Na serwery Live Just Survive trafiła olbrzymia aktualizacja ze zmianami i nowościami, które od kilku tygodni były testowane przez społeczność tej gry. Twórcy tego survivala nie tylko ulepszyli system konstrukcji, ale i wprowadzili ulepszanie broni, zbalansowali rajdowanie baz oraz wprowadzili wiele zmian związanych z rozgrywką.

Wraz z aktualizacją opublikowano najnowszy list producenta Just Survive, w którym pokrótce podsumowano ostatni rok prac nad grą, a także zapowiedziano, które aspekty zostaną dopracowane w przyszłości. W skrócie: ekipa Just Survive chciał zrobić coś nowego z Badwater Canyon i wprowadzoną w sierpniu aktualizacją, ale niestety ich pomysł nie został dość dobrze przyjęty. W listopadzie 2017 zdecydowano się powrócić do klasycznej wersjo gry, przywracając mapę Z1 oraz znacznie ulepszając system budowania baz.

W tej chwili trwają prace nad systemem progresji opartym na koncie. Zgodnie ze słowami twórców, resetowanie serwerów jest niezbędne dla procesu rozwoju, ale ekipa Just Survive chciałaby aby gracze mieli dostęp do osiągnięć oraz progresji postaci opartej na koncie, tak aby mogli go utrzymać po każdym takim restarcie.

Oprócz tego w planach jest rozszerzenie zawartości związanej z misjami i wydarzeniami w grze, a także ulepszenie systemu łupów i rzemiosła, tak aby każdy przedmiot, jaki można znaleźć w grze miał swój cel. Gracze spodziewać się mogą także dalszego balansu broni.

No dobrze, to przyjrzyjmy się, jakie zmiany trafiły dzisiaj na serwery Just Survive.

SYSTEM KONSTRUKCJI

System konstrukcji w grze został przebudowany pozwalając na lepsze umieszczanie elementów podstawowych, tak aby ułatwić łatanie dziur powstałych po rajdach. Podczas gdy postać trzyma Stronghold Hammer, może wchodzić w interakcje z elementami konstrukcyjnymi ulepszając je do wersje metalowej lub kamiennej lub też zastosować na nich posiadane skórki dla baz.

Ulepszono także rekursywną destrukcję, tak aby bazy były bardziej odporne na uszkodzenia. W starym systemie, zniszczenie pojedynczego wsparcia spowodowałoby upadek wszystkiego, co się ponad nim znajdowało. W nowym systemie trzeba zniszczyć wszystkie podpory zanim baza zostanie zniszczona.

ULEPSZANIE BRONI, ZMIANY W POZIOMACH

Usprawniono funkcjonalność poziomów broni i pancerzy, co zmniejszy liczbę ich wariantów. Gracze moga teraz ulepszać swoje bronie wykorzystując ich części oraz zestawy naprawcze (Weapon Repair Kit) aby zwiększyć szybkość ognia, wielkość magazynku, odrzut i celność.

Niektóre z rzadkich broni i części do broni mogą zostać znalezione podczas wypełniania zadań lub zabijanie specjalnych zombie.

BALANS i NOWE ELEMENTY KONSTRUKCYJNE

Zbalansowano podstawowe elementy konstrukcyjne w stosunku do metalowych. Można stawiać teraz kamienne elementy baz, które zapewnienia jeszcze więcej ochrony.

Dodano skarbce, które zapewniają graczom bezpieczne strefy, chroniące ich cenne przedmioty. Profesja tworzenia elementów wybuchowych została wzmocniona, a kilka kluczowych komponentów łatwiejszych do stworzenia.

SKRZYNKI

Skrzynka Survivar’s Collection zastapiona została nowa oferta limitowanych skrzynek, które oferują mix ulubionych przedmiotów graczy takich jak Throne of Guns czy Mask of the Jester, a także nowe elementy takie jak Red Demon Mask lub Patriotic Sniper Rifle.

DARMOWA SKRZYNKA

Każda osoba, które zaloguje się do Just Survive w najbliższym czasie i grac będzie przez 30 minut, otrzyma w prezencie za darmo skrzynkę Hideout Crate!

Znaleźć w niej można wiele elementów dekoracyjnych do baz, a także fantastyczne skórki.

Po czterech godzinach gry, gracze otrzymają otwartą skrzynką Avalnache Crate, wypełniona zimowymi przedmiotami takimi jak na przykład Tundra Wrapped Shotgun, czy też Mask of the Yeti.

