W dniu piątej rocznicy premiery PlanetSide 2, ekipa tej strzelanki zebrała się w studio aby podyskutować o nowo wprowadzonej aktualizacji oraz o nowościach, jakie trafiły na serwer testowy.

Pomimo niesprzyjających okoliczności – gra w momencie streamu była co najmniej niestabilna, a serwery odmawiały współpracy, w programie udział wzięli: Wrel (projektant), Paul Dziadzio (programista), Nick Silva (producent) i Zack Antoine (programista UI). Oto podsumowanie owego streamu przygotowane przez Uzriela z polskiego outfitu PL13.

Na starcie twórcy krótko podsumowali, co nowego dodane zostało do gry w ostatnim roku. Są to między innymi nowe alerty, balans rozgrywki, Orbital Strike oraz nowy system implantów. Devsi podsumowali również zeszłotygodniowe AMA na Reddit i obiecali aktywnie uczestniczyć w podobnych dyskusjach, a także odpowiedzieli, co im się podobało w tej aktywności. Przy okazji rzucili informację o tym, że z chęcią zajmą się swoistą „Biblią Planetside’a”, co oznacza, że w przyszłości warstwa fabularna zostanie gdzieś opisana, a luki w niej zostaną uzupełnione.

W dalszej części programu przedstawiono nowego programistę od interfejsu – Zacka Antoine, oraz podsumowano wprowadzone przez niego zmiany, jakie trafiły w poniedziałek do gry.

Co ciekawe, devsi delikatnie napomknęli o tym, że Koltyr może ulec zmianom, także być może dodane zostaną nowe lokacje: Nexus, który istnieje od dawna, oraz Sanktuarium – projekt ten odłożono w czasie jeszcze za kadencji poprzedniej ekipy zajmującej się Planetside 2. Zgodnie ze słowami Wrela i Nicka Silvy, Sanktuarium mogłoby być idealnym miejscem spotkań graczy ze wszystkich frakcji, jak również lokalizacją przeznaczoną do zapoznania się z fabułą gry.

Jeśli chodzi o aktualizację gry na Play Station 4 to twórcy cały czas pracują nad Masą Krytyczną i w momencie gdy zmiany te będą gotowe, to trafia na konsolę wraz z implantami.

Kolejnym punktem programu była prezentacja nowych frakcyjnych SMG zaprojektowanych przez D0ku, które trafiły już na serwer testowy:

  • Jackal (TR), który po zakupie specjalnej amunicji może zmieniać tryb strzelania, w czasie którego SMG wyrzuca 9 pocisków w niesamowicie szybkiej serii;
  • Gladius (NC), zadający 200 obrażeń od pocisku (dotychczas najmocniejsze SMG – Cyclone, mógł się pochwalić 167 obrażeniami). Jego dodatkowy magazynek przyśpiesza pociski o 50%, ale zabiera 4 pociski z magazynku;
  • Canis (VS) – broń strzela tym szybciej im dłużej trzymamy spust. Specjalna amunicja powiększa pociski, dzięki czemu łatwiej jest trafić wroga.

Oprócz tego ekipa PlanetSide 2 zaprezentowała jak wyglądać będą wszystkie bronie frakcyjne, które zaprojektował D0ku: NC – MGR, VS – Corona, TR – Trident.

Dodatkowo ekipa PlanetSide 2 obiecała promocję świąteczną, a także całkiem nową dyrektywę związaną z zimowym eventem.

W najbliższym czasie powinniśmy się spodziewać balansu populacyjnego podczas Alertu. Działać on będzie w ten sposób, że frakcja, która osiąga najgorszy wynik, otrzyma mniejszą kolejkę na kontynent, co z kolei sprawi, że będzie miała więcej żołnierzy do walki na froncie.

Co do 2018 roku, to jak tylko Devsi uporają się z bieżącą sytuacją – balans Combat Arms Initiative, a także Masa Krytyczna, skupią się na poprawieniu funkcji dostępnych dla dowódców składów/plutonów/outfitów. Chcą oni także dać graczom, którzy preferują grę zespołową,  nowe cel.

Całkiem niezłe plany ma obecna ekipa PlanetSide 2 i miejmy nadzieję, że w końcu uda się je zrealizować.

Co o tym myślicie?