Dzisiejsza aktualizacja do Fortnite Battle Royale wprowadza nowiutką funkcje powtórek, która umożliwi graczom uchwycenie ich najlepszych zagrań, momentów i przeżyć. Oprócz tego do gry dodany zostanie Fort Kieszonkowy, a także odświeżona wersja trybu ustawek 50 na 50.

Dodatkowo Epic Games postanowił wprowadzić ważną zmianę dotyczącą V-dolców. Od dzisiaj, zakupione V-dolce współdzielone będą pomiędzy konsolą Xbox One, komputerem PC i urządzeniem mobilnym. Dotychczas, przypisane one były do platformy, na której zostały zakupione. Niestety, na razie nie wiadomo kiedy zmiana ta trafi także na PlayStation 4.

POWTÓRKI

Od dzisiaj gracze maja możliwość zapisywania swoich rozgrywki i oglądania ich z dowolnej perspektywy!

  • Przyspieszcie lub spowolnijcie akcję;
  • Kontury postaci i widoczne nazwy graczy pozwolą wam lepiej pokazać przebieg wydarzeń;
  • Kilka trybów kamery do wyboru:
    • Widok trzecioosobowy
      • Śledzi gracza i umożliwia obserwację dookoła niego.
      • Trzy różne tryby obserwacji: wyłączona, automatyczna, leniwa.
    • Śledzenie z drona
      • Kamera z poziomu drona, która jest zawsze skierowana na postać wybranego gracza.
    • Podłączenie drona
      • Kamera z poziomu drona, która jest luźno powiązana z postacią wybranego gracza.
    • Swobodny dron
      • Kamera z poziomu drona, która może dowolnie poruszać się po wyspie.
    • Rozgrywka
      • To kamera, która pokazuje, co śledzony gracz widział w trakcie rozgrywki.
    • Dostosujcie ustawienia kamery
      • Ekspozycja
      • Przesłona
      • Ogniskowa
      • Odległość wyostrzania

Na razie ustawienia te są dostępne tylko na komputerach PC oraz konsolach.

OGÓLNE

  • Zasoby takie jak drewno, kamień i metal będą od teraz zawsze wyświetlać się w ekwipunku jako pierwsze (np. zamiast pułapek);
  • Zakupione V-dolce będą od teraz współdzielone między konsolą Xbox One, komputerem PC i urządzeniem mobilnym;
  • Ulepszenia kolejki logowania:
    • W trakcie oczekiwania gra zapamięta, w którym miejscu w kolejce znajduje się gracz, jeżeli wyjdzie on z gry, a potem do niej wróci.
    • Urządzenia mobilne nie umieszczą gracza w kolejce logowania więcej niż raz na jedną próbę logowania.
    • Procedury uwierzytelnienia dwuetapowego nie spowodują ponownego umieszczenia gracza w kolejce logowania.

Poprawki

  • Poprawiono ekran logowania tak, by lepiej współpracował z różnymi rozmiarami ekranów i strefami bezpiecznymi;
  • Naprawiono rzadki błąd, który powodował zawieszenie się gry podczas wylogowywania;
  • Naprawiono błąd powodujący, że gracze z PS4 opuszczali ekipę po meczu, jeżeli grali z graczami z innych platform;
  • Poprawiono błąd, który powodował, że oddziały ocaleńców i bohaterów były zablokowane po przełączeniu się do kampanii Ratowanie Świata z trybu Battle Royale;
  • Poprawiono błąd, który powodował, że na komputerach PC kontrolery PS4 pokazywały przyciski kontrolerów do Xboxa, nawet po zmianie typu kontrolera w ustawieniach gry;
  • Poprawiono rzadki błąd, który powodował, że części ciała postaci nienaturalnie się rozciągały;
  • Naprawiono błąd, który powodował, że po kupieniu lamy w kampanii PvE nie można było obracać elementów w szafce w trybie Battle Royale.

BRONIE I PRZEDMIOTY

Fort Kieszonkowy

Ofortujcie się w ułamku sekundy, jednym drobnym machnięciem dłoni.

  • Epicka klasa rzadkości.
  • Pojawia się pojedynczo. W ekwipunku może zostać połączony w stos liczący maksymalnie pięć sztuk.
  • W punkcie, w którym Fort Kieszonkowy dotknie podłoża, natychmiastowo pojawi się gotowy fort:
    • Fort z Fortu Kieszonkowego jest zbudowany z metalu i ma wysokość trzech pięter;
    • Najniższe piętro ma wielkość 1 na 1 i wyposażone jest w drzwi wejściowe;
    • Umieszczone w środku stosy opon pozwalają na szybkie przedostanie się na dach.