NOTKI

Konstrukcje

  • Zmniejszono koszty elementów drewnianych i metalowych;
  • Zwiększono punkty życia elementów metalowych;
  • Zredukowano koszt wytworzenia Metal Shack;
  • Zwiększono punkty życia Metal Shack;
  • Dodano kamienne elementy baz;
  • Demolition Hammer zmienił nazwę na Stronghold Hammer;
    • Mając wyposażony Stronghold Hammer, możesz wejść w interakcję z elementami bazy, aby je ulepszyć lub pomalować;
  • Ulepszono wykrywanie umieszczania Base Foundation i elementy te umieszczane są głębiej;
  • Usunięto rampy z trzech stron Base Foundation i można je teraz obracać podczas umieszczania;
  • Poprawiono rekurencyjne niszczenie elementów baz;
  • Usunięto wymagania dotyczące gwoździ i śrub z przepisów na drzwi, ściany, ściany z oknami, belek, parapetów, okiennic oraz dachów dla elementów drewnianych, metalowych oraz kamiennych;
  • Otwarcie menu uprawnień w bazie wymaga od teraz trzymania przez postać Stronghold Hammer;
  • Podczas ulepszania materiału drzwi, dodano informacje o resecie kodów;
  • Zakładka w oknie Stronghold poprawnie wyświetla limit w ilości elementów konstrukcji;
  • Nowy element baz: skarbiec (vault). Te limitowane, wytrzymałe pokoje, zapewniają dodatkowa ochronę cennych przedmiotów;
  • Można mieć maksymalnie 20 kontenerów/ pojemników na fundamencie;
  • Osoby nie mające pozwolenia, nie mogą otworzyć Storage Containers;
  • Zwiększono punkty życia dla Storage Container;
  • Nowy element baz: skarbiec (vault). Te limitowane, wytrzymałe pokoje, zapewniają dodatkowa ochronę cennych przedmiotów;
  • Można tworzyć rampy szturmowe – te rampy pozwalają przeciwnikowi na przyczepienie do krawędzi fundamentów, tymczasowej i delikatnej rampy.

Łup i przedmioty

  • Zwiększono ilość miejsc, gdzie może pojawić się amunicja;
  • Zwiększono ilość surowców otrzymywanych z rozkładania niepotrzebnej amunicji;
  • Usunięto klucze (wrench) z serwerów PvE;
  • Ulepszono animacje podnoszenia amunicji;
  • Zwierzęta dają teraz skórę;
  • Można wytworzyć drożdże (yeast);
  • Klej nie wymaga oleju do wytworzenia.

Zmiany w broni i pancerzach

  • Usunięto zestaw do czyszczenia broni;
  • Usunięto niższe poziomy broni;
  • Tylko zwykłe (zielone) bronie można znaleźć w łupach;
  • Gracze mogą teraz rozebrać broń na części (gun parts);
  • Gracze mogą ulepszać zwykłe (zielone) bronie na niepospolite (niebieskie);
  • Gracze mogą ulepszać niepospolite (niebieskie) bronie na rzadkie (fioletowe);
  • Usunięto niższe poziomy kamizelek (kevlar);
  • Zredukowano efektywność kamizelek w porównaniu do poprzednich wartości;
  • Wszystkie kaski zapobiegają teraz tej samej ilości obrażeń;
  • Usunięto Pipebomb;
  • Zmieniono nazwę IED na Ethanol Bomb;
  • Dostosowano poziomy dla Dynamit, Ethanol Bomb, Dynamite Bundle tak aby dopasować zadawane przez nich obrażenia;
  • Zwiększono masę dynamitu.

Rozgrywka

  • Zwiększono pojemność pojazdów;
  • Łup graczy, którzy umrą w samochodzie, pojawia się teraz w inventory pojazdu;
  • Łup po zniszczonych pojazdach pojawia się w torbie;
  • Zmieniono obliczenia obrażeń zadawanych przy upadku, aby zapobiec śmiertelnym upadkom na niskich wysokościach i innym niespójnościom;
  • Dodano fizykę upadku do modelu postaci;
  • Ulepszono poruszanie się wilków i jeleni;
  • Gracze mogą teraz spać bez względu na poziom zmęczenia;
  • Gracze, którzy śpią z debufami „zmęczony”, bardzo zmęczony”, „wyczerpany”, zyskują buff „wypoczęty”;
  • Zwiększono regeneracje staminy;
  • Wszystkie materiały konsumpcyjne na poziomie super, prócz dotychczasowych bonusów, regenerują teraz wytrzymałość;
  • Wytwarzane soki przywracają wytrzymałość (stamina);
  • Zredukowano promień krzyku Banshee;
  • Zredukowano obrażenia zadawane przez Banshee pojazdom;
  • Banshee rzucają teraz części broni;
  • Zredukowano obrażenia zadawane przez Gasser.

Oprócz tego naprawiono tonę błędów. Pełna listę zmian znajdziecie na oficjalnej stronie Just Survive.