W zeszły weekend studio Epic Games odnotowało rekord, jeśli chodzi o liczbę jednocześnie zalogowanych do Fortnite graczy: 3 miliony 400 tysięcy! Jest to niesamowity wzrost, zważywszy na to, że  jeszcze pięć miesięcy temu rekord ten wynosił 60.000 osób!

Przy tak dużym wzroście popularności tej gry, a w szczególności trybu Battle Royale, nie ma co się dziwić, że twórcy nie nadążają z tempem wzrostu liczby graczy i wiele z usług sieciowych – w tym funkcja znajomych i usługi logowania, ledwo sobie radzą z tym zwiększonym obciążeniem w ostatnim czasie. Nie pomogło tez wprowadzenie do gry kilku poważnych błędów w aktualizacji 2.3.0.

Całe szczęście studio dobrze sobie zdaje sprawę ze swoich błędów i obie te kwestie uważa za niedopuszczalne. I aby uniknąć podobnych problemów w przyszłości, zmieniono plany oraz procesy wydawania aktualizacji tak, aby poprawić jakość wersji wprowadzanych na ogólnodostępne serwery. Dodatkowo do prac nad skalowaniem ilości serwerów, przydzielono o wiele więcej osób.

OPTYMALIZACJA

Czas przejścia z lobby Battle Royale do akcji powinien zostać skrócony. W tym celu twórcy przez cały czas pracują nad skróceniem czasów wczytywania.

Testowane są także usprawnienia, które umożliwią lepsze wczytywanie sekcji mapy na bieżąco podczas rozgrywki i zredukują zacinanie się gry.

KONSOLE

Jeszcze w tym miesiącu studio Epic Games planuje wprowadzić opcjonalny tryb 60 klatek/sek w Battle Royale na konsolach (PS4, PS4 Pro, Xbox One, Xbox One X). Ten tryb ma być dostosowany do każdej konsoli tak, aby osiągnąć jak największą płynność gry jak najniższym kosztem szczegółowości grafiki.

DOBIERANIE GRACZY

Trwają prace nad nad poprawkami systemu dobierania graczy, które mają na celu tworzenie rozgrywek o bardziej zrównoważonym rozkładzie umiejętności.

GRAFIKA

Ekipa Epic Games świetnie się bawi przy wymyślaniu nowych elementów kosmetycznych dla trybu Battle Royale. Skórki Rycerzy Okrągłego Fortu czy też Gorączki Fortowej Nocy przyjęły się bardzo dobrze, i dlatego artyści zamierzają kontynuować ten trend, a co za tym idzie wprowadzać bardziej zróżnicowane przedmioty. Wiele z nich powstaje dzięki pomysłom fanów, jak chociażby Lamorożec dla Bombowej Tęczy!

Trwają także prace nad nowymi ubiorami, które w większym stopniu zmieniają model gracza w podobny sposób jak niedawny „As przestworzy”.

Także i lotnie zasługują na trochę miłości, więc twórcy rozpoczęli prace nad procesem, który pozwoli im na dodanie większej ilości części oraz materiałów do modelu, co umożliwić ma tworzenie bardziej wyjątkowych lotni.

Ale to nie koniec. Bo także przedmioty już posiadane przez graczy będą ulepszane. Jak chociażby zbierak Dusza Imprezy.

ROZGRYWKA

Twórcy testują także prototypy nowych broni i przedmiotów jednorazowych. Wprowadzone one zostaną do gry, gdy będą już gotowe. W planach jest dodanie także innych  przedmiotów, które umożliwią graczom wykorzystanie nowych, ekscytujących sposobów by pokonać przeciwnika.

W przyszłym tygodniu pierwsza z broni – pistolet maszynowy, zniknie z gry i trafi do skarbca. Broń ta może, ale nie muszą powrócić w przyszłości. Zgodnie ze słowami ekipy Fortnite Battle Royale, jest to sposób na zachowanie sensownych rozmiarów w puli uzbrojenia, mimo wprowadzania nowych rodzajów broni.

Dzięki opiniom graczy, w trybie Battle Royale pojawią się także następujące usprawnienia:

  • Lepsze sterowanie budowaniem na konsolach;
  • Komunikacja drużynowa poza czatem głosowym;
  • Możliwość ponownego wejścia do kolejki z ekranu po śmierci;
  • Możliwość przytrzymania przycisku przeszukania jeszcze przed podejściem do obiektu, który można przeszukać;
  • Wyświetlanie ilości amunicji w magazynku na widżecie w broni;
  • Większa mapa z opcją zbliżenia.

Trwają także prace nad sprawniejszym przełączaniem paska broni na pasek budowy i z powrotem. Ułatwienie zmiany elementów budowli w warunkach średniego pingu oraz likwidacja zacinania się listy przedmiotów podczas ich szybkiego przewijania, również jest na liście prac Epic Games.

