Dzisiejsza aktualizacja do Fortnite Battle Royale (3.4.0) dodała nową broń, która jest w stanie doszczętnie zniszczyć cele: rakietę kierowaną, a także wprowadziła wiele zmian zwiększających komfort gry. Informacje na temat zmian i nowości dla trybu Ratowanie Świata znajdziecie tutaj.

Jedną z najważniejszych zmian jest jednak ulepszenie rozgrywek międzyplatformowych. Od dzisiaj można dodawać, usuwać i zarządzać znajomymi z poziomu menu głównego, a także wysyłać, otrzymywać i odpowiadać na międzyplatformowe zaproszenia do oddziału. Poza tym wyszukiwarka ekip uwzględnia od teraz znajomych z innych platform!

BRONIE I PRZEDMIOTY

Rakieta Kierowana

Nowy element w grze, który jest w stanie doszczętnie zniszczyć cele, a do tego można w pełni kontrolować tor jej lotu! Gracze o wysokim poziomie umiejętności będą mogli w całości wykorzystać jej zalety, by przedostawać się poza osłony i zadawać przeciwnikom ciosy, które przesądzą o wyniku bitwy.

  • Statystyki rakiety kierowanej:
    • Obrażenia zadawane graczom: klasa Epicka – 105, klasa Legendarna – 110
    • Obrażenia zadawane otoczeniu: 1000
    • Czas trwania: 18 sekund
    • Odstęp pomiędzy wystrzałami: 3,13 sekund
    • Prędkość rakiety: 1300 jednostek/sekundę
    • Punkty zdrowia rakiety: 100
  • Osobiście steruj swoją rakietą po wystrzale;
  • Na czas przejęcia kontroli nad rakietą poruszanie się postacią nie będzie możliwe;
  • W każdej chwili można wyłączyć widok rakiety, a ona będzie kontynuowała swój lot po stałej trajektorii;
  • Maksymalny czas lotu rakiety to 18 sekund;
  • Porusza się z nieco mniejszą prędkością niż zwykła rakieta, ale zadaje takie same obrażenia;
  • Rzadkość epicka i legendarna;
  • Wykorzystywany rodzaj amunicji: rakiety;
  • Można ją znaleźć w skrzyniach skarbów i zrzutach zaopatrzenia.

Inne

  • Poprawiono kolory odzwierciedlające klasę rzadkości strzelb, by lepiej informowały o ich efektywn
    • Cechy broni takie, jak zadawane obrażenia czy częstotliwość występowania, nie zostały zmienione;
    • Strzelby taktyczne są teraz Zwykłe/Niepospolite/Rzadkie (były Niepospolite/Rzadkie/Epickie);
    • Strzelby-pompki są teraz Niepospolite/Rzadkie (były Zwykłe/Niepospolite).
  • O 25% zwiększono częstotliwość występowania panelu skokowego;
  • Wyrzutnia Jaj to przedmiot okresowy, który zastąpi Granatnik (jest to zmiana wyłącznie kosmetyczna).

Poprawki błędów

  • Naprawiono problemy występujące w związku z Bombą Taneczną, dzięki czemu przedmiot znowu jest dostępny;
  • Naprawiono błąd, powodujący, że pułapki z kolcami aktywują się, kiedy gracz staje na szczycie ściany, do której została przymocowana pułapka;
  • Naprawiono błąd, uniemożliwiający graczom włączenie trybu celowania po wylądowaniu na ziemi, jeżeli przytrzymywali przycisk celowania w trakcie skakania;
  • Naprawiono błąd, powodujący, że wystrzały ze sztucera były niecelne na krótkich dystansach lub jeżeli gracz kucał;
  • Detonator do zdalnego odpalania ładunków będzie odtąd poprawnie usuwany z ekwipunku gracza, jeżeli jego przeciwnik zniszczy umieszczony w świecie gry ładunek, a w ekwipunku gracza nie będzie już innych;
  • Naprawiono błąd, powodujący, że gracze mogli kontynuować sprint w trakcie korzystania z detonatora do zdalnego odpalania ładunków, a animacja detonatora nie odtwarzała się.

