Kilka dni przed Świętami, we wczesnym dostępie na Steam zadebiutował kolejny survival – Survive the Nights od małego studia a2z Interactive. Fani tego gatunku z pewnością powinni zwrócić na niego uwagę.
W przeciwieństwie jednak do innych survivali debiutujących w Early Access na tej platformie, premiera Survive the Nights nie była nagłaśniana przez jego twórców. Tak naprawdę, to jest to tzw. „cicha premiera” i gra ta nie będzie pokazywana nawet w wynikach wyszukiwania. Dlaczego? Ekipa ze studia a2z Intetearctive uważa bowiem, iż obecna wersja nie jest ostatecznie dopracowana by móc ją udostępnić większej publiczności, a wejście gry na Steam związane jest z wypełnieniem obietnicy wobec osób, które wsparły ten projekt na Kickstarter.
Na ten moment wiele rzeczy uwidocznionych na starszych zwiastunach Survive the Nights, nie działają.
Zwiastun odzwierciedla nasze nadzieje na wersję alfa, a teraz mamy pre-alfa. Podczas gdy wszystkie mechaniki zaprezentowane na powyższym zwiastunie działają, to jednak nie będą dostępne w pierwszej wersji.
Poniżej znaleźć możecie listę najważniejszych funkcji, których nie ma w obecnej wersji publicznej, ale będą dostępne w pełnoprawnej wersji alfa:
- Fortyfikacje – Stary system statyczny jest w trakcie zastępowania go systemem „free placement”. To będzie jedna z pierwszych funkcji, jaka dodana zostanie do gry, gdy tlko obecna wersja stanie się stabilna. Gracze mogą obecnie zamknąć drzwi oraz kontenery, a większość okien jest zakryta.
- Pojazdy – Pojazdy działają w wersji developerskiej, ale nie są niezbędne do funkcjonowania w pierwszej wersji gry, Dodane zostaną, gdy obecna wersja będzie stabilna i wprowadzony zostanie system przetrwania.
- Temperatura – Podczas gdy pory roku są obecne, to zmiany temperatury nie mają jeszcze wpływu na graczy.
- Łowiectwo i Pułapki – Łowiectwa i pułapek nie ma obecnie w grze. Te dwie mechaniki wprowadzone zostaną po fortyfikacjach razem z łowieniem ryb.
- Urządzenia – Elektryczność działa, ale lodówki i piece jeszcze nie.
Oprócz tego ekipa a2z Interactive zamieściła na forum długą listę funkcji, które muszą zostać ulepszone i znalazły się na niej między innymi: AI zombie oraz ich zachowanie zależne od pory dnia, pojawianie się łupów i ich różnorodność, latarki, walka bronią, konsumpcja pożywienia, bandażowanie i leczenie, chat, zasilanie struktur, system statystyk oraz zdrowia mentalnego.
Jeszcze wiele do zrobienia, ale już teraz tytuł ten zapowiada się bardzo interesująco. Jeśli chcecie pomóc w jego rozwoju, to możecie zakupić Survive the Nights na Steam – musicie jednak wziąć pod uwagę wszystkie te punkty, które wymieniłam wyżej.
Hype na survivale już dawno przeszedł, jest tego taka ilość, z czego 99% w niekończącym się early access także nikt już nie chce w to grać.
@kordus:disqus masz bardzo ciekawe spojrzenie na temat tego tupu gier. Gdybyś miał rację o braku chętnych do grania w survivale to nie powstawały by nowe gry, istniejące w ea nie były by rozwijane przez stały przypływ gotówki dla twórców dzięki nowym kontom (nowi gracze), nie rozwijały by się również społeczności skupione wokół danych tytułów. Idealnym przekładem takiego rozwoju jest Miscreated oraz jego polska społeczność.
Pozdrawiam
Kordus, piszesz: „jest tego taka ilość”. W domyśle ogromna, tak? No to dawaj, wymieniaj. I już nawet nie będę cię zamęczał survivalami zombie-postapo. Wymieniaj wszystkie dostępne. Przekroczysz 20? na ostatnie 4 lata? Bo ja ci od ręki mogę wymienić dwa razy tyle gier o nazistach czy rycerzach, ale jakoś nie czytam, że „jest tego taka ilość”. Tak właśnie rodzą się uproszczenia i obiegowe opinie bez żadnej wartości.
I nie mam nic personalnie do ciebie, ale strasznie nie lube takiego pitolenia. Nie lubisz survivali, dobra, nie graj, ale ni pisz, że jest ich zatrzęsienie. I nie wrzucaj do tego wora wszystkiego, co ci się wydaje być survivalem (np. Tarkov czy PUBG nimi nie są!). Co śmieszne, obecnie jest więcej survivali kosmicznych, niż postapo. To tak dla porządnej wiedzy.
Gram w to. Wkurza, że to jest jednak dalekie od trailerów. Ale przyjmuję do wiadomości, że to pre-alfa, a nie alfa (chociaż – co oni robili prze 3 lata za 100 tys. funtów?). Ale generalnie całość daje radę. Dziwne te wszechobecne okienka informacyjne, zombie są do totalnej poprawki, ale STN ma urok. Tylko trzeba zmienić myślenie i i pojąć, że chodzi o przetrwanie jak największej liczby dób, a nie o natrzaskanie innym graczom oraz że wiele rzeczy działa inaczej, niż to widzieliśmy w innych grach (np. ognisko trzeba najpierw scraftować, potem „wyrzucić” z inventory na ziemię i dopiero wtedy załadować drewnem i podpalić). Kiedy to się załapie, jest OK. Tyle że a2z musi jak najszybciej dodać resztę, bo zrobi się nudno. 😉