TRYBY OKRESOWE

Ekipa Battle Royale stara się jak może, aby zapewnić graczom wiele rodzajów rozgrywki w trybach okresowych. Już niedługo do gry trafi kilkanaście nowych trybów, a niektóre z nich wykorzystane zostaną także do testów nowego modelu strzelania (więcej informacji o tym teście znajdziecie tutaj).

  • Gra błyskawiczna (krótsze rozgrywki!)
  • Zrzut do pierwszego kręgu burzy
  • Krótsze odstępy czasowe między kręgami burzy
  • Rozmiary ekip gdzieś pomiędzy oddziałami a ustawką 50 na 50
  • Ustawka, wersja 2.0
    • Zaczynacie rozdzieleni;
    • Skupiacie się w bitwie;
    • Osobny bus dla każdej drużyny;
    • Widoczność wszystkich członków oddziału na mapie;
    • Więcej zrzutów zaopatrzenia.

W przyszłości twórcy zamierzają wprowadzić wiele wewnętrznych poprawek, które maja im umożliwić tworzenie bardziej skomplikowanych trybów (np. „podłoga to lawa”).

Niektórzy gracze zaangażowali się w towarzyskie rozgrywki Fortnite, poprzez które testowana jest funkcjonalność prywatnych rozgrywek i wyłapywane błędy. Twórcy chcą w ten sposób zlikwidować najważniejsze problemy, zanim funkcja ta wprowadzona zostanie do ogólnej gry.

DŹWIĘK

Odgłosy kroków

Wprowadzono odgłosy kroków dobiegających z góry i z dołu. Oznacza to, że w zależności od kierunku, z którego dobiega dźwięk, będzie on brzmiał inaczej. Przetworzono dźwięki w oparciu o prawdziwe dane, dzięki czemu brzmią faktycznie tak, jakby brzmiały dobiegając z piętra powyżej lub poniżej.

Dodatkowo, opisane powyżej dźwięki nie będą przetwarzane, jeśli gracz, którego odgłosy słyszymy, jest dla nas widoczny. Zmiana udźwiękowienia kroków powinna pomóc podczas rozgrywki w budynkach.

Pozycja słuchacza

W aktualizacji 2.5.0 zmieniony zostanie sposób, w jaki zachowuje się „słuchacz” w grze. Głośność dźwięku będzie liczona teraz na podstawie pozycji gracza, natomiast kierunek z którego dobiega, na podstawie orientacji kamery. Wcześniej obie te wartości bazowały na pozycji kamery, co mogło powodować zamieszanie na przykład podczas szukania skrzyń, kiedy głośność zmieniała się w zależności od ustawienia kamery.

Budowanie

Udźwiękowienie umieszczania budowli zostało przeprojektowane tak, żeby położyć nacisk na „umieszczanie”. Jeśli więc do ciebie i twojej budowli będzie się zbliżał inny gracz i zacznie budować schody do twojej wieży, usłyszysz miarowy odgłos w miarę jak budowla będzie powstawać.

Epic Games zdradza plany dla kampanii Ratowanie Świata

FUNKCJE SPOŁECZNOŚCIOWE

Wiele osób lubi grać w Fortnite ze znajomymi. Mając to na uwadze, ekipa Epic Games ma w planach ulepszyć ten aspekt gry.

W najbliższej przyszłości poprawione zostaną możliwości graczy w wyszukiwaniu znajomych i wspólnej gry z nimi. W planach jest przerobienie architektury społecznościowej gry i wszelkich dotyczących jej funkcje w Fortnite  – łącznie z czatem i listą znajomych.

Na początku zaprosić będzie można znajomych z Facebooka (wpierw na komputerach PC, później na konsolach), a wkrótce również z innych serwisów społecznościowych. Oprócz tego trwają także prace nad opcją wyszukiwania grupy, tak aby ułatwić graczom zebranie oddziału lub werbunek nowych jego członków.

SEZON 3 – Karnet Bojowy

Sezon 2 powoli dobiega ku końcowi, a ekipa Epic Games z niecierpliwością czeka na moment, kiedy oficjalnie będzie mogła ogłosić, jakie atrakcje będą czekać na posiadaczy karnetu bojowego z sezonu 3.

Niestety nadal nie podano, czy będzie można go zakupić za V-dolce, czy może tak, jak przepowiada wielu graczy – za pieniądze. Wiemy natomiast, że ulepszone zostaną wyzwania dnia.

W sezonie 3, twórcy dodadzą do karnetu bojowego trochę elastyczności, poprzez zamianę drugiego wyzwania dnia na nowy system tygodniowy. Posiadacze płatnego karnetu bojowego odblokują nowy zestaw wyzwań w każdym tygodniu nowego sezonu. Zadania te będzie można ukończyć w dowolnej chwili – aż do końca trwania sezonu.

I jak Wam się podobają te plany? Chcielibyście aby coś jeszcze pojawiło się na tej długiej liście usprawnień i nowości zaplanowanych dla trybu Battle Royale w Fortnite?