Takiego obrotu spraw to się nie spodziewałam, tym bardziej po wielokrotnym zapewnianiu ekipy tego survivalu iż nie jest to możliwe: mapa Z1 powraca w wielkim stylu!
Pamiętacie gdy w sierpniu ekipa H1Z1: Just Survive porzuciła wyraz H1Z1 i wprowadziła do gry zupełnie nową mapę – a raczej jej kawałek, wraz z nowymi funkcjami? Pamiętacie gdy na początku września twórcy tego surviala podzielili się z fanami planami na przyszłość związanymi z tym tytułem? Jeśli tego nie pamiętacie, to oczywiście możecie przeczytać oba posty lub też… zapomnieć o nich. Plany te nie są już aktualne!
Nie wiadomo co miało na to wpływ: czy też płacze i jęki pozostałych użytkowników, czy może znaczny spadek zainteresowania grą po wprowadzeniu sierpniowej aktualizacji. Jedno wiemy na pewno: mapa Z1 powraca do Just Survive i w tej chwili jest już dostępna na serwerze testowym!
Oto oficjalny komunikat ekipy Just Survive.
Jesienią 2016 roku zaczęliśmy gromadzić nowy zespół, którego zadaniem było zmienić i ożywić Just Survive. Ostatecznie, naszym celem było pchnąć gatunek survivali w nowym kierunku.
Rozumieliśmy, że tak radykalna zmiana może ucieszyć wielu fanów oraz zniechęcić część z nich, ale wierzyliśmy także, że zmiany te przyciągną nowych graczy. 15 sierpnia 2017 roku zrobiliśmy pierwszy krok w celu osiągnięcia naszego celu wydając Badwater Canyon, a później kolejne aktualizacje do tej mapy. Wielu obecnym oraz nowym graczom spodobały się te zmiany i za to im dziękujemy.
We wrześniu 2017 roku podjęliśmy decyzję o kolejnej zmianie, tym bardziej w znanym graczom kierunku. Decyzja ta została podjęta w tym samym czasie co aktualizacja wprowadzająca Resolution Ridge, i zmiany te trafiły właśnie na serwer testowy.
Kolejne kilka tygodni [na serwerze testowym] spędzimy nad poprawkami i balansem zmian, jakie wprowadziliśmy w międzyczasie do gry, a dopiero potem trafi ona na serwery Live. Biorąc pod uwagę ilość zmian, ważne jest aby przetestować to w dużej skali i pozyskać jak najszybciej jak najwięcej opinii od graczy. Oczywiście spodziewać się możecie, że na serwerze testowym napotkacie sporo błędów i problemów, podczas gdy nasz zespół będzie pracować tak szybko jak to możliwe, aby wprowadzić wszystkie wymienione poniżej zmiany.
Jedna ważna kwestia – z pewnością zdajecie sobie sprawę, że ekipa H1Z1 planuje odnowić ich mapę Z1. Podczas gdy H1Z1 oraz Just Survive miały te same podstawy, wraz z ich rozwojem gry te zaczęły się znacznie różnić i chodzi tutaj nie tylko o to co widzicie, ale i o kod. Dlatego też proszę abyście traktowali Just Survive jako oddzielną jednostkę.
W tej aktualizacji [serwera testowego] znajdziecie następujące istotne zmiany:
BAZY
- Fundamenty baz można umieszczać w dowolnych miejscach i można je łączyć;
- Jeden gracz może postawić maksymalnie 4 fundamenty;
- Gracze nie mogą stawiać fundamentów obok fundamentów należących do innych graczy lub wewnątrz miejsc zainteresowań;
- Zmniejszono koszty wytwarzania komponentów;
- Zwiększono ilość punktów życia oraz odporność na obrażenia poszczególnych elementów do budowy bazy;
- Elementy drewniane są teraz odporne na obrażenia zadawane bronią białą;
- Elementy metalowe są odporne na obrażenia zadawane bronią białą oraz palną;
- Usunięto ograniczenia wysokości dla baz, wprowadzono limit elementów;
MAPA
- Mapa Z1 jest dostępna na wszystkich serwerach testowych (nie jest to odświeżona mapa z H1Z1);
- Mapa Badwater Canyon nie jest już dostępna na serwerach testowych – po wprowadzeniu tej aktualizacji na serwery Live, Badwater Canyon dostępna będzie na kilku wybranych serwerach;
- Drzewa, skały i samochody z Z1 zaktualizowane zostały do mechaniki zbierania surowców z Badwater Canyon;
- Usunięto pewną wykorzystywaną przez graczy geometrie mapy (exploity).
RAJDOWANIE
- Usunięto czas na rajdowanie (timer);
- Usunięto osłony po rajdowaniu bazy;
- Zniszczenia elementów podczas rajdów są teraz trwałe (trzeba odbudować).
ROZGRYWKA
- Gracze mogą wybrać miejsce odradzania (stare zasady z Z1);
- Misje związane z lokacjami powracają, wraz z zaktualizowanymi wymaganiami i łupami;
- Wszystkie poziomy karabinu .308 zabijają pojedynczym strzałem w głowę bez względu na jakość założonego kasku;
- Usunięto kupców wojskowych oraz walutę Golden Eagle Coins;
- Usunięto bazy wojskowe i snajperów;
- Usunięto odradzanie w bazach wojskowych oraz w twierdzach graczy;
- Etanl można wytwarzać z kukurydzy i drożdży;
- Zombie gazowe powracają do Just Survive – zombie te wybuchają zamieniając się w trująca chmurę;
- Banshee powracają do Just Survive – krzyki tych zombie dezorientują graczy i przyciągają inne zombiaki;
- Wybuchające zombie wracają do Just Survive – te niebezpieczne zombie gwałtownie eksplodują po śmierci.
Następujące ulepszenia stworzone dla Badwater Canyon przeniesione zostaną na mapę Z1:
- Nowe przedmioty i łupy, wliczając to broń i pancerz o różnej jakości;
- Balans walki, punktów życia oraz zadawanych obrażeń;
- Ulepszone zombie (grafika i rozgrywka);
- Ulepszony program do wykrywanie oszustów;
- Ulepszone szopy oraz skrzynki (stash).
W tej chwili wiadomo o następujących błędach, których nie musicie już zgłaszać:
- Niektóre przedmioty (np. pułapki punji) nie można umieszczać w pobliżu szopy;
- Legenda mapy nie jest aktualna;
- Twierdza należąca do gracza nie pokazują się na mapie;
- Zombie potrafią utknąć;
- Nie można zabarykadować niektórych okien i drzwi;
- Ikona fundamentów pokazuje drewniana podłogę zamiast betonowego podkładu;
- Użycie złego narzędzie do zbierania surowców i tak wywoła animację;
- Zakładka „historia rajdów” zostanie usunięta;
- Wiele błędów tekstur, błędna nawigacja zombie oraz kolizje;
- Zombie gazowy i wybuchający nie eksplodują w momencie śmierci.
Wybaczcie jeśli znajdziecie jakieś błędy, ale tłumaczyłam to o 2-giej w nocy 🙂
I co myślicie o tej zmianie? Czekam na Wasze komentarze!
P.S. Nie zapomnijcie polubić BabaGra.pl na FB. Na stronie znajdziecie także opis wielu innych gier z gatunku survivali. Może coś Was zainteresuje ? Zapraszamy także do polskiej grupy na FB poświęconej H1Z1: Just Survive.
I taka niespodzianka devsów:
Według mnie to JS jak na surwiwal ma troche zbyt szybkie tempo rozgrywki, podczas sprintu to aż dziwne, ze postaci się obraz nie rozmywa.