Balans

  • O 75% zmniejszono maksymalną prędkość skrętu Rakiety Kierowanej.
  • O 15% zwiększono prędkość Rakiety Kierowanej.
  • Przełączanie się na wiele z broni (szczególnie tych o niższej szybkostrzelności) wymaga teraz nieco więcej czasu.
    • Ta zmiana ma na celu zmniejszenie efektywności strategii opierających się na szybkim przełączaniu między broniami, co umożliwiało zadawanie bardzo dużych i gwałtownych obrażeń.
    • Usunięto animację przeładowywania strzelby-pompki.
    • Bronie, które zostały zmodyfikowane:
      • Wyrzutnia rakiet
      • Rękodziało
      • Rewolwer
      • Strzelba taktyczna
      • Strzelba pompka
      • Ciężka strzelba
      • Czterotaktowy karabin snajperski
      • Sztucer
      • Kusza
  • O około 33% zmniejszono częstotliwość występowania zdalnie odpalanych ładunków, pojawiających się jako łupy luzem w świecie gry.

Zmiany w Automatach

  • Zmodyfikowano dostępność przedmiotów w automatach do sprzedaży przedmiotów.
    • Zmniejszono częstotliwość występowania Beczek Obfitości o 50%;
    • O 100% zwiększono częstotliwość występowania broni na amunicję średnią w automatach do sprzedaży przedmiotów o klasie rzadkiej;
    • O 50% zmniejszono częstotliwość występowania broni na amunicję wybuchową w automatach do sprzedaży przedmiotów o klasie rzadkiej;
    • O 25% zmniejszono częstotliwość występowania broni na amunicję wybuchową w automatach do sprzedaży przedmiotów o klasie epickiej;
    • O 25% zwiększono częstotliwość występowania broni na amunicję ciężką w automatach do sprzedaży przedmiotów o klasie epickiej;
    • O 25% zmniejszono częstotliwość występowania broni na amunicję wybuchową w automatach do sprzedaży przedmiotów o klasie legendarnej;
    • O 25% zwiększono częstotliwość występowania broni na amunicję ciężką w automatach do sprzedaży przedmiotów o klasie legendarnej.

Poprawki błędów

  • Poprawiono błąd powodujący, że bronie wydawały się unosić w powietrzu po szybkim przełączeniu między przedmiotami, jeżeli występowały w tym czasie pewne specyficzne warunki sieciowe;
  • Poprawki Rakiety Kierowanej:
    • Likwidacja powalonego gracza przy pomocy Rakiety Kierowanej nie będzie już rejestrowana jako samobójstwo.
    • Podnoszenie przedmiotu w trakcie wystrzeliwania Rakiety Kierowanej nie będzie już skutkowało jego znikaniem.
    • Wystrzelenie Rakiety Kierowanej przed momentem zniknięcia ekranu zwycięstwa nie będzie już uniemożliwiało graczowi powrotu do lobby.
    • Gracze będą odtąd mogli normalnie obserwować wrogów, którzy ich zlikwidowali, a nie wystrzeloną przez siebie rakietę.
    • Jeżeli obserwowany gracz wystrzeli rakietę, osoba obserwująca będzie od teraz śledziła rakietę zamiast gracza.
    • Naprawiono błąd, który powodował, że gracze obserwowali unoszącą się nad wyspą startową Rakietę Kierowaną, jeżeli zostali zlikwidowani w trakcie gry przy użyciu rakiety.
    • Naprawiono błąd, który uniemożliwiał graczom wystrzelenie Rakiety Kierowanej w trakcie lotu na takiej rakiecie.
    • Naprawiono błąd, który powodował, że nad Rakietą Kierowaną wystrzeloną i kontrolowaną przez gracza wyświetlała się jego nazwa.
  • Naprawiono błąd, który powodował, że automaty do sprzedaży przedmiotów po wyborze rzadkiej wersji karabinu szturmowego z lunetą wydawały graczom wersję epicką.
  • Naprawiono błąd, który powodował, że łupolamy zdobywane podczas gry w trybach okresowych były puste;
  • Zmieniono ikonę średniej amunicji w ekwipunku tak, by była bardziej czytelna.

