Ciężko nadążyć ostatnio za planami studia Epic Games, tym bardziej, że jeszcze do wczoraj nie było wiadomo kiedy aktualizacja 2.5.0 trafi do gry. Twórcy Fortnite Battle Royale doszli chyba jednak do wniosku, że jest ona gotowa aby trafić na serwery Live i oto mamy: nowe granaty, świątynki, poprawki błędów oraz balans broni.

BRONIE I PRZEDMIOTY

Granat Impulsowy

Dzięki tym granatom nie będziecie musieli pukać dwa razy!

  • Niebieska klasa rzadkości;
  • Można znaleźć tylko w skrzyniach i zrzutach zaopatrzenia.

Bronie

  • Karabin szturmowy z lunetą jest teraz idealnie celny w trybie patrzenia przez lunetę;
  • Zmniejszono obrażenia karabinów szturmowych z lunetą przy trafieniu w głowę z 250% do 200%;
  • Rewolwer korzysta teraz ze średnich nabojów;
  • Zmniejszono częstotliwość występowania kusz o 20%;
  • Zmniejszono częstotliwość występowania minigunów o 12,5%;
  • Zmniejszono częstotliwość występowania Beczek Obfitości o 15%;
  • Białe, niebieskie i zielone pistolety maszynowe zostają usunięte z gry.

Poprawki

  • Usunięto błąd sprawiający, że skierowane w dół strzały z karabinów snajperskich nie zawsze były rejestrowane podczas dużego opóźnienia sygnału sieciowego;
  • Usunięto błąd sprawiający, że pociski trafiające w inny cel nie trafiały pobliskich graczy;
  • Usunięto błąd pozwalający graczom strzelać przez ściany z kuszy lub miniguna, jeśli stali tuż przy narożniku;
  • Komunikat o nieudanym przeładowaniu nie będzie się już pojawiał przy broniach, które nie mają magazynków (chodzi przede wszystkim o minigun);
  • Usunięto błąd powodujący świecenie lufy miniguna po przerwaniu ognia;
  • Usunięto zaokrąglanie obrażeń każdej śruciny przy strzale ze strzelby
    • Wcześniej obrażenia każdej śruciny były zaokrąglane w dół do pełnego punktu;
    • Teraz obrażenia spowodowane przez wszystkie śruciny będą sumowane przed ich zaokrągleniem.

ROZGRYWKA

  • Usunięto błąd uniemożliwiający graczom na konsolach korzystanie z pierwszej podniesionej broni.
  • Usunięto błąd umożliwiający trafienie gracza za przeszkodą w sytuacji, gdy w kiepskich warunkach sieciowych pocisk przelatuje przez budynki wzniesione w ostatniej chwili;
  • Usunięto błąd umożliwiający pociskom przenikanie przez drzwi tuż po ich zamknięciu.
  • Usunięto błąd umożliwiający graczom podniesienie dodatkowej broni lub przedmiotu jednorazowego, gdy trzymają pułapkę
    • Ten sam błąd powodował również, że gracze upuszczali pełne stosy zasobów i nie mogli już zbierać danego zasobu przez resztę rozgrywki.
  • Usunięto błąd powodujący odtwarzanie efektu trafienia osłony przy otrzymywaniu obrażeń od upadku;
  • Usunięto błąd sprawiający, że zrzuty zaopatrzenia zawisały w powietrzu po zniszczeniu przedmiotów, na których leżały;
  • Usunięto błąd powodujący ryzyko zawieszenia się gry przy strzelaniu z broni przed wejściem do bojowego busa.

OGÓLNE

  • Włączono dynamiczną rozdzielczość i wysokiej jakości upsampling grafiki w czasie (ang. temporal upsampling) na konsolach PS4 i Xbox One
    • Dynamiczna rozdzielczość zapewnia bardziej zrównoważoną płynność gry podczas ostrej walki oraz poprawia jakość grafiki przy mniejszym obciążeniu karty graficznej;
    • Dodano obsługę pełnej rozdzielczości 4K na konsoli Xbox One X.
  • Dodano możliwość przypisania klawisza przełączania kilofa na komputerach PC;
  • Poszerzono panel społecznościowy na komputerach PC i Mac, aby ułatwić przeglądanie długich list znajomych;
  • Dodano charakterystyczne warianty odgłosów rozpoczynania budowy z drewna, kamienia lub metalu;
  • Usunięto szereg błędów powodujących sytuacje, w których problemy z połączeniem uniemożliwiały logowanie.

ŚWIAT

  • Boisko piłki nożnej i inne budynki będą teraz poprawnie wczytywane w każdej sytuacji;
  • Usunięto błąd powodujący w rzadkich przypadkach pojawianie się pustych skrzyń skarbów;
  • Naprawiono pusty pojemnik z amunicją w Samotnym Schronisku.

Świątynki

Dodano klimatyczne świątynki wypełnione skarbami.

INTERFEJS

  • Do interfejsu wyświetlanego podczas gry dodano ikonę przycisku, którym otwiera się mapę;
  • Do interfejsu funkcji dobierania graczy dodano łączny licznik czasu, który upłynął od początku wyszukiwania;
  • Dodano opcję statystyk sieciowych na konsoli PS4. Pokazuje ona ping połączenia z serwerami Epica oraz łączne zużycie transferu podczas gry
    • Tę opcję można znaleźć w ustawieniach gry, w zakładce interfejsu.

DŹWIĘK

  • Ulepszono odgłosy kroków poprzez dodanie osobnych odgłosów słyszanych z góry i z dołu dla drewna, kamienia i metalu;
  • Stopień wytłumienia odgłosów zależy teraz od położenia gracza, a nie od odległości od kamery;
  • Ściszono początkowy efekt stawiania budowli;
  • Dodano warianty odgłosów używane podczas budowy obiektów z drewna, kamienia i metalu;
  • Dodano odgłos oznaczający gotowość kuszy do ponownego strzału;
  • Nieznacznie ściszono odgłosy kroków towarzyszy;
  • Ściszono odgłos trafienia z karabinu snajperskiego;
  • Ściszono muzykę emotek w fazie rozgrzewki.

I jak Wam się podobają te nowości? Co myślicie o granatach impulsowych i świątynkach?