ROZGRYWKA

Tryb: Starcie Snajperów

Uruchomiono tryb Starcie Snajperów. Dodano do niego sztucer i kuszę, usunięto zaś rewolwer Magnum.

  • Dodano sztucer oraz kuszę;
  • Usunięto rewolwer;
  • Możliwość przejścia w stan powalenia została wyłączona. Powaleni gracze są automatycznie eliminowani;
  • Bronie legendarne można znaleźć wyłącznie w zrzutach zaopatrzenia;
  • Bronie epickie można znaleźć wyłącznie w skrzyniach skarbów;
  • Częstotliwość występowania ciężkiej amunicji:
    • Podłoga: 6
    • Skrzynia: 6
    • Skrzynki z amunicją: 12
    • Zrzuty zaopatrzenia: 18
    • Lamy: 90

Inne

  • Zmieniono kolejność, w której kawałki budowli odpadają z umocnień gracza w miarę zadawania obrażeń;
  • Zwiększono ilość łupów generowanych na wyspie początkowej;
  • Usunięto tryb 30 FPS z konsol Xbox One i PS4.

Poprawki błędów

  • Naprawiono błąd, powodujący, że otwarte już skrzynie skarbów oglądane z dużych odległości wyglądały na zamknięte;
  • Naprawiono błąd, powodujący, że reanimowani gracze blokowali się w nieprawidłowym stanie, jeżeli w trakcie trwania reanimacji między jednym graczem a drugim postawiono fragment budowli;
  • Znaczniki środka tarczy nie będą się już wyświetlać po ukończeniu wyzwania;
  • Naprawiono błąd, powodujący, że nakrycia głów innych graczy wyświetlały się tak, jakby unosiły się nad ich postaciami;
  • Naprawiono rzadki błąd, powodujący, że gracze tracili możliwość sterowania swoją postacią po wyskoczeniu z busa bojowego;
  • Naprawiono błąd, powodujący, że krzaki i inne elementy otoczenia pojawiały się i znikały z pola widzenia na średnich dystansach.

URZĄDZENIA MOBILNE

  • Dodano informację o tym, że dane urządzenie nie jest wspierane w przypadku konkretnych urządzeń. Brzmi ona następująco:
    „Niestety, do uruchomienia Fortnite wymagane jest urządzenie z 2 GB pamięci RAM. Fortnite działa na: telefonach iPhone SE, 6S, 6S Plus, 7, 7 Plus, 8, 8 Plus, X; tabletach iPad Mini 4, Air 2, 2017, Pro”.
  • Antyaliasing (4x MSAA) jest teraz dostępny na wszystkich wspieranych urządzeniach;
  • Możliwość szeptania oraz czat dla ekipy są już dostępne w wersji na urządzenia mobilne;
  • Dodano krótki instruktaż dla „Dotknij, aby zrobić zamach”, który wyświetla się przy okazji pierwszego uruchomienia gry;
  • Dodano wiadomość informującą o tym, że urządzenia po jailbreaku nie są wspierane;
  • Automatyczne otwieranie drzwi bazuje odtąd na interakcji gracza z aplikacją, nie zaś na prędkości, z jaką porusza się postać.

Zobaczcie jak wyglądać będzie system powtórek w Fortnite Battle Royale

WYDAJNOŚĆ

  • Zoptymalizowano kod, w celu zredukowania lagów
    • Poprawiono reakcje gry dzięki umożliwieniu aktualizowania statusu wszystkich graczy w świecie gry na klatkę;
    • Zredukowano lag na początku rozgrywki dzięki optymalizacji łączności sieciowej w celu poprawy ogólnej wydajności serwera.
  • Znacząco poprawiono jakość wyświetlania gry na konsolach, włączając w to poprawę rozdzielczości oraz wyrazistości tekstur
    • Poprawiono ostrość filtrowania tekstur na konsolach PS4 oraz Xbox One;
    • Zwiększono rozdzielczość tekstur na konsoli Xbox One.
  • Poprawiono liczbę klatek wyświetlanych na sekundę, gdy w pobliżu jest wielu graczy;
  • Naprawiono błąd, powodujący zacinanie się gry w przypadku natykania się po raz pierwszy na pewne przedmioty kosmetyczne.

