Takiego obrotu spraw to się nie spodziewałam, tym bardziej po wielokrotnym zapewnianiu ekipy tego survivalu iż nie jest to możliwe: mapa Z1 powraca w wielkim stylu!

Pamiętacie gdy w sierpniu ekipa H1Z1: Just Survive porzuciła wyraz H1Z1 i wprowadziła do gry zupełnie nową mapę – a raczej jej kawałek, wraz z nowymi funkcjami? Pamiętacie gdy na początku września twórcy tego surviala podzielili się z fanami planami na przyszłość związanymi z tym tytułem? Jeśli tego nie pamiętacie, to oczywiście możecie przeczytać oba posty lub też… zapomnieć o nich. Plany te nie są już aktualne!

Nie wiadomo co miało na to wpływ: czy też płacze i jęki pozostałych użytkowników, czy może znaczny spadek zainteresowania grą po wprowadzeniu sierpniowej aktualizacji. Jedno wiemy na pewno: mapa Z1 powraca do Just Survive i w tej chwili jest już dostępna na serwerze testowym!

Oto oficjalny komunikat ekipy Just Survive.

Jesienią 2016 roku zaczęliśmy gromadzić nowy zespół, którego zadaniem było zmienić i ożywić Just Survive. Ostatecznie, naszym celem było pchnąć gatunek survivali w nowym kierunku.

Rozumieliśmy, że tak radykalna zmiana może ucieszyć wielu fanów oraz zniechęcić część z nich, ale wierzyliśmy także, że zmiany te przyciągną nowych graczy. 15 sierpnia 2017 roku zrobiliśmy pierwszy krok w celu osiągnięcia naszego celu wydając Badwater Canyon, a później kolejne aktualizacje do tej mapy. Wielu obecnym oraz nowym graczom spodobały się te zmiany i za to im dziękujemy.

We wrześniu 2017 roku podjęliśmy decyzję o kolejnej zmianie, tym bardziej w znanym graczom kierunku. Decyzja ta została podjęta w tym samym czasie co aktualizacja wprowadzająca Resolution Ridge, i zmiany te trafiły właśnie na serwer testowy.

Kolejne kilka tygodni [na serwerze testowym] spędzimy nad poprawkami i balansem zmian, jakie wprowadziliśmy w międzyczasie do gry, a dopiero potem trafi ona na serwery Live. Biorąc pod uwagę ilość zmian, ważne jest aby przetestować to w dużej skali i pozyskać jak najszybciej jak najwięcej opinii od graczy. Oczywiście spodziewać się możecie, że na serwerze testowym napotkacie sporo błędów i problemów, podczas gdy nasz zespół będzie pracować tak szybko jak to możliwe, aby wprowadzić wszystkie wymienione poniżej zmiany.

Jedna ważna kwestia – z pewnością zdajecie sobie sprawę, że ekipa H1Z1 planuje odnowić ich mapę Z1. Podczas gdy H1Z1 oraz Just Survive miały te same podstawy, wraz z ich rozwojem gry te zaczęły się znacznie różnić i chodzi tutaj nie tylko o to co widzicie, ale i o kod. Dlatego też proszę abyście traktowali Just Survive jako oddzielną jednostkę.

W tej aktualizacji [serwera testowego] znajdziecie następujące istotne zmiany:

BAZY

  • Fundamenty baz można umieszczać w dowolnych miejscach i można je łączyć;
  • Jeden gracz może postawić maksymalnie 4 fundamenty;
  • Gracze nie mogą stawiać fundamentów obok fundamentów należących do innych graczy lub wewnątrz miejsc zainteresowań;
  • Zmniejszono koszty wytwarzania komponentów;
  • Zwiększono ilość punktów życia oraz odporność na obrażenia poszczególnych elementów do budowy bazy;
  • Elementy drewniane są teraz odporne na obrażenia zadawane bronią białą;
  • Elementy metalowe są  odporne na obrażenia zadawane bronią białą oraz palną;
  • Usunięto ograniczenia wysokości dla baz, wprowadzono limit elementów;

MAPA

  • Mapa Z1 jest dostępna na wszystkich serwerach testowych (nie jest to odświeżona mapa z H1Z1);
  • Mapa Badwater Canyon nie jest już dostępna na serwerach testowych – po wprowadzeniu tej aktualizacji na serwery Live, Badwater Canyon dostępna będzie na kilku wybranych serwerach;
  • Drzewa, skały i samochody z Z1 zaktualizowane zostały do mechaniki zbierania surowców z Badwater Canyon;
  • Usunięto pewną wykorzystywaną przez graczy geometrie mapy (exploity).