ROZGRYWKA

Tryb okresowy: Ustawka 50 na 50 II

  • Dwie drużyny po 50 graczy walczą do samego końca!
    • Ponieważ jest to „tryb z dużymi oddziałami”, statystyki profilu nie będą rejestrowane. Codzienne i cotygodniowe wyzwania nadal są aktywne, poza wyzwaniami bezpośrednio opartymi na grze w oddziałach („Bądź wśród 6 najlepszych oddziałów” itd.).
  • Burza i mapa
    • Busy bojowe obu drużyn zbliżają się do wyspy z dwóch różnych jej stron. Bus sojuszników ma na mapie niebieski kontur, bus wrogów – czerwony.
    • Końcowy krąg burzy jest od początku zaznaczony na mapie.
    • Gracze mają 10 minut na zebranie łupów, gdy tymczasem burza stopniowo zmniejsza się do kręgu; następnie 5 minut na walkę, a potem kolejne 5, w trakcie których burza kurczy się całkowicie.
    • Zrzuty zaopatrzenia pojawiają się w seriach po 3-6, spadają co dwie minuty i lądują jedynie na ostatecznym kręgu burzy.
    • Dodano na mapie przerywaną linię, wskazującą „linie walki” między obiema drużynami. Przekroczenie tej linii skutkuje zwiększonym prawdopodobieństwem natknięcia się na wrogów.
  • Łupy
    • O 75% zwiększono tempo zbierania zasobów.
    • O 15% zwiększono prawdopodobieństwo pojawienia się łupów luzem w świecie gry.
    • Łupy luzem w świecie gry będą zawierać podwójną ilość amunicji.
    • Pojemniki z amunicją będą zawierać potrójną ilość amunicji.
    • Skrzynie będą zawierać podwójną ilość amunicji i przedmiotów jednorazowych.
    • Zrzuty zaopatrzenia będą zawierać podwójną ilość amunicji, dodatkowe przedmioty jednorazowe, zasoby oraz pułapkę.
  • Poprawki błędów i ulepszenia trybów
    • Naprawiono błąd, który powodował tworzenie nierównych drużyn – jedna mogła mieć ponad 50 graczy.
    • Powaleni gracze tracą zdrowie szybciej niż normalnie (10 punktów na impuls)

Nowy schemat kontrolera: Budowniczy Pro

  • Schemat ten jest podobny do Bojowego Pro, ale zoptymalizowany pod kątem jak najszybszego rozstawiania fragmentów budowli;
  • Ścianom, podłogom, schodom i dachom odpowiadają różne przyciski kontrolera;
  • Za pierwszym przyciśnięciem guzika gracz przełączy się do przypisanego fragmentu budowli, a każde kolejne naciśnięcie będzie skutkowało umieszczeniem tego fragmentu w świecie gry;
  • By przełączyć się między materiałami lub pułapkami, należy nacisnąć przycisk kierunku w lewo (przycisk w lewo na krzyżaku).

Nowe koło komunikacji oddziału

  • Umożliwi ono graczom szybkie porozumiewanie się bez mikrofonów;
  • Obecnie dostępne są następujące wezwania:
    • Dostrzeżono wroga,
    • Potrzebne leczenie,
    • Potrzebne osłony,
    • Potrzebne materiały,
    • Potrzebna broń (w zależności od kontekstu)
    • Potrzebna amunicja (w zależności od kontekstu).
  • Domyślne przyciski odpowiedzialne za tę funkcję to V na klawiaturze oraz przycisk kierunku w prawo na kontrolerze; na urządzeniach mobilnych koło komunikacji można znaleźć w menu emotek.

Inne

  • Łupolamy można od teraz otwierać zarówno niszcząc je, jak i wchodząc w interakcję z nimi.

Poprawki błędów

  • Usunięto błąd uniemożliwiający graczom edytowanie wzniesionych przez nich budynków.
  • Poprawki zrzutów zaopatrzenia:
    • Usunięto błąd w rzadkich przypadkach uniemożliwiający graczom otwieranie zrzutów zaopatrzenia.
    • Usunięto błąd, który powodował, że zrzuty zaopatrzenia trzęsły się, jeżeli gracz zniszczył obiekt, na którym wylądowały.
    • Usunięto błąd, który powodował, że łupy ze zrzutu zaopatrzenia pojawiały się w powietrzu po tym, jak skrzynia z zapasami została zestrzelona.
    • Usunięto błąd, który powodował, że gracze byli wpychani pod mapę, jeżeli znajdowali się pod spadającym zrzutem zaopatrzenia.
    • Usunięto błąd, który powodował, że gracze byli wystrzeliwani poza mapę, jeżeli wylądowali na zrzucie zaopatrzenia.
  • Usunięto błąd, który powodował, że budynek mógł być zablokowany przez 3 sekundy ze względu na słabe warunki sieciowe.
  • Usunięto błąd, który powodował, że kontrolery wibrowały w trakcie fazy swobodnego spadku, w momencie, gdy w świecie gry ładowały się automaty do sprzedaży przedmiotów.
  • Usunięto błąd, który powodował, że paski zdrowia budowli znikały, gdy gracz celował z broni.
  • Usunięto błąd, który powodował, że celownik nie wracał do poprzedniego stanu po przeładowaniu broni.
  • Usunięto błąd, który powodował, że słabe warunki sieciowe mogły uniemożliwić zbudowanej budowli pojawienie się w świecie gry.
  • Usunięto błąd, który powodował, że gracze nie mogli wybrać w trybie Battle Royale tej samej ikony sztandaru i kombinacji kolorystycznej, które mieli w kampanii Ratowanie Świata.