INTERFEJS

  • W trakcie gry na konsoli ekipy wyświetlające się jako sugerowane epickim znajomym pojawiają się w lobby;
  • Dodano opcję zbliżenia mapy
    • Mapę można przybliżyć i oddalić przy pomocy kółka myszy;
    • W wypadku gry na kontrolerze prawy spust przybliża, a lewy oddala mapę;
    • Aby powiększyć mapę, należy uszczypnąć ekran dotykowy. Przesunięcie palcem oddali ją.

Poprawki błędów

  • Naprawiono błąd, powodujący, że powaleni towarzysze wyświetlali się w ramach interfejsu jako zlikwidowani;
  • Naprawiono błąd, który uniemożliwiał umieszczenie znacznika na mapie, jeżeli pozostawała ona włączona w trakcie przemieszczania się z wyspy początkowej na pokład busa bojowego;
  • Naprawiono błąd, który uniemożliwiał graczom umieszczanie znaczników na minimapie, jeżeli znalazłyby się one blisko krawędzi wyspy;
  • Wskaźnik wyboru trybu gry nie będzie się już zerował do „Oddziałów”, jeżeli nowy gracz dołączy do ekipy, gdy wybrano już inny tryb;
  • Usunięto błąd powodujący wyświetlanie nieprawidłowych wartości pingu po włączeniu opcji „Pokaż statystyki sieciowe”;
  • W przypadku korzystania z opcji odwróconego sterowania, kursor nie będzie już odwracany, jeżeli mapa będzie otwarta.

GRAFIKA I ANIMACJA

  • Dopracowano system wyświetlania efektu cząsteczkowego broni, by poprawić jego adekwatność:
    • Zwiększono szczegółowość śladów przelotu kul dla karabinów i pistoletów, sprawiając, że określenie kierunku, z którego nadleciały jest łatwiejsze;
    • Efekty uderzenia pocisków snajperskich w elementy otoczenia są obecnie bardziej widoczne;
    • Ślady śrutu wystrzeliwanego ze strzelby i efekty graficzne w razie uderzenia w któregoś z graczy zostały poprawione tak, by wyraźniej pokazywać rozprysk każdego strzału i by łatwiej było ocenić, jaka jego część trafiła w przeciwnika;
    • Bronie z zamontowanym tłumikiem mają subtelniejszy rozbłysk lufy, a pociski z nich wystrzelone nie pozostawiają za sobą smug;
    • Animacje wystrzału ze strzelby-pompki i rękodziała zostały dopracowane tak, by były bardziej czytelne i gwałtowne.

Poprawki błędów

  • Poprawiono efekt poświaty w przypadku niektórych skrzyń, które świeciły się na biało;
  • Usunięto błąd, powodujący, że animacja przeładowania kuszy odtwarzała się w sytuacjach, gdy broń nie była przeładowywana.

DŹWIĘK

  • Usunięto ćwierkanie wydobywające się z lądujących zrzutów zaopatrzenia;
  • Dodano dźwięk trafienia, gdy gracz, którego rozgrywka jest obserwowana, trafi kogoś w tarczę, ciało lub głowę.

Poprawki błędów

  • Dodano dźwięk sprężynowania stosu opon w trybie obserwowania graczy;
  • Wyłączono walentynkowe efekty dźwiękowe dla wystrzelonych z kuszy bełtów, które trafiły przeciwnika;
  • Efekty dźwiękowe przeszukiwania odtwarzają się teraz w pełnej długości podczas przeszukiwania łupolam;
  • Naprawiono błąd, powodujący, że odgłosy lądowania gracza były trudno słyszalne, jeżeli jednocześnie odtwarzane były odgłosy kroków.