miejscu podobnie jak i źródła światła. Sama lampa spada, ale punkt światła pozostaje w miejscu, więc te błędy muszą być naprawione. Inny, związany z podnoszonymi elementami zabijającymi graczy został już naprawiony.

No to ja – Wasza baza jest bezpieczna, czy też szykujecie się na zagładę? Bo moja niestety runie i jest mi bardzo przykro z tego powodu 🙁