DŹWIĘK

  • Dodano unikatowe efekty dźwiękowe podczas zakładania i przeładowywania następujących broni (reszta pozostaje bez zmian):
    • Epicki/legendarny karabin szturmowy
    • Ciężka strzelba
    • Strzelba pompka
    • Czterotaktowy karabin snajperski
    • Sztucer
  • Dodano więcej wariacji odgłosów wystrzałów taktycznego pistoletu maszynowego;
  • Dodano więcej wariacji odgłosów wystrzałów epickiego/legendarnego karabinu szturmowego średniego zasięgu.

INTERFEJS

  • Zmniejszono ilość wymaganych do pobrania danych i rozmiary aktualizacji dla graczy bez dostępu do kampanii Ratowanie Świata (tylko na komputerach PC);
  • Usunięto błąd, który powodował, że opis przycisku służącego do przełączania mapy na kontrolerze nie pojawiał się po tym, jak gracz został zlikwidowany;
  • Usunięto błąd, który powodował, że podglądy swobodnego spadku wyświetlane w szafce wyświetlały się bez poprawnej animacji;
  • Poprawiono zbyt mały tekst na minimapie;
  • Usunięto błąd, który powodował, że znacznik na mapie nie aktualizował swojej lokalizacji, w miarę jak gracz przybliżał i oddalał mapę;
  • Usunięto błąd, który powodował, że znaczniki na mapie nie pojawiały się tam, gdzie znajdował się kursor gracza, jeżeli były stawiane na mapie, która została przybliżona.
  • Analogowy drążek kontrolera może od teraz być używany do przewijania przybliżonej mapy;
  • Poprawiono błąd, który powodował, że w trakcie obserwowania Rakiety Kierowanej licznik zlikwidowanych graczy miał wartość zero.

GRAFIKA I ANIMACJA

  • Poprawiono animacje pojawiania się elementów, co sprawia, że obiekty raczej łagodnie ujawniają się, a nie wyskakują znienacka;
  • Poprawiono nieregularne zmiany pozycji busa bojowego, które mogły występować co kilka sekund;
  • Poprawiono emotkę Papier, kamień, nożyce tak, by pokazywała się prawidłowo w lobby;
  • Poprawiono błąd, który powodował, że zbieraki Tęczorożec i Słodziak nie zawsze się aktywowały;
  • Poprawiono animację wystrzały Rakiety Kierowanej tak, by wyświetlała się poprawnie, kiedy gracz, który ją wystrzeliwuje, jest obserwowany;
  • Zmieniono rozmiary grzybów, które były zbyt wielkie.

WYDAJNOŚĆ

  • Naprawiono różne błędy powodujące, że gra zawieszała się lub zacinała w trakcie ładowania zasobów, szczególnie na konsolach. Zasoby te są obecnie ładowane wstępnie przed rozpoczęciem gry;
  • Zoptymalizowano serwery celem zmniejszenia lagów w trakcie oddawania wystrzałów lub otrzymywania obrażeń.

URZĄDZENIA MOBILNE

  • Wskaźnik efektów dźwiękowych nie pokazuje już broni z tłumikami, odgłosów kroków kucających postaci ani zbieraków członków drużyny.
  • Wprowadzono różne poprawki jakości grafiki dla antyaliasingu, roślinności i nieba.

Poprawki błędów

  • Usunięto błąd, który powodował, że interakcja z grą trwała nieprzerwanie, chociaż ekran nie był już dotykany;
  • Usunięto błąd, który powodował, że komunikat o braku wsparcia dla urządzeń po jailbreaku nie wyświetlał się;
    • Próba grania na urządzeniu po jailbreaku zakończy się wyrzuceniem z gry.
  • Naprawiono rozmaite błędy przeszkadzające w poprawnej interakcji z grą, w tym:
    • Ikony, które nie wyświetlały się poprawnie na tańszych urządzeniach;
    • Zrzuty zaopatrzenia, których nie dało się otworzyć;
    • Drzwi, które niekonsekwentnie otwierały się i zamykały;
    • Mapę, której nie dało się przybliżyć ani przesuwać;
    • Sytuacje, w których grze zdarzało się rejestrować przypadkowe naciśnięcia przycisków.
  • Usunięto błąd, który powodował, że amunicja rewolweru i granatnika unosiła się w powietrzu poza bronią.

Poprzedni artykułRIP LawBreakers. Niech żyje Radical Heights!
Następny artykułWorlds Adrift zadebiutuje w maju na Steam
2 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
PolicMajster

W końcu będzie można nagrywać powtórki i robić fajne filmiki.

BoniekPL

V-dolce współdzielone między PS4, a PC jest od dawna więc praktycznie od samego początku, więc dopiero teraz wprowadzili to w XBOXie i dla smartfonów