RAJDOWANIE

  • Usunięto czas na rajdowanie (timer);
  • Usunięto osłony po rajdowaniu bazy;
  • Zniszczenia elementów podczas rajdów są teraz trwałe (trzeba odbudować).

ROZGRYWKA

  • Gracze mogą wybrać miejsce odradzania (stare zasady z Z1);
  • Misje związane z lokacjami powracają, wraz z zaktualizowanymi wymaganiami i łupami;
  • Wszystkie poziomy karabinu .308 zabijają pojedynczym strzałem w głowę bez względu na jakość założonego kasku;
  • Usunięto kupców wojskowych oraz walutę Golden Eagle Coins;
  • Usunięto bazy wojskowe i snajperów;
  • Usunięto odradzanie w bazach wojskowych oraz w twierdzach graczy;
  • Etanl można wytwarzać z kukurydzy i drożdży;
  • Zombie gazowe powracają do Just Survive – zombie te wybuchają zamieniając się w trująca chmurę;
  • Banshee powracają do Just Survive – krzyki tych zombie dezorientują graczy i przyciągają inne zombiaki;
  • Wybuchające zombie wracają do Just Survive – te niebezpieczne zombie gwałtownie eksplodują po śmierci.

Następujące ulepszenia stworzone dla Badwater Canyon przeniesione zostaną na mapę Z1:

  • Nowe przedmioty i łupy, wliczając to broń i pancerz o różnej jakości;
  • Balans walki, punktów życia oraz zadawanych obrażeń;
  • Ulepszone zombie (grafika i rozgrywka);
  • Ulepszony program do wykrywanie oszustów;
  • Ulepszone szopy oraz skrzynki (stash).

W tej chwili wiadomo o następujących błędach, których nie musicie już zgłaszać:

  • Niektóre przedmioty (np. pułapki punji) nie można umieszczać w pobliżu szopy;
  • Legenda mapy nie jest aktualna;
  • Twierdza należąca do gracza nie pokazują się na mapie;
  • Zombie potrafią utknąć;
  • Nie można zabarykadować niektórych okien i drzwi;
  • Ikona fundamentów pokazuje drewniana podłogę zamiast betonowego podkładu;
  • Użycie złego narzędzie do zbierania surowców i tak wywoła animację;
  • Zakładka „historia rajdów” zostanie usunięta;
  • Wiele błędów tekstur, błędna nawigacja zombie oraz kolizje;
  • Zombie gazowy i wybuchający nie eksplodują w momencie śmierci.

Wybaczcie jeśli znajdziecie jakieś błędy, ale tłumaczyłam to o 2-giej w nocy 🙂

I co myślicie o tej zmianie? Czekam na Wasze komentarze!

 

P.S. Nie zapomnijcie polubić BabaGra.pl na FB.  Na stronie znajdziecie także opis wielu innych gier z gatunku survivali. Może coś Was zainteresuje ? Zapraszamy także do polskiej grupy na FB poświęconej H1Z1: Just Survive.

I taka niespodzianka devsów:

Poprzedni artykułPlanetside 2 szykuje się na Noc Nieumarłych
Następny artykułPUBG wyjaśnia jak działać będzie mechanika przeskakiwania i podciągania
1 Komentarz
Inline Feedbacks
View all comments
Darek Piurecki

Według mnie to JS jak na surwiwal ma troche zbyt szybkie tempo rozgrywki, podczas sprintu to aż dziwne, ze postaci się obraz nie rozmywa.