Ostatni tydzień z pewnością nie można zaliczyć do najlepszych w historii PUBG – i nie mówię tutaj o wynikach sprzedaży, bo rzadko który tytuł może pochwalić się ponad 13 milionami użytkowników.
Ilość zakochanych w tej produkcji gracz stale rośnie i nie wygląda na to, aby trend ten miał się zmienić. Jest tylko jedno ale – olbrzymie problemy z lagami, stabilnością gry i możliwością połączenia się do serwerów. Wystarczy spojrzeć na oficjalne konto PlayerUnknown’s Battlegrounds na Twitterze, aby zrozumieć o co chodzi…
Niezadowolenie graczy powoli rośnie, więc ekipa tej mega popularnej strzelanki postanowiła ich uspokoić i wyjaśnić z czym związane są te pojawiające się problemy. W skrócie: zbyt dużo osób zakupiło ten tytuł.
Chcielibyśmy szczerze przeprosić za wszystkie niedawne problemy z serwerami, co zaowocowało długimi oczekiwaniami i wszelkimi innymi niedogodnościami.
Nasz zespół nieustannie aktualizuje architekturę usług, aby sprostać rosnącej liczbie graczy i rozwiązać pojawiające sie problemy. Pomimo naszych codziennych działań, w czasie godzin szczytów wystąpiły nieoczekiwane problemy, których nie mogliśmy rozwiązać tak szybko jak byśmy tego chcieli.
Na początku wczesnego dostępu przewidywaliśmy około 1 miliona jednocześnie zalogowanych użytkowników i właśnie pod tą liczbę został zaprojektowany nasz serwer lobby, Od końca czerwca widzimy gwałtowny wzrost ilości gracze i już wtedy zaczęliśmy pracować nad nową architekturą. Niestety, ilość graczy wzrasta szybciej niż prędkość naszych prac, co spowodowało w ostatnim czasie o wiele więcej problemów związanych z serwerami i połączeniem.
Zarządzanie serwerami w godzinach szczytu staje się coraz trudniejsze. Aby złagodzić powyższe problemy, nasz zespół przygotuje serwery dużo wcześnie, tak aby mogły one poradzić sobie ze znacznie większą liczbą równocześnie zalogowanych użytkowników. To jest coś, co planujemy stale ulepszać.
[…] Cały zespół PUBG stara się jak może aby zapewnić wszystkim graczom na całym świecie płynna rozgrywkę w PUBG. Ponownie, chcielibyśmy szczerze przeprosić wszystkich graczy, którzy doświadczyli niedogodności z powodu serwerów lub błędów z połączeniem. Zapewniamy, że podwoiliśmy nasze wysiłki w celu poprawy jakości usług. Na marginesie – nieustannie pracujemy nad optymalizacją i staramy się ją stopniowo ulepszać.
Dziękujemy za cierpliwość i zrozumienie.
No cóż, wychodzi na to, że należy uzbroić się w cierpliwość. Nachodzi mnie tylko takie pytanie: jak to jest, że gdy podobne problemy pojawiają się czasami w H1Z1, gracze krzyczą, płaczą i lamentują, natomiast w przypadku PUBG mam wrażenie, że przechodzi to znacznie spokojniej…