Na dzisiejsze popołudnie ekipa H1Z1 zapowiedziała aktualizację, która może ponownie przywrócić dawną świetność tej gry. Twórcy w końcu posłuchali opinii graczy i zdecydowali się wprowadzić pewne zmiany, których od jakiegoś czasu domagali się użytkownicy tej gry.

Zacznijmy od tego, że wrócono do poziomego odrzutu dla AR-15 i tak długo, jak gracze strzelają pojedynczymi pociskami, pozostanie on idealnie poziomy. Z racji tego, że wiele osób lubiło zmiany w AR, jakie wprowadzone zostały na serwerze testowym w zeszłym tygodniu, ekipa H1Z1 postanowiła przenieść je do trybu pojedynczego strzału dla AK. Od teraz, bez względu na preferencje, możecie klikać (tapować), tak długo jak chcecie.

Serwery H1Z1 wyłączone zostaną o godzinie 16:00 czasu polskiego i przerwa ma potrwać do godziny 22:00.

Poniżej pełna lista zmian.

AR-15

  • Model odrzutu (recoil) został zmieniony i podczas pojedynczych strzałów (tap) jest tylko poziomy. Jeśli użytkownik zaczyna spamować pociskami, to pojawi się odrzut pionowy, aby z tym walczyć;
  • Prędkość pocisku została zmniejszona, tak aby pasować do AK;
  • Opad pocisku został zwiększony, tak aby pasować do AK.

AK-47

  • Model odrzutu dla trybu pojedynczego strzały został zmieniony na stary model (sprzed zmian) od AR-15. Jest on teraz w kształcie płytkiego V podczas klikania (tapowanie), kierunek kopnięcia nadal jest losowy;
  • Czas do ponownego strzału i resetowania zostały zmniejszone, tak aby pasować do AR-15;
  • Powyższe zmiany pomogły także złagodzić odrzut w trybie automatycznego strzelania.

SMG

  • Dodano opad pocisku, który zaczyna się na 25 metrze i kończy na 50 m;
    • Opad zawiera w sobie karę do mnożnika za strzał w głowę, zmniejszając go z 4x do 2x przy maksymalnym zasięgu (50m);
  • Ilość pocisków w magazynku została zwiększona z 24 na 30.

Strzelba

  • Zmniejszono odrzut w przypadku celowania, jak i strzału z biodra;
  • Zwiększono skuteczny zasięg strzelby;
  • Zmniejszono rozrzut peletek.

Magnum

  • Nieco zwiększono odrzut pionowy;
  • Znacznie zwiększono obrażenia zadawane pojazdom z 3% na pocisk do 8% – Magnum będzie o wiele bardziej skuteczniejszy w uszkadzaniu pojazdów;
  • Magnum strzela teraz nieco wolniej: czas ponownego wystrzały zwiększono z 420ms na 450ms;
  • Nieco zwiększono opad pocisku.

Snajperka

  • Zwiększono początkowe kołysanie przy celowaniu przez lunetę – wstrzymanie oddechu (domyślnie: Shift), ustabilizuje to na krótka chwilę;
    • Sygnały dźwiękowe dodane zostaną później;
    • Potencjalne poprawki do tych wartości pojawią się w przyszłych aktualizacjach;
  • Zmniejszono czas, jaki zajmuje spojrzenie przez lunetę;
    • To sprawia, że odczucie snajpienia będzie lepsze, ale przy zmianach w kołysaniu, zmusi to strzelca do strzału w mniejszym oknie czasowym;
  • Zmniejszono prędkość pocisku;
  • Nieznacznie zwiększono opad pocisku;
  • Powiększenie lunety zmniejszone zostało z 8x na 4x.

Ogólne

  • Od teraz broń pojawia się w świecie z pojedynczym opakowaniem naboi, zamiast dwóch. Całkowita ilość amunicji w świecie pozostała bez zmian;
  • Dodano element na HUD pokazujący czas przeładowywania;
  • Dodano ikony w interfejsie gracza, które reprezentują tryb strzelania dla AK-47 (pojedynczy vs automatyczny);
  • Optymalizacja HUD aby zwiększyć wydajność;
  • Gracze mogą od teraz zakupić 7-dniowe boosty, które zwiększają tempo zarabiania czaszek przez dzienne wyzwania;
  • Dopasowano i zwiększono nagrody za wiele średnich i ciężkich wyzwań
    • Więcej informacji na temat boostów i zmian w dziennych wyzwaniach, ma zostać zamieszczone w późniejszym czasie.

Poprawki błędów

  • Naprawiono błąd z systemem odrzutu, który pozwalał na zmienny odrzut podczas pierwszego strzału;
  • Gracze nie będą już utykać podczas leczenie obrażeń zadawanych przez gaz;
  • Znajomi z listy Steam posiadający w nazwie specjalne znaki, będą się już poprawnie wyświetlać;
  • Naprawiono błąd z informacją o utracie pakietów;
  • Zasięg wszystkich strzał jest teraz spójny;
  • naprawiono gwałtowny ruch broni podczas strzelania z AK-47 w pierwszej osobie;
  • Obrażenia zadawane przez Magnum pojazdom, są teraz spójne dla wszystkich typów pojazdów;
  • Efekty wizualne i dźwiękowe pocisków od innych graczy nie są już opóźnione, jeśli strzał padł od razu po rzucie granatem.

Znane błędy

  • Czasami w Fort Destiny znika HUD grupy;
  • Czasami wskaźnik czasu przeładowywania przestaje działać i pozostaje na maksymalnym.

Dodatkowo studio Daybreak Games postanowiło połączyć wszystkie serwery w Ameryce Północnej w jeden, który fizycznie jest umiejscowiony na Wschodnim Wybrzeżu.

I jak Wam się podobają te zmiany w H1Z1?

Spośród osób, które podzielą się opinią na temat tych zmian w komentarzach do tego postu, wybiorę dwie, które otrzymają kody na skrzynki Payload. Macie czas do północy, 18 stycznia 🙂

P.S. Nie zapomnijcie polubić BabaGra.pl na FB.  Na stronie znajdziecie także opis innych gier z trybem Battle Royale, jak i wielu gier z gatunku survivali. Może coś Was zainteresuje ? Zapraszam także do grupy H1Z1 na Facebook.